بنز E کلاس

مقایسه دو کلاس سدان؛ بنز C کلاس یا بنز E کلاس ؟

کمپانی مرسدس بنز یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین خودروسازی‌های جهان است. کارل بنز موسس این کمپانی از سال 1886 شروع به تولید محصولی کرد که تا آن زمان در دنیا وجود نداشت. از آن زمان تاکنون نیز کمپانی خودروسازی عظیم او در ساخت این محصول که همان خودروهای کنونی است و تکنولوژی‌های مربوط به آن، همیشه پیشتاز بوده است.

از سال 1994 به بعد به دلیل تنوع زیاد محصولات، کمپانی بنز تصمیم گرفت هر کدام از محصولات خود را در کلاس خاصی قرار دهد تا برای هر کدام یک هویت و خط داستانی بسازد. در بین کلاس‌های مختلف بنز، بنز کلاس C و بنز کلاس E هر دو از سدان‌های پرطرفدار مرسدس بنز هستند. هر کدام از این کلاس‌ها شامل خودروهایی با ویژگی و طراحی‌های متفاوتی هستند.

بنز E کلاس

کمپانی مرسدس بنز تولید این خودروها را در دهه 90 با نام‌های w124 (بنز کلاس E) و W201 (بنز کلاس C) آغاز کرد. از آن زمان تاکنون تغییرات انقلابی زیادی در طراحی داخلی، خارجی و قسمت‏‌های فنی این خودروها به وجود آمده است. اما هر کلاس از بنز یک رسالت را دنبال می‌کند و در طول همه این سال‏‌ها رسالت خود را به جهانیان رسانده‎اند و از مسیر خود خارج نشده‌‏اند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که تفاوت‏ بنزهای کلاس C و بنز کلاس E در چه مواردی است.

بنز E کلاس

تفاوت ظاهری بنز کلاس C و بنز کلاس E

این دو کلاس هر دو جزو سدان‏‌های بنز هستند، اما با این حال تفاوت‏‌هایی دارند که در ظاهر و طراحی همه نسل‏‌های آن‏‌ها رعایت شده است. بنز کلاس E در واقع از نام executive cars نشات می‌گیرد؛ این اسم یک اصطلاح بریتیش است که معنی آن ماشین‏‌هایی با سایز بزرگ‌‏تر از یک ماشین خانوادگی است. این اصطلاح‏‌ها توسط سازمان Euro NACP برای خودروها در نظر گرفته شده است. بنز کلاس C اما از نام compact executive cars نشات می‌گیرد که به معنی خودروهای حد واسط کامپکت (کوچک) و خودروهای سایز بزرگ است. علاوه بر این، طراحی بدنه کامپکت بنز کلاس C با خطوط حجیم‏‌تر و زاویه‌دار، اسپرت و خشن‌‏تر به نظر می‌رسد. در حالی که طراحی بنز کلاس E ظریف‌‏تر و بالغ‌‏تر است. پس می‌توان نتیجه گرفت سدان‏ های کلاس E از نظر طراحی داخلی و خارجی از اندازه بیشتری برخوردارند. به همین دلیل شاید بتوان گفت خرید و فروش بنز کلاس C بیشتر توسط افراد جوان و خرید و فروش بنز کلاس E توسط خانواده‏‌های پرجمعیت صورت می‌گیرد.

تفاوت قیمت بنز کلاس C و بنز کلاس E

از نظر قیمت هر دو این کلاس‌‏ها جزو سدان‏‌های اقتصادی بنز محسوب می‌شود و امکانات داخلی آن‎ها مشابه یکدیگر است. اما به طور کلی بنز کلاس C به دلیل اندازه کوچک‏‌تر آن قیمت کمتری نیز دارد. به همین دلیل افرادی که به دنبال یک سدان لوکس اما با قیمت پایین‎تر هستند به سراغ خرید بنز سی کلاس می‌روند. اما افرادی که فضای بیشتری از کابین خودروی خود انتظار دارند خرید بنز کلاس E را ترجیح می‌دهند.

بنز E کلاس بنز E کلاس

تفاوت طراحی داخلی بنز کلاس C و بنز کلاس E

این دو مدل هر دو امکانات و آپشن‌‏های یکسانی در داخل کابین خود دارند و رانندگی با آن‎ها مانند همه کلاس‎های بنز حس فوق العاده‌‏ای را به شما می‌دهد. فضای داخل هر دو کلاس نیز برای 5 سرنشین طراحی شده و کافی است. اما فضای حمل بار یا صندوق عقب در مرسدس بنز کلاس E حجم بیشتری را برای مسافرت‏‌های طولانی در اختیار شما قرار می‌دهد. با این وجود می‌توان گفت یکی از دلایل بالا بودن میزان خرید و فروش بنز کلاس E در اروپا، به دلیل ترجیح خانواده‏‌های پر جمعیت در خرید بنز کلاس E برای سفرهای طولانی بوده است.

تفاوت از نظر مصرف سوخت

هر کدام از کلاس‏‌های مرسدس بنز مدل‏‌های مختلفی دارد و هر کدام نیز در هر نسل با انواع موتورها با تکنولوژی‏‌های متفاوت ارائه می‌شوند. اما بررسی‏‌های حاصل از تست‏‌های رانندگی می‌گوید که در بین مدل‏‌های 2017 مرسدس بنز کلاس C و بنز کلاس E، مدل‏‌های کلاس C از مصرف سوخت بهینه‏‌تری برخوردار بودند، به همین دلیل در سال 2017 خرید و فروش بنز کلاس C نیز به بیشترین حد خود در بازارهای جهانی رسید و به پرفروش‌‏ترین مدل بنز در جهان تبدیل شد.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. مارو چه به این چیزااا

  2. ههه ما تفاوت پراید 111 با 131 بیشتر ندیدم