اپل بیشترین کاهش فروش آیفون های خود در چند سال اخیر را در سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ به ثبت رساند

آمار فروش آیفون های اپل در اواخر ۲۰۱۸ نا امیدکننده بوده است؛ هواوی در مسیر صعود

طی یک ماه گذشته موسسات تحقیقاتی IDC و Counterpoint و تحلیلگران بازار گوشی ‌های هوشمند گزارش‌های تخمینی خود از تعداد گوشی های به فروش رفته در سال ۲۰۱۸ را منتشر کردند، اما حالا گزارش گارتنر با دیدی بدبینانه و سختگیرانه، آمار ضعیف اپل نسبت به سه ماهه چهارم سال‌های قبل را نشان می‌دهد.

در گزارش منتشر شده از سوی این نهاد به طور کلی ۴۰۸ میلیون و ۴۰۰ هزار گوشی هوشمند از تاریخ یکم اکتبر تا سی و یکم دسامبر فروش رفته است که این آمار یک دهم درصد رشد و در حدود ۵۰۰ هزار فروش بیشتر در بازار را نشان می‌دهد. بزرگترین برند‌ها در این بازه زمانی سامسونگ، اپل و هواوی بوده‌اند که گوشی‌سازان چینی شیائومی و اوپو نیز آنها را دنبال می‌کند. جالب است بدانید که از میان این بازیگران اصلی، تنها دو کمپانی بودند که آمارهای آنها رشد در میزان فروش‌شان را نشان می‌دهد!

سامسونگ همچنان جایگاه خود به عنوان برترین گوشی فروش دنیا را حفظ کرده و با ارسال تقریبا ۷۱ میلیون دستگاه برای خریداران، سهمی معادل ۱۷.۳ درصد از تمام فروش بازار اسمارت فون ها را به خود اختصاص داده است. با وجود این که این رقم، عدد بزرگی محسوب می‌شود اما حدود ۳ میلیون فروش کمتر نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد و با ثبت این آمار، سهم سامسونگ حدود ۰.۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و البته نکته نگران‌کننده‌‌تر برای کمپانی کره‌ای این است که سایه‌ی هواوی از پشت سر بسیار به این کمپانی نزدیک شده است.

هواوی در مسیر پادشاهی در دنیای گوشی های هوشمند

آمار فروش آیفون های اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ ناامیدکننده بوده است؛ هواوی در مسیر صعود

طبق آمار Gartner، غول گوشی ساز چینی در فروش کلی در رتبه سوم قرار گرفت و هواوی با ارسال ۶۰ میلیون دستگاه برای خریداران در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ فاصله خود با سامسونگ را حالا به حدود ۱۰ میلیون دستگاه رسانده است و اگر این کمپانی تنها ۴ میلیون واحد بیشتر می‌فروخت، می‌توانست حتی رتبه اپل در جایگاه دوم را نیز از آن خود کند. جالب است بدانید که فروش هواوی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۷، ۱۷ میلیون واحد فروش بیشتر را نشان می‌دهد و این آمار فوق العاده است؛این عملکرد خیره‌کننده، سهم کمپانی هواوی از بازار از ۴ درصد در آن دوره به ۱۴.۸ درصد در دوره جاری رسانده است.

همان طور که گفتیم اپل با فروش ۶۴ میلیون دستگاه از گوشی های هوشمند خود طبق گزارش Gartner در جایگاه دوم قرار گرفته است. این آمار با وجود این که همچنان هم رقم بزرگی محسوب می‌شود اما کاهش فروش اپل نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و اهالی کوپرتینو حدود ۹ میلیون گوشی کمتری فروخته‌اند. این آمار ضعیف بیشترین کاهش در فروش آیفون های اپل از زمان اولین دوره‌ی سه ماهه سال ۲۰۱۶ تا به حال را نشان می‌دهد و اگر هواوی همین روند را ادامه دهد، تا پایان سال جاری میلادی احتمالا اپل را پشت سر خواهد گذاشت و با شکست سامسونگ می‌تواند به بزرگترین گوشی ساز جهان تبدیل شود؛ هدفی که مدیران این برند چینی از چندین سال قبل به دنبال آن هستند و حالا باید دید که با عرضه سری گوشی‌ های گلکسی اس ۱۰ آیا این کمپانی هنوز هم می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینکه کاملا اولش معلوم بود

  2. سه برند اخر چینی هستن چقدر برای چین درامد داره