گلکسی فولد می‌تواند یک مشکل بزرگ برای گوشی منعطف اپل ایجاد کند

گلکسی فولد می‌تواند یک مشکل بزرگ برای گوشی منعطف اپل ایجاد کند

سامسونگ ساعاتی پیش از گوشی انعطاف پذیر گلکسی فولد به طور رسمی رونمایی کرد. محصولی که یک نمایشگر ۴.۶ اینچی دارد و کاربر می‌تواند آن را با باز کردن از دو طرف به یک تبلت ۷ اینچی تبدیل کند. حالا به نظر می‌رسد که گوشی تاشوی سامسونگ یک مشکل جدی برای آیفون قابل انعطاف اپل به وجود خواهد آورد.

گلکسی فولد با مشخصات سخت افزاری بسیار بالا عرضه می‌شود و کاربران برای خرید آن باید ۱۹۸۰ دلار بپردازند که سطح جدیدی در قیمت‌گذاری دنیای موبایل محسوب می‌شود. اما صرف نظر از اینها گوشی تاشو سامسونگ می‌تواند یک مشکل جدی برای اپل به وجود بیاورد و البته این موضوع به رقابت مستقیم این دو محصول در بازار آنها مربوط نمی‌شود. تحلیل‌گران موسسه Goldman Sachs می‌گویند که گلکسی فولد یک فرم فاکتور کلی متقاعدکننده را ارائه می‌دهد که تنها فناوری پنل های قابل انعطاف اولد سامسونگ قادر به ارائه آن هستند. اگر این فرم بدنه و طراحی محبوب شود، سامسونگ در نهایت می‌تواند اپل را مجبور به این کند که به عنوان یکی از مشتریان اصلی نمایشگرهای قابل انعطاف آن وارد معامله شود.

طی یک برنامه زمانبندی که سال گذشته عرضه شد، اپل ممکن است آخرین کمپانی تولید کننده گوشی در جهان از میان برندهای بزرگ باشد که به ساخت و عرضه اسمارت فون های قابل انعطاف روی می‌آورد. در آن زمان‌بندی اعلام شده بود که اپل این محصول را در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه خواهد کرد.

ما در سال جاری این موضوع را به عنوان یک مشکل بالقوه برای اپل محسوب می‌کردیم، اما عدم عرضه این محصول [گوشی آیفون تاشو] توسط اپل باعث شده که ما هنوز از قضاوت کردن دست نگه داریم.

اپل مدت‌هاست که کاربران طرفدارش را ناامید می‌کند

گلکسی فولد می‌تواند یک مشکل بزرگ برای گوشی منعطف اپل ایجاد کند

تصویری که در ابتدای مطلب مشاهده می‌کنید رندری است که از گوشی قابل انعطاف اپل چندی پیش توسط وب‌سایت Let’sGoDigital منتشر شد. این رند بر مبنای پتنت‌هایی که به تازگی توسط اپل درباره یک آیفون قابل انعطاف منتشر شده است، طراحی شده و به جای این که مانند گلکسی فولد سامسونگ به شکل افقی تا شود، به صورت عمودی باز و بسته خواهد شد. اگر تقاضا برای گوشی های منعطف همچنان بالا باشد اپل احتمالا به دنبال تامین‌کنندگان جدیدی خواهد رفت تا از سایر شرکت‌های جهان کیلومترها عقب نیافتد؛ به خصوص بعد از آمار ضعیف فروش آیفون های ۲۰۱۸، حالا این مدل‌های ۲۰۱۹ هستند که باید بار دیگر سهامداران اپل را متقاعد کنند.

اپل باید به همان روند قبلی که عرضه فناوری‌های نوآورانه و محصولات کاملا جدید و متنوع بود برگردد تا بتواند طرفداران خود را راضی نگه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه