خودروهای وارداتی کارکرده

ممنوعیت فروش برخی خودروهای وارداتی کارکرده به دلیل قاچاق بودن

در آستانه سال جدید قرار داریم و به طبع بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده نیز رونق می‌گیرد، اما مالکان برخی از خودروهای وارداتی کارکرده با مشکل عجیبی مواجه شدند و در حال حاضر فروش آن‌ها ممنوع شده است.

در شرایط فعلی که بازار خودرو در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد و در کنار مشکلاتی که در گمرک مبنی بر ورود خودروهای قاچاق بحث‌های زیادی مطرح می‌شود، اکنون با مشکل خرید و فروش خودروهای وارداتی کارکرده نیز روبه‌رو شده‌ایم. برخی از مشتریان عنوان می‌کنند برای خودروهایی که حتی مدل آن‌ها برای سال‌ها 2014 و 2015 است، حکم توقیف صادر شده و این در حالی است که مالکان این وسایل نقلیه از قاچاق بودن آن هیچ اطلاعی نداشته‌اند.

قاچاق بودن برخی خودروهای وارداتی کارکرده

برخی از مالکان خودروهای وارداتی کارکرده که در روزهای اخیر برای تغییر مالکیت خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده بودند، به آن‌ها اعلام شد خودرویشان دارای مشکلات گمرکی بوده و خرید و فروش آن ممنوع است و باید توقیف شود. مشکل جدید مالکان این دست از خودروها در حالی به وجود آمده است که بسیاری از این خودروهای وارداتی میان چندین خریدار و فروشنده معامله شده‌اند و پیدا کردن واردکننده اصلی کار دشواری خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از نمایشگاه‌داران برای خرید و فروش خودروهای وارداتی کارکرده احتیاط می‌کنند.

خودروهای وارداتی کارکرده

از سویی واردکنندگان بسیاری از این خودروها افراد شخصی بوده‌اند و برای یافتن آن شخص یا برطرف کردن مشکلات گمرکی توسط مالکان فعلی این خودروها، موضوع بسیار پیچیده‌ای خواهد بود. از این رو کارشناسان بازار خودرو به متقاضیان این خودروها پیشنهاد می‌کنند که هنگام معامله صورت حساب گمرکی را از فروشنده درخواست کنند. همچنین اگر این خودرو چندین بار معامله شده باشد، قبل از خرید آن می‌توانید با اعلام شماره شاسی خودرو به مراکز تعویض پلاک، از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کاش همیشه این جوری باشن

  2. اها ینی الان ممنوعیتنداره؟؟؟؟