ال جی کارخانه جدیدی برای تولید نسل ۸.۵ پنل ‌های اولد راه‌اندازی می‌کند

ال جی کارخانه جدیدی برای تولید نسل ۸.۵ پنل ‌های اولد راه‌اندازی می‌کند

ال جی به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد خطوط تولید جدیدی در شهر گوانگ ‌ژو برای تولید نسل هشت و نیم پنل‌های اولد نمایشگر خود راه‌اندازی کند؛ البته لازم است بدانید که کمپانی های سازنده نمایشگر برای هر نسخه جدید از فناوری های نمایشی خود از عنوان نسل استفاده می‌کنند و این لزوما به معنای یک فاز کاملا جدید نیست.

راه اندازی کارخانه جدید، ظرفیت تولید پنل‌های اولد ال جی را در حالت کلی ۳۵.۷ درصد افزایش خواهد یافت و ظرفیت تولید این برند کره ای از ۲.۸ میلیون نمایشگر در سال به ۳.۸ میلیون پنل افزایش می‌یابد. گویا قرار است تشکیلات جدید برای ساخت پنل‌های بسیار بزرگتر برای سیستم‌های تلویزیونی به کار گرفته شود. این کارخانه جدید و افزایش ظرفیت یک قدم مهم برای باقی ماندن ال جی در بازار محسوب می‌شود، زیرا آنها در حال حاضر از سوی برن های رقیب مانند سامسونگ و BOE تحت فشار عجیبی قرار گرفته‌اند. الجی رهبری خود در بازار را به برند BOE واگذار کرد و سامسونگ نیز حالا به عنوان پادشاه دنیای پنل‌های امولد شناخته می‌شود. بنابراین تنها چیزی که برای ال جی به عنوان برگ برنده اصلی باقی مانده، محصولات اولد با ابعاد بسیار بزرگ است که کمپانی‌های دیگر آنها را تولید نمی‌کنند.

سامسونگ به تازگی مسیر خود را به سمت تولید پنل‌های کیولد منحرف کرده و ال جی در حال حاضر تنها تولیدکننده اصلی نمایشگرهای اولد با ابعاد بزرگ در بازار محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار پنل‌های اولد بیش از ۵ درصد از سهام بازار را به خود اختصاص دادند و حالا الجی به سختی در حال تلاش است تا این رقم را ارتقا دهد. جالب است بدانید که حتی در سال ۲۰۱۹ هنوز هم بازارهای جهانی تلویزیون‌ ها توسط تلویزیون های ال سی دی اداره می‌شود. البته به دلیل توسعه فناوری‌های جدید، قیمت پایین‌تر پنل تکنولوژی های ال ای دی و تقاضای مردم برای خرید تلویزیون های باریک‌تر، بازار پنل های ال سی دی به زودی نابود خواهد شد و در آن زمان است که ال جی به عنوان رهبر دنیای پنل‌ های اولد می‌تواند بدرخشد.

پنل‌های OLED ال جی در برابر پنل های QLED سامسونگ

ال جی کارخانه جدیدی برای تولید نسل ۸.۵ پنل ‌های اولد راه‌اندازی می‌کند

با وجود راه‌اندازی دومین کارخانه نمایشگر ال جی آنها باید فعالیتشان را بسیار بیشتر افزایش دهند تا بتوانند به سامسونگ که در حال حاضر بازار تلویزیون ها را تحت سیطره خود دارد، برسند. سامسونگ در حال حاضر بزرگترین تولید کننده پنل های اولد با سایز متوسط و کوچک محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد که آنها از بازار پنل های بزرگتر دوری می‌کنند. بزرگترین مانعی که جلوی سامسونگ برای ورود به این بازار را می گیرد، این است که در برخی از پنل‌ های اولد مشکل سوختگی تصویر وجود دارد و به همین دلیل سانسور تمرکز خود را بر روی نمایشگرهای کیولد و میکرو ال ای دی قرار داده است.

تنها نقطه ضعف پنل‌ های کیلود در حال حاضر این است که آنها خودشان نمی‌توانند نور خودشان را تامین کنند و این به معنای آن است که یک لایه جدید از فناوری‌های نوردهی باید به همراه آنها درون تلویزیون قرار گیرد و این به معنای افزایش ضخامت بدنه است. پنل های اولد به این لایه نیازی ندارد و این دقیقا همان موضوعی است که به ال جی اجازه می‌دهد هر سال تلویزیون های باریک‌تری را روانه بازار کند و حتی مدل‌های بسیار باریکی که قابلیت رول شدن دارند را در بازار دیده‌ایم.

از نظر تکنولوژی و مقایسه میان اولد و کیولد این دو پنل تقریبا در وضعیت مشابهی قرار دارند و هرکدام چند ویژگی مثبت و منفی دارد که سازندگان به دنبال فناوری‌های جدید برای برطرف کردن نقاط ضعفشان خواهند بود. حالا تنها مسئله باقی مانده این است که آیا ال جی می‌تواند با این چالش جدید مقابله کند و همچنان در بازار باقی بماند یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه