هوش مصنوعی فوق پیشرفته

این هوش مصنوعی فوق پیشرفته می‌تواند آینده جهان را پیش‌بینی کند!

یک شرکت تحقیقاتی که ایلان ماسک صاحب آن است، موفق به توسعه‌ی یک سیستم هوش مصنوعی فوق پیشرفته به نام GPT2‌ شده است. این سیستم AI می‌تواند آینده‌ی جهان را پیش‌بینی کند!

محققان موفق به توسعه‌ی یک هوش مصنوعی فوق پیشرفته شده‌اند، اما از عرضه‌ی آن هراسان هستند. OpenAI، یک گروه تحقیقاتی حوزه هوش مصنوعی است که ایلان ماسک از بنیانگذاران آن بوده است. این شرکت به تازگی موفق به ساخت یک سیستم هوش مصنوعی شده است که قادر به نوشتن اخبار بوده و در کار خود نیز بسیار موفق است. اما سازندگانش، از عرضه‌ی عمومی آن می‌ترسند.

جدا از این واقعیت که پروژه‌ی شرکت OpenAI موفقیت آمیز بوده است، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که این پروژه را به عرضه عمومی نرسانند، چرا که هراس دارند این فناوری به دست نا اهلان افتاده و هرج و مرج به بار بیاورد. گزارش‌ها نشان می‌دهند، این مدل هوش مصنوعی جدید که GPT2 نام دارد خیلی خوب کار می‌کند و همین قضیه آن‌ها را نگران کرده تا این نوع فناوری باعث ایجاد خطرهایی در دنیای مجازی شود. این خطر وقتی بیشتر می‌شود که بدانید GPT2 یک نویسنده است. یک منبع نظیر متن یا صفحات گسترده در اختیار این سیستم قرار گرفت و از آن خواسته شد تا چند جمله‌ی بعدی را بر اساس آنچه که پیش‌بینی می‌کند، بنویسد!

تیم OpenAI در یک پست وبلاگی نوشته است:

GPT-2 برای یک هدف ساده آموزش دیده است: پیش‌بینی آینده‌ی جهان، با توجه به تمام کلماتی که در متن‌ها به او می‌دهیم. این سیستم، تمام مرزهای پیش رو را در می‌نوردد.

آنچه GPT2 تولید می‌کند ارزشمند است و توانایی تشخیص نوشته‌های آن از یک نویسنده‌ی واقعی (انسان) بسیار مشکل است. این هوش مصنوعی توانایی تولید پاراگراف‌های مناسبی از متن‌هایی که می‌خواهد دارد. آن از نمونه متن‌های مصنوعی با کیفیت بی‌سابقه استفاده می‌کند که توسعه دهندگانش می‌گویند اگر چنین فناوری در دست خرابکار بی‌افتد، می‌تواند برای ساخت خبرهای جعلی استفاده شود. و این بخش نگران کننده‌ی قضیه است!

هوش مصنوعی فوق پیشرفته GPT2‌ بدون محدودیت می‌نویسد

محققان مجموعه‌ای از داده‌ها شامل بیش از 8 میلیون صفحه وب را به GPT2 داده‌اند و اجازه داده‌اند که محتوای آن‌ها را خوانده و فرا بگیرد. سپس آن‌ها بسته به چگونگی درک موضوع‌ها با این سیستم هوش مصنوعی فوق پیشرفته به گفتگو پرداخته‌اند. این ماشین حتی می‌تواند  داستان‌های باورپذیری از تغییرات آب و هوایی، اخبار عمومی، سرگرمی، تاریخی یا حتی علمی تخیلی درست کند. اساسا هیچ محدودیتی جلوی روی GPT2 نیست.