کره شمالی اتهام دخالت در حملات سایبری به سونی پیکچرز را رد کرد

از همان دقایق اولیه هک شدن سونی پیکچرز ، بسیاری ، انگشت اتهام خود را به سمت دولت کره شمالی نشانه رفتند.اکنون یک دیپلمات کره‌ی شمالی دست داشتن این کشور در حمله‌ی سایبری فلج کننده به Sony Pictures را رد کرده است.

تصور این که چرا مردم فکر می‌کنند این حملات کار کره‌ی شمالی بوده بسیار ساده است؛ Sony Pictures قصد دارد فیلمی به نام “مصاحبه” که در مورد ترور رهبر این کشور است را اکران نماید.

the-interview

این هکرها که خود را به عنوان محافظان صلح GOP# معرفی کردند از خود ردپاهایی به جای گذاشته‌اند که آن‌ها را به کره‌ی شمالی ارتباط می‌دهد. سال گذشته کره‌ی شمالی به خاطر حمله سایبری به ۳ بانک کره‌ی جنوبی مورد سرزنش قرار گرفت. بدافزاری که به استودیو سونی حمله کرده نیز به نظر می‌رسد در کره نوشته شده باشد.

در حال حاضر راز هک شدن Sony Pictures بسیار پیچیده‌تر از آنی است که به نظر می‌رسد اما به هر حال Seth Rogen کارگردان و بازیگر فیلم “مصاحبه” احتمالا از افزایش فروش فیلم خود به لطف اطلاعات دزدیده شده ای که زندگی چندین تن از کارمندان این شرکت را خراب خواهد کرد، لذت خواهد برد!

همچنین چند ساعت پیش گزارش شد که هکرها اطلاعات مربوط به حقوق ۳۰ هزار کارمند این شرکت را به سرقت برده اند؛ اما این هکرها تاکنون تنها ۴۰ گیگابایت از ۱۰۰ ترابایت اطلاعات دزدیده شده را برای عموم افشا کرده اند؛ به نظر می‌رسد افشاگری‌های ویران کننده‌ی دیگری نیز از سوی هکرها در راه باشد.

منبع : reuters