فوکوس : 17 چشم‌انداز زيباي زمین از نگاه نشنال ژئوگرافیک

مجله نشنال ژئوگرافیک، هر ماه، در بخشی به نام چشم‌اندازهای زمین (Visions of Earth)، عکس‌هایی چشمگیر و خارق‌العاده از سراسر دنیا منتشر  نموده و زیبایی‌های دنیای خلقت را از روزنه دوربین عکاسان به تصویر می‌کشید. در این بخش از «فوکوس»، تعدادی از تصاویر بخش چشم‌اندازهای زمین در سال ۲۰۱۳ به شما تقدیم می‌شود. با گجت نيوز همراه باشید.

 
ارمنستان: زیبایی‌های چشم نوجوان ۱۶ ساله ارمنی در ایروان. در این تصویر بزرگ شده، ساختار خارق‌العاده عنبیه، در اطراف مردمک چشم به خوبی مشهود است. تصویر مژه‌های چشم این نوجوان بر روی قرنیه منعکس شده است.
 
عکس از Suern Manvelyan
 
 
ایران: بازدیدکنندگان در حال مشاهده یک دخمه ویران شده (برج سکوت) در نزدیکی یزد. به اعتقاد زرتشتیان ایران، بدن‌های مرده در معرض آلودگی‌های دنیوی هستند. از اینرو مردگان خود را در سازه‌های مدور و استوانه‌ای نمایش داده شده در تصویر دفن می‌کنند.
 
عکس از Justyna Mielnikiewicz
 
 
آلمان: عکس میکروسکوپی رنگ‌آمیزی شده از یک کندور نیم‌ میلی‌متری در میان خزه‌ها. این موجود کوچک هشت‌پا و بی‌مهره که به خرس آبی هم معروف است، می‌تواند در شرایط بسیار سخت و در دمای بالا، سالها بدون غذا زنده بماند.
 
عکس از Eye of Science/Science Source
 
 
چین: سایه‌های ایجاد شده توسط مانکن‌ها، در فروشگاهی در شهر گیولین، اجرای یک نمایش گروهی را تداعی می‌کنند. بازار شبانه گیولین که محبوبیت زیادی در میان شهروندان دارد، محلی برای فروش مواد خوراکی، پوشاک و خرده‌ریزهای مصرفی محسوب می‌شود.
 
عکس از Max Forsythe
 
 
اسکاتلند: گرگور ادموندز، قهرمان مسابقات، در حال پرتاب چکش  ۱۳.۵ کیلویی در جریان برگزاری گردهمایی کوهستانی کاول. این گردهمایی بین‌المللی سه روزه در دانون (Dunoon)، محل برگزاری مسابقات سنتی، آواز و پایکوبی شرکت‌کنندگان است.
 
عکس از Kieran Dodds
 
 
لهستان: کشیده شدن سایه‌ها در غروب در نزدیکی منطقه Nowe. عکاس با سوار شدن به پاراگلایدر، این تصویر انتزاعی و چشم‌نواز را از جوانه‌های قرمز رنگ خشخاش در میان جوانه سبز تهیه کرده‌اید.
 
عکس از Kacper Kowalski
 
 
استرالیا: تصویری از یک کانگرو و Peggy هر دو پنج ماهه، در مرکز حفاظت از حیات‌وحش کیل‌مور، ویکتوریا. مادران این دو حیوان زبان‌بسته، بر اثر برخورد با اتومبیل کشته شده‌اند. با رسیدن زمان مناسب این دو جانور دوست‌داشتنی به حیات‌وحش باز خواهند گشت.
 
عکس از Rob Leeson
 
 
ایالات متحده: آتش‌بازی در ماه کامل. مراسم آتش‌بازی بخشی از جشن‌های روز استقلال محسوب می‌شود که در پیرسون پارک، کانزاس‌سیتی برگزار شده است.
 
عکس از Charlie Riefel
 
 
چین: هنر نامرئی در کارخانه چوب‌بری پکن. این عکس، یکی از تصاویر مجموعه‌ای به نام «پنهان در شهر» اثر لیو بولین است. برای ثبت هریک از عکس‌های این مجموعه، هنرمند با زحمت فراوان خود را استتار نموده و دستیار وی با اصلاح موقعیت، او را از دید دوربین مخفی می‌کند.
 
عکس از Liu Bolin
 
 
فنلاند: به نظر می‌رسد، آشپزخانه مملو از جریان برق شده است. این خطوط در‌واقع، نور LED تابانده شده به وسیله‌ هنرمند در طول پروسه ۲۰ دقیقه‌ای عکاسی است. فرد دراز کشیده بر روی زمین، بعد از مدتی محل را ترک کرد و تنها طرحی از خطوط نورانی او باقی ماند.
 
عکس از Janne Parviainen
 
 
ایالات متحده: پراکنده شدن ماهی‌ها در محل برگزاری بخش اول مسابقات مرد آهنین، در هاوایی. این رقابت ۱۷ ساعته و سنگین ۳.۵ کیلومتر شنا در آب‌های باز، ۱۸۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری و ۴۲ کیلومتر دوندگی را شامل می‌شود.
 
عکس از Donald Miralle
 
 
انگلستان: تصویری از یک خارپشت ۶.۵ سانتی‌متری چهار روزه در یک مرکز امداد و نجات در Royal Tunbridge. گرما و پاکیزگی برای حفظ جان این موجود ضعیف ضروری است.
 
عکس از Phil Yeomans
 
 
انگلستان: یک سمندر آبی مکزیکی با ۱۵ سانتی‌متر طول و آبشش‌های باز شده. گونه‌ای خاص از سمندرها، که نسل آن در خطر انقراض قرار گرفته است. این موجود شگفت‌انگیز در بزرگسالی هم ویژگی‌های لاروی خود را حفظ می‌کند.
 
عکس از Stephen Dalton
 
 
ایتالیا: سر پلاستیکی یک اره‌ماهی، توجه ماریا اگنس کورنارو، یکی از علاقمندان به ماهی‌گیری را به خود جلب کرده است. خانم کورنارو، سالها پیش، پس از میزبانی نمایشگاه آکواریوم‌های شهر، این ماکت غول‌پیکر را هدیه گرفت.
 
عکس از Reed Young
 
 
ایالات متحده: تاب پرنده در نمایشگاه ایالتی مینه سوتا، بر اثر نوردهی پانورامای عکاس، شبیه به سفینه‌های فضایی شده است.
 
عکس از David Bowman
 
 
بنین: لباس سنتی ساکنان محلی در جشن Vodun که به عنوان ارواح مجسم نیکان نیز شناخته می‌شوند. بر اساس باورهای سنتی، این ارواح باعث نزول نعمت و برکت به زندگی می‌شوند.
 
عکس از Dan Kitwood
 
 
اقیانوس اطلس: توده‌ای ۹ متری از ماهیان خال‌خالی آبی رنگ که با هدف حفاظت در مقابل شکارچیان به دور هم جمع شده‌اند. این توده عظیم با یورش شکارچیان مختلف (دلفین‌، کوسه و پرندگان) از هم پاشیده شده و باعث سردرگمی شکارچی می‌شود.
 
عکس از Christopher Swann
منبع : nationalgeographic
 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*