جزئیات تازه ای از ویندوز فون 8 منتشر شد

در ویدئویی که منتسب به شرکت نوکیا است، جو بلفیور (Joe Belfiore) جزئیاتی را در رابطه با سیستم عامل ویندوز فون 8 که قرار است به زودی منتشر شود در اختیار عموم قرار داده است. از مهمترین قابلیت های Windows Phone 8 می توان به پشتیبانی از پردازنده های چند هسته ای و اجرای کدهای C و ++C اشاره کرد جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.
همانطور که می دانید، ویندوز فون موجود نسخه 7.5 است که «مانگو» نام دارد و قرار است که آخرین بروزرسانی ویندوز x.7 هم با عنوان «تانگو» به زودی قابل تهیه باشد و پس از آن نیز روایت 8 با نام «آپولو» عرضه خواهد شد. بنا به اطلاعات منتشره در این ویدئو مایکروسافت می کوشد با افزودن خصوصیات و ویژگی های جدید به سیستم عامل مخصوص گوشی های هوشمند خود، تعداد مشتریان ویندوز فون را افزایش داده و سهم بازار بیشتری بدست آورد.

با حضور جدی ویندوز فون 8، تولید کنندگان گوشی تلفن همراه گزینه های بیشتری را پیش روی خواهند داشت. بدین ترتیب قادر خواهند بود تا از این فرصت برای تمیز دادن محصولات خویش از نمونه های مشابه بهره برده و گلی سرسبد برای بازار داشته باشند.

ویژگی های Windows Phone 8 هنوز به درستی مشخص نیست، اما گمانه زنی ها حاکی از آن است که این سیستم عامل قادر به پشتیبانی از پردازنده های چند هسته ای خواهد بود. بدین ترتیب مدت زمان لازم برای اجرای برنامه ها کاهش چشمگیری خواهد داشت. گفتنی است، قبلاً شاهد بودیم که ویندوز فون 7 در کار با پردازنده های تک هسته ای خوش درخشید؛ البته جا داشت تا برخی از برنامه ها را با سرعت بیشتری اجرا نماید که این مهم در نسخه جدید عملی خواهد شد.

در زمینه برنامه های کاربردی، مایکروسافت می کوشد تا در زمان عرضه ویندوز فون 8، چیزی در حدود یکصد هزار نرم افزار آماده داشته باشد. این موضوعی کلیدی است، چرا که یافتن برنامه های مناسب ویندوز فون یکی از دغدغه های اصلی کاربران تلفن های مجهز به این سیستم عامل است.

این گزارش همچنین می افزاید که در ویندوز فون 8 برنامه نویسان و توسعه دهندگان می توانند از کدهای نیتیو (کدهای نوشته شده به یکی از زبانهای C و ++C یا اسمبلی) بهره ببرند. که موضوعی در خور توجه است، بدین ترتیب برنامه نویسان می توانند از کدهای C یا ++C که قبلا برای  سیستم عامل iOS و آندروید نوشته بودند در ویندوز فون 8 نیز استفاده کنند. بدین ترتیب پیش بینی می شود با سیل نرم افزارهایی از این دست روبرو خواهیم شد.

نهایتاً، برنامه اسکایپ یکی دیگر از برگ های برنده مایکروسافت در استراتژی ویندوز فون 8 خواهد بود. البته جای تعجب نیست، چرا که هنوز مایکروسافت موفق نشده از این برنامه محبوب ارتباطی در ویندوز فون 7 بهره ببرد، و از آن گذشته ابزاری که با «مکالمه» سر و کار داشته باشد، همیشه ابزار مهمی در گوشی ها به حساب می آید. پیش بینی می شود عرضه نسخه آزمایشی اسکایپ بتواند درهای بسته زیادی را به روی مایکروسافت بگشاید.

برخی دیگر از ویژگی های دیگری که در مورد ویندوز فون 8 اعلام شده عبارتند از افزایش امنیت سیستم عامل با افزودن پشتیبانی بیشتر از رمزگذاری اطلاعات (بالاخص در سخت افزار). مورد دوم، افزایش سرعت مرورگر اینترنت اکسپلورر با استفاده از پروکسی سرورهایی است که قادر به خرد کردن محتوای صفحات هستند؛ بدین ترتیب دیگر نیازی نخواهد بود که گوشی با درخواست های زیاد HTTP سر و کار داشته باشد و نهایتاً می تواند سریعتر از گذشته صفحات وب را بارگذاری نماید (درست همان ترفندی که برنامه هایی چون مرورگر اپرا یا اسکایپ با موفقیت نسبی از آن بهره می برند).

امیدواریم که شرکت مایکروسافت اطلاعات بیشتری را به طور رسمی در کنفرانس جهانی موبایل در اختیار افکار عمومی علاقمند قرار دهد.

منبع: Ubergizmo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*