فوکوس: منتخب تصاوير مسابقه عکاسي مسافر نشنال ژئوگرافیک – بخش سوم

ارسال تصاویر به بیست‌ و‌ پنجمین دوره مسابقات سالانه «مسافر» در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه) به پایان رسید و برگزیدگان آن، پس داوری معرفی خواهند شد. نشنال ژئوگرافیک در حرکتی سخاوتمندانه پس از پایان مرحله پذیرش عکس‌ها، تعدادی از بهترین عکس‌های ارسال شده را در اختیار علاقمندان قرار داده است. در این قسمت از «فوکوس» با بخش دوم از تصاویر ارسالی به مسابقه، در خدمت شما هستيم. در ادامه با گجت نيوز همراه باشید.

روزهای گذشته در پست‌هایی تحت عناوین «فوکوس: منتخب تصاوير مسابقه عکاسي مسافر نشنال ژئوگرافیک – بخش اول» و «فوکوس: منتخب تصاوير مسابقه عکاسي مسافر نشنال ژئوگرافیک – بخش دوم » به تعدادی از تصاویر مسابقه مسافر (Traveler) پرداخته شده بود. در ادامه، قسمت پایانی تصاویر ارسالی به این مسابقه به شما کاربران دوست‌داشتنی گجت نيوز تقدیم می‌شود.

این عکس در هـاوایـی گرفته شده است. هـر روز هنـگام غـروب خورشیـد در این منطقه مراسم شیرجه از روی صخره‌ها برگزار می‌شود.

عکس از Josh Baker

شیعیان بیجار در روز عاشورا، با چهره‌هایی آغشته به گل، سوگوار شهادت امام حسین (ع) هستند.
گل، در آیین‌‌های مذهبی و مراسم‌های عزاداری مردم این منطقه، نقش مهمی دارد.

عکس از Guido Dingemans

عکاس درباره این عکس اینگونه می‌گوید: در ایسلند در حال راننــدگی به سمــت مقصد بعــدی بودم که با این ساختمان سنگی متروکه مواجه شدم. با اینکه سقف‌ها فرو ریخته بودند، دیوارهای سازه همچنان مستحکم و پابرجا بودند.

عکس از Adrian Fiorino

عکاس درباره این عکس می‌گوید: در حالیکه مشاهده توکیو از سازه بزرگ «درخت آسمان» مرا شگفت‌زده کرده بود، به دنبال بهترین منظره برای عکسبرداری می‌گشتم. به منظره‌ای رسیدم که محل تلاقی رودخانه Ara، رودخانه Smida بوده و چندین پل از جمله پل رنگین‌کمان به خوبی قابل مشاهده بودند. بدون درنگ این عکس را از چشم‌انداز پیش روی خود ثبت کردم.

عکس از Yoshiki Nakamura

جزیره‌کوچک خوشبختی اینجا است. میامی‌بیچ؛ فلوریدا.

عکس از Joao Santos

در فصل بارانی صحرای کالاهاری، حشرات، فراوان هستند. بیرون چادری که عکاس در آن اقامت داشته، نورافکنی تعبیه شده که حشرات و جانوران کوچک را به سمت خود جذب می‌کند. این مارمولک، آهسته به چادر نزدیک شد تا با باقی‌مانده غذای عکاس، خود را سیر کند.

عکس از Hannes Lochner

تصویری از یک کرگدن سیاه در کنار دو گورخر در زیر آسمان تیره و ابری. لایکیپیا، کنیا

عکس از Robin Moore

عکاس این لحظه را اینگونه توصیف می‌کند: هنگام پیاده‌روی من و همسرم در پارک‌ ملی بد‌لندز (Bad Lands)، به این مسیر باریک و مسطح رسیدم. من ایستادم، اما همسرم به رفتن ادامه داد و دورتر شد. کمی جلوتر از جایی که در عکس ایستاده، به زمین افتاد و مجددا برخواست. او در عکس، در حال نگاه کردن به جایی است که بر روی زمین افتاد.

عکس از Jane Speleers

بدون اینکه خودمان بدانیم، منتظر رسیدن لحظه موعود بودیم. او منتظر لحظه خوردن صبحانه، من منتظر این صحنه خارق‌العاده برای گرفتن عکس.

عکس از Leopoldo Islas Flores

توضیحات عکاس درباره عکس: دیدن زرافه‌‌ای در افق که قامتش در آسمان روشن به وضوح مشخص باشد، دقیقاً همان منظره‌ای بود که آرزو می‌کردم در اولین سفرم به آفریقا با آن روبرو شوم.

عکس از Dave Young

تصویری از ایستگاه متروی دادگستری (Rådhuset) در استکهلم؛ سوئد.
خط متروی سوئد، به عنوان بلندترین نمایشگاه هنر دنیا شناخته می‌شود. ایستگاه دادگستری، با اسپری کردن بتن به دیواره‌ها همچون یک غار طراحی و تزئین شده است،

عکس از Valentijn Tempels

فوران یک چشمه آب گرم قدیمی در غروب.

عکس از Yang Li

در تپه‌های صحرای کالاهاری، پرسه زدن یک گاو کوهی که از سوء تغذیه ضعیف شده است، می‌تواند خبر خوبی برای شیر منطقه باشد. این یعنی یک طعمه آسان.

عکس از Hannes Lochner

آسمان یا دریا؟
عکاس از کوه‌های جزیره کاپری بالا رفت و هنگامی که به پایین نگاه می‌کرد این عکس را گرفت.

عکس از Diako Mardanbeigi

امیدواریم از این بخش لذت برده باشید. نظرات خود را درباره تصاویر و بخش «فوکوس» با ما درمیان بگذارید.

منبع : theatlantic

 

National Geographic Traveler Photo Contest 2013

The time to enter the 25th annual National Geographic Traveler Photo Contest is running short — entries will be accepted for another few days, until June 30, 2013. The first prize winner will receive a 10-day Galapagos expedition for two. National Geographic was once more kind enough to allow me to share some of the later entries with you here, gathered from four categories: Travel Portraits, Outdoor Scenes, Sense of Place, and Spontaneous Moments. Photos and captions by the photographers

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*