فوکوس : تصور مردم از تکنولوژي هاي آينده در سال 1900 ميلادي

جنس و شیوه پیشبینی آینده متفاوت است. برخی‌ها با زیرکی «روندها» را پیشبینی می‌کنند، برخی از چالش انسان و فناوری و اخلاقیات صحبت می‌کنند و برخی‌ها هم به جزئیات و پوسته‌ها توجه می‌کنند.

اما در این پست با هم ۱۲ طرح را مرور می‌کنیم که در ابتدای قرن بیستم کشیده شده بودند و سال ۲۰۰۰ را پیشبینی می‌کردند، این طرح‌ها را البته یک شرکت تولید شکلات آلمانی به نام Hildebrand روی کارت‌هایی چاپ کرده بود تا به مردم و مشتری‌های خود نشان بدهد که آینده «شیرین» چگونه خواهد بود!

۱- گذر از دریاها با ترکیبی از حمل و نقل ریلی و کشتی‌های ویژه!

۲- وسایل پرواز شخصی:

۳- پیشبینی خامی از جهانی‌سازی، دنیایی که در آن می‌توانید خانه تان را بردارید و به هر کجا خواستید بروید!

۴- پیاده‌روهای متحرک:

۵-گرم شدن آب و هوا و تغییرات اقلیمی: 

این یکی متأسفانه در حل تحقق است. گرم شدن آب و هوا و تغییرات اقلیمی شاید باعث شود به زودی با یک ژاکت نازک و یک چکمه معمولی به قطب برویم. شرکت شکلات‌سازی البته تلقی خوبی از این پیشبینی داشت، اما ما دوست نداریم این پشبینی، کاملا واقعی شود!

۶- امکان پخش برنامه‌های صوتی و تصویری، البته به این شبک خاص:

۷- وسایل پرنده‌ای برای خانواده‌ها:

۸- ماشین اشعه ایکس به پلیس امکان خواهد داد، آن سوی دیوارها را ببینند و دزدها را در حال انجام کارهای مجرمانه گیر بیندازند:

۹- شهرهای سرپوشیده:

۱۰- کشتی‌هایی با امکان نمایان کردن دنیای زیر آب:

۱۱- آب‌نوردی با بالن و دوچرخه‌های آبی!

۱۲- قطار کنترل‌کننده آب و هوا!

 

اگر تصور می‌کنید که می‌توانید دنیا را در سال ۲۱۰۰ با دقت بهتری پیشبینی کنید، باید بگویم که به احتمال زیاد پیشبینی‌های شما از این شرکت شکلات‌سازی دقیق‌تر نخواهد بود. شاید بتوانید روندها را حدس بزنید، اما خیلی بعید است که با دقت بتوانید شمایی از گجت‌های آینده را پیش چشم بیاورید!

منبع : all-that-is-interesting

 

What The Future Looked Like In 1900

Humanity has long sought the ability to predict the future, and to a handful of candy connoisseurs in the height of the Second Industrial Revolution, it never looked brighter. On the cusp of a new century, Hildebrand’s, a then-leading German chocolate company, produced a set of cards depicting the “sweet” life that awaited us in the year 2000.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*