نسخه 17 مرورگر کروم گوگل منتشر شد

 


تیم توسعه و تولید مرورگر Chrome گوگل، هفته پرتلاشی را پشت سر گذاشته است. گوگل روز گذشته اولین نسخه آزمایشی مرورگر کروم را برای تلفن و تبلت های اندرویدی مجهز به نسخه 4 اندروید منتشر کرد. امروز نیز نسخه 17 این مرورگر برای کامپیوترهای شخصی منتشر گردید. در نسخه 17 کروم برخی از مشکلات امنیتی نسخه 16 رفع شده، چند قابلیت محدود جدید اضافه گردیده و برخی از ویژگی های نسخه قبلی نیز بهینه شده اند.
در نسخه 17 کروم قابلیت جدیدی به نام Download Scanning Protection به مرورگر اضافه شده است که در آن فایل های دانلود شده اجرایی exe. و msi. با بانک اطلاعاتی گوگل مقایسه شده و اگر فایل از یکی از سایت های حاوی بدافزار دانلود شده باشد به کاربر هشدا داده می شود. البته کاربر می تواند پیغام هشدار کروم را نادیده گرفته و فایل موردنظر را به هر حال دریافت کند. قابلیت امینتی جدید کروم باعث کاهش احتمال ویروسی شدن کامپیوتر کاربر می شود.

قابلیت ویژه دیگری که در کروم 17 اضافه شده، Omnibox Prerendering نام دارد که در آن مرورگر قبل از تمام شدن تایپ عبارت مورد نظر کاربر، در پشت صحنه شروع به جمع آوری نتیجه جستجو و یا شکل گرفته صفحه وب می کند. این قابلیت باعث افزایش سرعت باز شدن صفحات می گردد.

در نسخه جدید برخی از API های کروم نیز دستخوش تغییرات شده اند. تغییرات جزئی همچون حذف علامت + از روی دکمه تب جدید نیز در کروم 17 اعمال شده اند. لیست کامل تغییرات اعمال شده در نسخه 17 را در وب لاگ رسمی گوگل مشاهده نمایید.

نسخه جدید مرورگر کروم را برای سیستم عامل Mac OS X و Windows از سایت Chrome دانلود کنید. البته اگر نسخه 16 را برروی کامپیوتر خود نصب دارید بروزرسانی بصورت خود کار انجام می شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. با سلام-از این سایت واقعا لذت بردم خبراتون به روز و مفید هستند تشکر. 

  2. دوست عزیز شما میتوانید در قسمت پیوندهای سایت لینک خود را برای ما ارسال کنید.

  3. ممنون که به وبلاگ من اومدین.سایت خیلی خوبی دارین.شما رو لینک کردم.لطفا منو با نام "دنیای بازی" لینک کنید.ممنون.

  4. سلام  خيلي ممنون كه به وبلاگ من سر زده  شما لينك كردم سايت شما خيلي  مفيد وجالب است      نایت اسکین

  5. سلام دوست عزیز :

    ممنونم که تشریف آوردید . قدم رنجه فرمودید .

    من شما رو با نام گجتی تکنولوژی لینک کردم .

    ممنون میشم اگه شما هم من رو با نام تن و روان ( کونگ فو توآ . اقا مهدی ) لینک کنید .

    راستی سایتدون حرف نداره . دمتون گرم

    باز هم تشریف بیارید . خوشحال میشم .

    یاعلی