حمایت غول های آمریکایی از سونی در پخش اینترنتی فیلم The Interview

پس از تهدیدات تروریستی هکرهای سونی پیکچرز و کنار کشیدن سینماهای بزرگ آمریکا از اکران فیلم The Interview حالا وبسایت هایی چون گوگل، مایکروسافت، یوتیوب و کرنل در حال پخش اینترنتی این فیلم هستند.

چند روز پیش مایکل لینتون رییس سونی پیکچرز اعلام کرد که پس از هک و تهدیدات تروریستی، هیچ کدام از سرویس‌دهنده‌های اینترنتی برای پخش این فیلم پیش قدم نمی‌شوند و مذاکرات با آن‌ها نیز نتیجه ای ندارد.

ادامه این روند و گفته‌های پیشین رییس جمهور آمریکا مبنی بر اشتباه بودن عدم اکران فیلم، سبب شد تا دیشب دو کمپانی بزرگ آمریکایی، گوگل و مایکروسافت خبر از پخش اینترنتی این فیلم بدهند.

sony-the-interview-online-1

دیوید دراموند از مدیران ارشد بخش حقوقی گوگل در یادداشتی پس از انتشار این خبر نوشته است:

“چهارشنبه گذشته سونی با ما و چند کمپانی دیگر تماس گرفت تا در مورد امکان انتشار آنلاین فیلم The Interview صحبت کند. ما نیز می‌خواستیم که در این مسیر به آن‌ها کمک کنیم، اما با توجه به اتفاقات افتاده، نگرانی‌های امنیتی نیز ذهن ما را بسیار به خود مشغول کرده بود. اما پس از گفتگوهای انجام شده، سونی و گوگل تصمیم گرفتند که نمی‌توانند دست روی دست بگذارند تا یک عده حق آزادی بیان در کشور دیگری را محدود کنند.”

این فیلم از دیشب فروش و اجاره اینترنتی خود را از وبسایت های گوگل پلی، یوتیوب مووی و اکس‌باکس ویدیو آغاز کرده، هر چند به فاصله بسیار کوتاهی کپی‌های آن سر از وبسایت های دانلود غیرقانونی تورنت نیز درآورده است.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*