نگاهی به هفت رویداد مهم در نمایشگاه CES 2015

همانطور که پیش از این در تاریخچه نمایشگاه CES گفته بودیم ، نمایشگاه بین المللی CES، خلاصه شده عبارت Consumer Electronics Show به معنای نمایش اجناس قابل فروش الکترونیک می باشد که در حقیقت نوآوری های تکنولوژیکی حوزه دیجیتال را عرضه کرده و هفتم تا دهم ماه ژانویه هر سال (۱۹ تا ۲۲ دی) فعالیت خود را شروع می کند.CES را می توان یکی از مهمترین رویداد های تکنولوژیکی سال برشمرد که بزرگترین کمپانی فعال این حوزه در آن شرکت کرده و آخرین دستاورد ها و محصولات خود را به نمایش می گذارند.

بر اساس وعده داده شده قرار است در CES 2015 شاهد گردهمایی بیش از ۳۵۰۰ غرفه از شرکت های مختلف در لاس وگاس آمریکا باشیم. اما انتظار چه محصولات مهم و متفاوتی در این کنگره می رود؟ این کنگره می تواند جولانگاه عرضه محصولات مرتبط با خانه های هوشمند و یا گجت های پوشیدنی از دستبندهای سلامتی تا ساعت های هوشمند و یا محصولات پیشرفته مرتبط با خودروها و یا عرضه تلوزیون های با تکنولوژی و قابلیت های جدید و همینطور گوشی های هوشمند جدید از برخی شرکت ها باشد. در ادامه مطلب هفت رویداد مهم احتمالی CES 2015 را معرفی خواهیم کرد.

عرضه گوشی هوشمند پرچم دار از سونی، ال جی و گلکسی S6 سامسونگ

شایعه دور از ذهنی مطرح شده است که احتمالا عرضه گوشی پرچم دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۶ در CES معرفی خواهد شد. سامسونگ بطور معمول گوشی پرچم دار خود را در فوریه و در خلال کنگره جهانی MWC  اسپانیا معرفی می کند. بنا بر همین شایعات و گزارشات اس ۶ احتمالا صفحه نمایش بزرگتر ۵٫۵ اینچی خواهد داشت و با توجه به فروش نامید کننده گلکسی اس ۵ بعید نیست که سامسونگ بخواهد زودتر گوشی پرچم دار جدید خود را عرضه نماید.

Phones

در این میان احتمال عرضه و معرفی گوشی اکسپریا زد ۴ در این نمایشگاه بیشتر است. این گوشی به مانند گوشی های اسبق اکسپریا زد ضد آب بوده و دارای دوربین پرقدرت احتمالا ۲۰ مگاپیکسلی خواهد بود. صفحه نمایش آن نیز بر طبق شایعات چند هفته اخیر ۵٫۵ اینچی و با کیفیت Quad-HD خواهد بود که با پردازنده پرقدرت و جدید اسنپدراگن ۸۱۰ تجهیز گردیده است. همچنین در این مراسم چشمها به LG خیره شده که احتمالا گوشی منحنی شکل جی فلکس ۲ را رونمایی خواهد کرد.HTC نیز ممکن است به فکر رونمایی از چرپم دار One M9 خود باشد.

 تلوزیون های جدید ۴K کوانتومی غیر سرطان زا

تلوزیون های امولد به نظر احتمالا هنوز استاندارد طلایی برای تلوزیون های HD است اما هر کسی بودجه خرید چنین تلوزیون هایی را ندارد و سازندگان نیز بدلیل بالا بودن هزینه ها، از تولید چنین تلوزیون هایی فراری هستند. تکنولوژی جدید نقطه کوانتومی از نانو کریستال ها استفاده می کند و با توجه به اندازه هر کدام از این ذرات، رنگ مختلفی را ساطع می کند که برای تولید رنگ اشباع تر و غنی تر آنهم با قیمتی دوستانه تر! بسیار عالی است.

TV_w_600

در میان شرکت های دنیا، ال جی از عرضه چنین تلوزویونی در اوایل سال ۲۰۱۵ خبر داده بود. و سونی و TCL چنین تلوزیونی با این فناوری را وارد بازار کرده اند. به نظر نمی رسد که سامسونگ قصد داشته باشد چنین تلوزیون نقطه کوانتومی ۴K عرضه نکند.

رهگیرهای تناسب اندام: از دستبند تا لباس

در جریان تعطیلات کریسمس و جمعه سیاه، فروش رهگیرهای تناسب اندام به طور چشمگیری افزایش یافت و یه نظر این حرکت در سال جدید نیز ادامه می یابد. Surge محصول جدید Fitbit که قرار است در ژانویه عرضه شود و انتظار می رود که دستگاههای پوشیدنی جدید و هایبرید در سال جدید و در خلال CES 2015 عرضه و معرفی گردند. شرکت های دیگر همچون گارمین نیز به دنبال عرضه چنین گجت هایی هستندو رقابت در این زمینه بسیار نزدیک و چشمگیر خواهد بود.

fitbit_surge_rightalign

اسباب و لوازم ساده تر خانه های هوشمند

به یقین در CES 2015 شاهد سیل عظیمی از تجهیزات مرتبط با خانه های هوشمند خواهیم بود با این حال بسیاری از ما از سختی کار با آنها اگاهیم. خوشبختانه در حال حاضر بسیار از شرکت ها در تلاشند تا استفاده از این تجهیزات را ساده تر کنند. لوازم و تجهیزات مرتبط با سیستم های امنیتی منازل و همینطور ارائه تجهیزات ساده سازی برای برخی از محصولات مهم از برنامه هایی است که در CES شاهد به نمایش در آمدن آنها خواهیم بود.

home_wired

جدال بین تکنولوژی های اتصال به خودرو گرمتر می شود

از مدت ها قبل جدال بین اپل و گوگل از اسمارت فون ها به داشبورد ماشین ها کشیده است و ظاهراً در سال جاری این جدال به اوج خود خواهد رسید. برای مثال هیوندای برای اولین بار سیستم مدیریتی خودروی جدیدی را معرفی خواهد کرد که با هر دو اپ اپلی و اندرویدی سازگار خواهد بود. در واقع با این کار فارغ از نوع سیستم عامل شما قادر خواهید بود به موسیقی دلخواه و یا مسیر یابی تخت کنترل اسمارت فونتان اقدام نمایید. ان ویدیا دیگر شرکتی است که قرار است در CES سال جدید در زمینه تکنولوژی های وابسته به خودرو سر و صدا به پا کند.

FordSYNC3_02_HR_w_600

این شرکت مدعی است که سیستم دستیار خودرویی را معرفی خواهد کرد که با هدف کمک به آرمان اتومبیل های خودرونده طراحی و ساخته شده اند. فورد نیز می خواهد سیستم Sync 3.0 خود را به نمایش درآورد که از تکنولوژی QNX بلک بری قدرت می گیرد که انتظار می رود رابط کاربری ساده تر و پرقدرت تری داشته باشد و به راحتی با وای فای آپدیت شود.

چاپگر سه یعدی کوچکتر از یک لپ تاپ

چاپگرهای سه بعدی به دلایل مختلف از جمله اندازه و قیمت جز دست نیافتنی ترین محصولات سال های اخیر محسوب می شوند اما برخی شرکت ها همواره در تلاش بودند که پرینتری سه بعدی در دسترس تر و مقورن به صرفه تر تولید نماییند و ظاهر CES 2015 شاهد نمایش برخی از انها خواهد بود. فرض کنید که بتوانید چنین پرینتری را با کمتر از ۴۰۰ دلار خریداری نمایید که اندازه جمع و جور تری هم دارد.

3d_printer

 هدست های VR و AR بیش از پیش واقعی تر می شوند

هدست Gear VR از سامسونگ که در همکاری با Oculus  فیسبوک طراحی و ساخته شد و نمونه های اولیه آن معرفی گردید و امید می رود سایر شرکت ها همچون Oculus نمونه ها و نسخه های جدیدی از این محصول واقعیت مجازی را معرفی نمایند. سونی نیز چیز زیادی در مورد پروژه واقعیت مجازی خود موسوم به Morpheus نگفته است اما امید آن هست که این شرکت نیز CES را محلی برای معرفی دستگاه جدید خود انتخاب کند. همچنین بسیاری از ما در خصوص عرضه و معرفی عینک هوشمند SiME هیجان زده هستیم که با اجرای اندروید تنها ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

oculus