7 گجتي که به احتمال زياد در IFA امسال معرفي خواهند شد

ifa 2013

شهریور، ماه زمین‌لرزه‌های 7 ریشتری در بازار گجت‌های هوشمند است. بسیاری از دستگاه‌های هوشمندی که تاکنون در قالب شایعات گوناگون در مجلات خبری گوناگون مورد بررسی قرار می‌گرفتند، در نمایشگاه IFA که در شهر برلین برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد. هنوز دقیقا مشخص نیست که چه محصولاتی قرار است به طور رسمی معرفی شوند، اما با توجه به اخبار درز کرده از شرکت‌های سازنده و فاش شدن اطلاعات بیشتر از آن‌ها، حدس زدن آن‌ها چندان هم سخت نیست.

1- گلکسی نوت 3 سامسونگ

سری گلکسی نوت، یکی از شاهکارهای کمپانی سامسونگ محسوب می‌شوند. این سری را می‌توان نوآورانه ترین سری از تولیدات این شرکت محسوب کرد. اگر به خاطر داشته باشید، گلکسی نوت 2 در نمایشگاه IFA سال گذشته در برلین معرفی شد. حال به نظر می‌رسد که با دیگر قرار است جدیدترین محصول این خانواده یعنی گلکسی نوت 3 نیز در نمایشگاه امسال معرفی گردد. گلکسی نوت 3 مجهز به صفحه نمایش 5.78 اینچ، پردازنده Exynos Octa 5420 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی ARM Mali T628، دوربین اصلی 13 مگاپیکسل و حافظه داخلی 16، 32 یا 64 گیگابایت خواهد بود.

2- ساعت هوشمند سامسونگ به نام Galaxy Gear

علاوه بر گلکسی نوت 3، سامسونگ در نظر دارد ساعت هوشمند جدید خود را نیز در این نمایشگاه معرفی نماید. این ساعت مجهز به یک پردازنده دو هسته‌ای است و تحت سیستم عامل اندروید، یکی از نسخه‌های Jelly Bean کار خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که این ساعت مجهز به صفحه نمایش لمسی 2.5 اینچ نیز باشد و از فناوری‌های NFT، بلوتوث و سنسورهای گوناگون پشتیبانی نماید.

3- ساعت هوشمند ال‌جی

به نظر می‌رسد که تنها سامسونگ نیست که قصد دارد یک ساعت هوشمند معرفی کند، زیرا طبق اطلاعات درز کرده از ال‌جی، این شرکت نیز قصد دارد ساعت هوشمند خود که G Watch یا G Band نام دارد را در این نمایشگاه معرفی نماید. تنها چیزی که از این محصول جدید می‌دانیم این است که احتمالا تحت یکی از سیستم‌های عامل فایرفاکس یا اندروید کار می‌کند.

4- تبلت G Pad ال‌جی

تبلت جدید ال‌جی با نام V500 یا همان G Pad، توانسته مجوزهای لازم را در ایالات متحده آمریکا کسب کند و این بدان معنی است که به زودی شاهد حضور این محصول در بازار خواهیم بود. این تبلت جدید مجهز به صفحه نمایش 8.3 اینچ با رزولوشن 1920 در 1080، پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 800 و دو گیگابایت حافظه رم خواهد بود.

5- فبلت جدید نوکیا به نام Bandit

بنا به گزارش‌های متعدد، کمپانی فنلاندی نوکیا در نظر دارد در نمایشگاه IFA امسال، از جدیدترین محصول خود که یک فبلت است رونمایی کند. این فبلت جدید که بندت نام دارد، مجهز به پردازنده اسنپدراگون 800 است. علاوه بر صفحه نمایش بزرگ، گزارش شده که این محصول از یک دوربین 20 مگاپیکسل نیز بهره می‌برد. اگر این اطلاعات صحیح باشند، این گوشی جدید تحت جدیدترین نسخه از سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت کار خواهد کد که گفته می‌شود از صفحات نمایش 1080p نیز پشتیبانی می‌کند.

6- گوشی هونامی سونی

سونی به آرامی، خود را آماده حضوری قدرتمند در نمایشگاه IFA 2013 می‌کند. این کمپانی قصد دارد در این نمایشگاه، از گوشی جدید و خبرساز خود که تاکنون با نام هونامی شناخته شده است، پرده‌برداری نماید. این گوشی جدید مجهز به صفحه نمایش 5 اینچ و قابلیت تصویربرداری با رزولوشن 4000 در 2000 پیکسل یا همان 4K می‌باشد. هونامی همچنین از یک دوربین با کیفیت 20 مگاپیکسل در پشت و یک دوربین با کیفیت 2.2 مگاپیکسل در جلو بهره می‌برد.

7- کلکسیونی از اولترابوک‌ها و نوت‌بوک‌های هیبریدی

قطعا دنیای فناوری در ساعت، گوشی و تبلت خلاصه نمی‌شود. انتظار داریم در نمایشگاه IFA امسال شاهد حضور قدرتمند و گسترده اولترابوک‌ها و نوت‌بوک‌های تبدیل شدنی ساخت کمپانی‌هایی نظیر لنوو، توشیبا، سونی و دیگر کمپانی‌های مطرح در این زمینه خواهیم بود.

کمربندهای خود را ببندید، به IFA نزدیک می‌شویم!

منبع : laptopmag

 

IFA Berlin 2013 Preview: 7 Hot Gadgets We Expect to See

In addition to smartphones, tablets and smartwatches, we're expecting to see a host of convertibles and Ultrabooks from the likes of Lenovo, Toshiba, Sony and several other key device makers. We'll be sure to bring you our hands-on impressions of all of these devices live from IFA 2013.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*