مادربردی به وسعت فناوری

 

 
GA-A۷۵-D۳H یکی از مادربردهای رده میانی مبتنی بر چیپ‌ست A۷۵ است که با قیمتی مناسب در مقابل ویژگی‌های آن گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به سیستم‌های مبتنی بر مادربردهای AMD است.
 
شرکت بزرگ AMD با ارائه پردازنده‌های جدید خود با نام APU تحولی دیگر در نوع استفاده از قطعات مختلف را پدید آورد.
 
به گزارش ايتنا این شرکت با اضافه کردن قدرت پردازش گرافیکی به پردازنده‌های اصلی خود، نیاز به کارت‌های گرافیکی مجزا را از بین برد. این امر همراه بود با عرضه چیپ‌ست A۷۵ از سوی این شرکت. چیپ ستی که قابلیت پشتیبانی ذاتی از درگاه‌های پرکاربرد USB ۳.۰ و SATA ۳ را درون خود داشت.
 
با این امر شرکت AMD یک قدم از رقیب دیرینه اش شرکت اینتل جلو افتاد.
 
حالا برای تولید یک مادربرد کاملا اقتصادی با چیپ ست A۷۵ دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای تراشه‌های پشتیبان این درگاه‌ها نیست.
 
GA-A۷۵-D۳H یکی از مادربردهایی است که توسط شرکت بزرگ گیگابایت، مبتنی بر چیپ‌ست AMD A۷۵ تولید شده است.
 
در این مادربرد علاوه بر قابلیت‌های ذاتی چیپ‌ست A۷۵، یک سری از فناوری‌های پیشرفته شرکت گیگابایت هم مقرر شده است.
 
یکی از ویژگی‌های اختصاصی این مادربرد و یا به طور کلی چیپ‌ست A۷۵، استفاده از پردازنده‌های سری A و E شرکت AMD است.
 
با توجه به قرار گرفتن قدرت پردازش گرافیکی در APU های شرکت AMD، کاربران دیگر نیازی به استفاده از کارت‌های گرافیکی مجزا ندارند.
 
این پردازنده گرافیکی مجتمع بر خلاف عنوانش قدرت پردازشی بالایی دارد و با پشتیبانی از Microsoft DirectX ۱۱ و OpenGL ۴.۱ در بنچ‌مارک ۳DMark Vantage امتیاز بیش از ۶۰۰۰ را کسب کرده است.
 
این امر نشان می‌دهد که قدرت پردازشی این پردازنده‌ها در بازی‌های رایانه‌ای، هم سطح بسیار از کارت‌های گرافیکی رده میانی است.
 
افزون بر این، از طریق درگاه Dual-link DVI قرار گرفته بر روی این مادربرد می‌توانید از تماشای محتوای چندرسانه‌ای HD لذت ببرید و خروجی ۲۵۶۰ x ۱۶۰۰ پیکسلی را از طریق این درگاه حاصل کنید.
 
درگاه HDMI این مادربرد هم خروجی به میزان ۱۹۲۰ x ۱۲۰۰ را ارائه می‌کند.
 
شرکت اینتل چندی پیش با معرفی فناوری Virue، قابلیت سوییچ کردن میان پردازنده گرافیکی مجتمع و کارت گرافیکی مجزا را به کاربران عرضه داشت.
 
در این فناوری کاربران در یک زمان واحد تنها می‌توانند از یکی از آنها استفاده کنند. اما در فناوری Dual Graphics شرکت AMD داستان به گونه دیگری است.
 
در این فناوری، در صورت اضافه کردن یک کارت گرافیکی مجزا از سری ۶۰۰۰ شرکت AMD می‌توانید از هر دو منبع پردازش گرافیکی بهره‌وری همزمان به عمل آورید.
 
این فناوری به شدن به کاهش هزینه خرید قطعات کمک می‌کند. در واقع با خرید یک کارت گرافیکی رده میانی و یک APU و البته استفاده از فناوری Dual Graphics می توانید به کارایی کارت‌های گرافیکی رده بالا دست پیدا کنید.
 
البته با وجود دو شکاف PCIe x۱۶، قابلیت استفاده از ۲ کارت گرافیکی همزمان یا CrossFireX دو مسیره هم در این مادربرد فراهم شده است.
 
اینها تنها قابلیت‌های ارائه شده از سوی شرکت AMD بودند، اما شرکت گیگابایت هم چندی از ویژگی‌ها و فناوری‌های منحصر به فرد خود را در این مادربرد قرار داده است.
 
GA-A۷۵-D۳H در مجموعه مادربردهای سری Super۴ قرار می‌گیرد. Super۴ تشکیل شده از ۴ ویژگی اعم از Super Safe (امنیت فوق‌العاده)، Super Speed (سرعت فوق‌العاده)، Super Saving (صرفه‌جویی فوق‌العاده در مصرف انرژی) و Super Sound (صدای فوق‌العاده).
 
در قسمت Super Safe، ۳ ویژگی نهفته است. ابتدا فناوری انحصاری DualBIOS شرکت گیگابایت، در این فناوری با استفاده از دو بایوس فیزیکی موجود بر روی مادربرد از خرابی بایوس نرم‌افزاری جلوگیری می‌شود. به طوری که در صورت آسیب دیدن بایوس سخت‌افزاری اصلی، اطلاعات بایوس از روی بایوس پشتیبان بازیابی می‌شود. دیگر ویژگی Super Safe، در نظر گرفتن یک فیوز به ازای تک تک درگاه‌های USB است.
 
تا قبل از این فناوری یک فیوز برای چندین درگاه قرار می‌گرفت که در صورت خرابی فیوز، چندین درگاه USB از کار می‌افتاد. اما با وجود این فناوری از صورت آسیب دیدن یک فیوز، تنها درگاه متصل به همان فیوز از کار می‌افتد.
 
ویژگی آخر Super Safe هم استفاده از خازن‌های تمام جامد ژاپنی در ساخت مادربرد است که طول عمری معادل ۵۰۰۰۰ ساعت دارند.
 
GA-A۷۵-D۳H یکی از مادربردهای رده میانی مبتنی بر چیپ‌ست A۷۵ است که با قیمتی مناسب در مقابل ویژگی‌های آن گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به سیستم‌های مبتنی بر مادربردهای AMD است.
این محصول را می‌توانید در بازارهای معتبر کشور با گارانتی آواژنگ خریداری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*