تصاویر و مشخصات IM5 اولین اسمارت فون کداک منتشر شد

کداک را سالهاست با دوربین های عکاسی آنالوگ آن می شناسیم. نامی که بعد از ظهور دوربین ‌های دیجیتال کم رنگ و کم رنگ‌ تر شد و رو به نابودی رفت. اما هفته گذشته خبری منتشر شد که کداک قصد دارد در CES 2015 از گوشی هوشمند خود رونمایی کند. و امروز تصاویر و مشخصات این اسمارت فون در جریان کنفرانس CES منتشر شد .

kodak-phone-9

بازار پر رونق تلفن ‌های هوشمند، کداک را نیز وسوسه کرده است تا به این عرصه وارد شود. حالا عکس‌ هایی از این گوشی در جریان برگزاری نمایشگاه منتشر شده و ابهامات در مورد آن را برطرف ساخته است.

وقتی یک کمپانی با پیشینه درخشان در زمینه دوربین‌ های عکاسی به بازار سازندگان تلفن هوشمند وارد می‌شود اولین حدسی که زده می ‌شود این است که این گوشی باید دوربین هیجان انگیزی داشته باشد. گوشی IM5 از یک داک دوربین 13 مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو بهره می ‌برد. عکس ‌هایی که با این گوشی در شرایط نوری حاکم بر فضای نمایشگاه گرفته شده است تحسین برانگیز هستند. بخصوص در مورد دوربین جلو اما واقعیت آن است که مقایسه این عکس ‌ها با کیفیت عکس ‌های گوشی‌ هایی نظیر آیفون کمی ناامیدکننده است.

از مشخصات بارز این محصول می توان به سیستم عامل اندروید 4.4.2 کیت کت ، پردازنده 8 هسته ای مدیاتک با فرکانس 1.7 گیگاهرتز برای هر هسته ، صفحه نمایش 5 اینچ IPS با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل و وزن 120 گرم اشاره نمود .
این اسمارت فون دارای حافظه داخلی 8 گیگابایت که از طریق اسلات حافظه میکرو اس دی تا 32 گیگابایت دیگر نیز قابل افزایش است ، یک گیگابایت رم و دو سیم کارت همزمان فعال می باشد .

به نظر می ‌رسد هدف کداک از تولید یک تلفن هوشمند متفاوت از چیزی است که تصور می‌ شود. کداک می ‌گوید هدف آنها از ساخت تلفن هوشمند در اختیار گذاشتن یک گوشی برای افرادی است که قصد دارند با گوشی خود به بهترین و ساده ‌ترین نحو عکاسی کنند و عکس‌ ها را با دیگران به اشتراک بگذارند، بدون آنکه نیاز باشد برای این منظور سراغ پرچم دارهای بازار بروند و هزینه زیادی متحمل شوند. از همین رو در رابط کاربری گوشی که یک نسخه سفارشی شده از اندروید کیت کت است، کداک دکمه ‌های Print و Share را بزرگتر از سایز عادی طراحی کرده است.

گوشی کداک در دست، سبک و محکم به نظر می ‌رسد و همانند سامسونگ گلکسی آلفا وزن کمی نیز دارد. این گوشی با قیمت 250 دلار در نسخه آنلاک شده، به زودی یعنی در سه ماهه نخست سال جاری در اروپا عرضه خواهد شد اما وفاداران به کداک در امریکا باید تا اواخر سال برای سفارش این گوشی صبر کنند.

با این تفاسیر گوشی کداک می‌ تواند انتخاب گروه خاصی از خریداران باشد. در مورد بقیه گروه ‌ها تکلیف از قبل مشخص شده است زیرا تمامی آنها با صرف هزینه های بسیار به سراغ پرچمدارهای بازار می ‌روند.

منابع : cnet | theverge

Kodak's phone debut is super-simple and running Android KitKat

Kodak's phone debut is super-simple and running Android KitKat

LAS VEGAS — If Kodak sounds like an old-fashioned brand to you, that’s the point.

The new Kodak IM5 Android smartphone, built by Chinese manufacturer Bullitt, is designed for baby boomers, seniors and anyone else who wants a simplified smartphone.

The Kodak IM5 is photo-focused at its core, with a slideshow of images on the lockscreen and a shortcut to print your photos from the homescreen. The phone has a 13-megapixel rear camera and a 5-megapixel front-facing camera. The camera is simple to use and lets you approve photos you take before they’re stored to your phone.

The other star feature of the phone is that it has a dead-simple homescreen launcher, which makes it user friendly for smartphone newbies. It has a grid of buttons for your email, phone dialer, messages, camera, magnifier and other features so you don’t need to hunt around an app drawer to find those tools. The Kodak IM5 also has a built-in remote access feature so that someone else can access the phone from a computer to set it up or troubleshoot it.
This smartphone is running Android 4.4.2 KitKat and has an octa-core 1.7GHz MediaTek processor. It has a 5-inch 1,280 x 720 pixels IPS display and feels lightweight, coming in at just 4.23 ounces (120 grams). It’s got a matte black finish and chrome band around the edges.

Other specs include 8GB of internal storage and 1GB of RAM. The phone is also dual-SIM, which means you can use two different cell phone networks on it at the same time.
The Kodak IM5 will retail for €299 when it launches in Europe at the end of the first quarter of 2015. After that, it will eventually make its way to the US where it will cost $249.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*