کدام گوشی ها و در چه زمانی اندروید 5 را دریافت خواهند کرد ؟

همانطور که می دانید، حدودا ۶ ماه از معرفی نسخه آبنبات چوبی ( Lollipop ) توسط گوگل می گذرد و هنوز این آپدیت برای بسیاری از تلفن های هوشمند عرضه نشده است.البته صبر کردن، در صورتی که بدانید چه مقدار باید صبر کنید، کمی خوشایندتر به نظر می رسد. به همین دلیل، ما اقدام به بررسی اسناد و مدارک حقیقی در این زمینه کردیم و در زیر، به تاریخ ارائه سیستم عامل آبنبات چوبی، مخصوص انواع برندها و اسمارت فون ها خواهیم پرداخت.

Samsung

Samsung

Galaxy S5

اندروید آبنبات چوبی هم اینک برای این تلفن هوشمند عرضه شده است. اگر آپدیت مربوطه هنوز برای دستگاه شما نیامده است، منتظر باشید. همین روزها خواهد آمد.

Galaxy Note 4

اندروید آبنبات چوبی برای این تلفن هوشمند در حال حاضر در قسمت بررسی به سر می برد و مسئولان سامسونگ قول داده اند تا قبل از پایان ژانویه، آن را عرضه نمایند.

Galaxy S4

مسئولان سامسونگ اعلام کرده اند که اندروید آبنبات چوبی  برای این تلفن هوشمند به زودی عرضه خواهد شد. اما طبق بررسی ما، هنوز تاریخ دقیق و مشخصی برای آن ذکر نشده است.

Galaxy Note 3

رام های غیر رسمی آبنبات چوبی برای این تلفن هوشمند در حال حاضر در سطح اینترنت در دسترس است، اما هنوز رام رسمی مخصوص آن معرفی نشده است. مسئولان سامسونگ اعلام کرده اند که نسخه رسمی آبنبات چوبی مخصوص این تلفن هوشمند به زودی، بعد از معرفی نسل جدید اسمارت فون این شرکت عرضه خواهد شد.

همچنین متخصصان اعلام کرده اند که نسخه های مربوط به Galaxy Note Edge، Galaxy Alpha، Galaxy S5 Active، Galaxy S5 mini و Galaxy Note II بعد از عرضه نسخه مربوط به موارد فوق، در دسترس کاربران خواهد بود.

LG

LG

G3

اندروید آبنبات چوبی برای این تلفن هوشمند، خیلی زود و در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ عرضه شد. البته این عرضه به صورت کاملا محدود انجام شد. اگر شما هنوز این آپدیت را دریافت نکرده اید، منتظر باشید که خیلی زود باید آماده انجام این کار شوید.

G2

خبر خوش این است که این تلفن همراه قابلیت آپدیت به اندروید آبنبات چوبی را دارا می باشد. مسئولان LG اعلام کرده اند که به زودی و پس از عرضه نسخه عمومی G3، آبنبات چوبی را برای G2 نیز در دسترس کاربران قرار خواهند داد. انتظار می رود که این آپدیت، ظاهر G2 را به G3 تبدیل نماید.

ما انتظار داریم که LG G Pro 2 نیز نسخه آینبات چوبی را دریافت نماید، اما متأسفانه مسئولان LG برنامه ای برای انجام این کار ندارند.

HTC

HTC

One (M8)

اندروید آبنبات چوبی به نظر می رسید در سوم ژانویه برای این تلفن هوشمند عرضه شود، اما این اتفاق رخ نداد. شنیده ها حاکی از آن است که بین یک تا دو هفته آینده، این آپدیت به صورت عمومی عرضه خواهد شد.

One (M7)

اندروید آبنبات چوبی برای این تلفن هوشمند نیز به زودی عرضه خواهد شد. اما مسئولان ابتدا نسخه مربوط به M8 را عرضه خواهند کرد و سپس سراغ M7 خواهند رفت.

همچنین اندروید آبنبات چوبی برای Desire EYE، M8 EYE، Butterfly 2، Desire 816، Desire 820، Desire 610 و Desire 510 نیز عرضه خواهند شد. برای دریافت نسخه اندروید آبنبات چوبی مخصوص دستگاه های مذکور، باید تا انتهای نیمه اول سال ۲۰۱۵ منتظر بمانید.

Motorola

Motorola

MOTO G 2014

این تلفن هوشمند، از جمله اسمارت فون هایی ( غیر از نکسوس ) بود که آپدیت آبنبات چوبی را در نیمه اول نوامبر دریافت کرد.

MOTO G 2013

اگرچه آپدیت اندروید آبنبات چوبی برای MOTO G عرضه شد، اما هنوز نسخه آپدیت مربوط به برخی دستگاه ها هنوز ارائه نشده است. مسئولان موتورولا اعلام کرده ایند که این اتفاق به زودی رخ خواهد داد.

MOTO X 2014

اندروید آبنبات چوبی برای این تلفن هوشمند نیز عرضه شده و قابل دریافت می باشد.

همچنین مسئولین موتورولا اعلام کرده اند که نسخه آبنبات چوبی مربوط به Droid Ultra، Droid Maxx، Droid mini، Moto E و نسخه Moto X 2013 در حال آماده سازی است و به زودی عرضه خواهد شد.

Sony

Sony

Xperia Z3

اندروید آبنبات چوبی برای این تلفن هوشمند در حال آماده سازی است و مسئولان سونی برنامه ریزی کرده اند که این آپدیت را تا اوایل ماه فوریه عرضه نمایند.

Xperia Z2

اندروید آبنبات چوبی برای این تلفن هوشمند نیز در حال آماده سازی است و به زودی پس از ارائه نسخه مخصوص به Z3، عرضه خواهد شد.

Xperia Z1

اندروید آبنبات چوبی برای این تلفن هوشمند هم در حال آماده سازی است، اما متأسفانه Z3 و Z2 دارای حق تقدم می باشند. اگر شما دارای Z1 هستید، در حال حاضر باید صبوری پیشه کنید.

برای سایر محصولات Xperia، سونی اعلام کرده است که کلیه محصولات سری Z شامل اسمارت فون ها و تبلت ها نیز شامل این آپدیت می شوند. این محصولات عبارتند از : Xperia Z،  Xperia ZL،  Xperia ZR، Xperia Tablet Z،  Xperia Z1S،  Xperia Z Ultra،  Xperia Z1 Compact،  Xperia Z2 Tablet، Xperia Z3V،  Xperia Z3 Compact

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. لطفا سریع جواب بدید

  2. چرازمانی که اندروید پنج برا گوشی ال جی ای 435 میاد نیست؟؟؟؟

  3. چرا برا گرند ۲ نمیاد ؟؟؟ لطفا زمانشو بگید

    • دوست عزیز سلام.
      سامسونگ قرار نیست آپدیت رسمی واسه گرند 2 ارائه کنه. البته باید ب عرضتون برسونم ک حتی اندروید مارشمالو هم به صورت غیر رسمی واسه گوشی شما عرضه شده و شما اگ تخصص کافی دارید (وگرنه این کارو نکنید) میتونید نصب کنید و لذت ببرید… :):):)

  4. گلکسی نوت۲ هم آپدیت میشه؟
    مگه میشه،مگه داریم

  5. خدایی حیف نیست برای گوشی گلکسی گرند۲ اپدیت اندروید ۵ نیاد؟

  6. سلام و خسته نباشید . چند ماهی هست که گوشی ایسوس زن فون ۵ خریده ام و در اوایل دوبار پیغام انجام آپدیت اتوماتیک آمد اما بنده به دلیل اینکه میدانستم وای فایش را از کار می اندازد رد کردم الان که ۴.۲.۲ آمده هرچه چک آپدیت را میزنم تا آپدیت خودکار صورت گیرد اتفاقی نمی افتد فایل نسخه جدید رو هم در اینترنال ایستوریج کپی کردم اما باز کارساز نبود الان سیستم گوشی من جلب بین و ۱.۱۸.۴۰.۹ هست و ww , toof .
    لطفا بهم بفرمایین چطور توسط خود گوشی و اگر دیگه راهی نداره با لپ تاب گوشیم رو آپدیت کنم .لطفا راهنماییم کنین حسابی درماندم . خیلی خیلی ممنون.

  7. سلام اس ۳ قابلیت دریافت این نسخه اندردید را نداره؟

  8. برای گلکسی اس 4 اندروید5 میاد لطفا زمان دقیق رو بگید

  9. سلام
    چرا از نکسوس نگفتین!؟؟؟؟
    من تبلت نکسوس ۷. ۲۰۱۳. LTE سیم کارت خور دارم. هنوز پیغام اپدیت نیومده . چقدر باید صبر کنم؟

  10. گوشی من htc one m8 هست . دیشب ساعت یازده آپدیت شد به آندروید ۵.۰.۱

  11. عالیست یعنی G2 هم آپدیت لالیپاپ را بدست می آورد