مرورگر کروم ۷۹

مرورگر کروم ۷۹ شما را از حملات فیشینگ آگاه می‌سازد

مرورگر کروم ۷۹ (Chrome 79) با اصلاح نقص‌های امنیتی و قابلیت‌های تازه‌ای عرضه شده است که می‌توانیم به حفاظت پیشرفته در برابر فیشینگ و ذخیره رم کامپیوتر اشاره کنیم.

در ماه‌های اخیر، امکان نصب افزونه‌ای روی کروم وجود داشت که رمزهای عبور ذخیره شده در اکانت گوگل را اسکن می‌کرد. این ابزار هنگامی که پسوردتان را در معرض خطر می‌دید، شما را مطلع می‌کرد. حالا همین سیستم امنیتی از طریق Safe Browsing Protection Pack با مرورگر کروم ۷۹ یکپارچه شده است.

گوگل کروم

گوگل قابلیت حفاظتی آن را در برابر حملات فیشینگ نیز افزایش داده؛ از این پس مرورگر می‌تواند به صورت آنی هشدار دهد که یک سایت فیشینگ در حال سرقت اطلاعات شما یا آلوده کردن دستگاه‌تان به بدافزار است.

استفاده کمتر از ظرفیت رم با مرورگر کروم ۷۹

کروم 79 قابلیت ویژه‌ای موسوم به tab freezing هم دارد. این آپشن، تمام زبانه‌هایی را که بیش از 5 دقیقه در بک‌گراند باقی بمانند، غیر فعال می‌سازد؛ چیزی که کاهش مصرف رم و باتری لپ‌تاپ را در پی خواهد داشت. البته این عملکرد روی تب‌هایی که در حال پخش ویدیو یا موزیک هستند، کار نمی‌کند.

علاوه بر این‌ها، گوگل امکان اشتراک کلیپ‌بورد را نیز به کروم اضافه کرده است. به لطف این قابلیت می‌توانید خیلی راحت یک متن را مثلا از گوشی اندرویدی خود روی کامپیوتر کپی-پیست کنید. برای این منظور، کافیست هر دو دستگاه به یک حساب کاربری گوگل متصل باشند. البته هنوز این قابلیت برای تمام کاربران قابل استفاده نیست و ظاهرا کمپانی می‌خواهد پیش از ارائه عمومی، تست نهایی را انجام دهد.

هم‌اکنون گوگل کروم 79 روی انواع سیستم عامل از جمله ویندوز، کروم، لینوکس، مک و اندروید قابل نصب است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این همون کرومه یا متفاوته نسبت ب اون