فوکوس : سال ۲۰۱۴ از دریچه دوربین عکاسان ( قسمت ششم )

در پنج قسمت گذشته به عکس های برتر و  مشهور سال ۲۰۱۴ پرداختیم ( قسمت اول ، قسمت دوم ، قسمت سوم ، قسمت چهارم ، قسمت پنجم )  و در اینجا ششمین بخش از این سری عکس ها را با هم می بینیم.

در این بخش از عکس ها به خشکسالی شدید در کالیفرنیا و درگیری های فراوان هنگ کنگ می پردازیم تا عکس هایی زیبا از بازی کردن مرد فلسطینی با کودکش که حس آرامش و امینت خاطری را به بیننده القا می کند.در ادامه ا گجت نیوز همراه باشید.

قرار گرفتن یک معترض در مقابل ماشین پلیس و بالا بردن دست هایش در فرگوسن میسوری. این اعتراض گسترده به دلیل مرگ یک جوان سیاه پوست ۱۸ ساله به دست پلیس سفید پوست رخ داد.

قایق های مستقر در دریاچه ی اوروویل در کالیفرنیا. آب این دریاچه به دلیل گذراندن سه سال خشکسالی به پایین ترین اندازه ی خودش رسیده است و فقط ۳۰ درصد از گنجایش این دریاچه باقی مانده است.

اعزام سه عضو از بخش آمبولانس لیبریا به روستایی در حدود سی مایلی مونرویا. در تعدادی از ساکنین این روستا علایم بیماری ابولا دیده شده است که برای انجام آزمایشات بیشتر از سایرین جدا می شوند. چند ماه قبل بیماری ابولا در غرب آفریقا شیوع پیدا کرد و به سرعت به سایر کشورها هم منتقل شد.

آتش سوزی در دشت های پارک ملی کالیفرنیا. این آتش سوزی در روز یک شنبه ۸ سپتامبر رخ داد که همزمان ۸۵ کوهنورد در بالای تپه ها گیر افتادند و راهی برای عبور از آتش و پایین آمدن نداشتند که به ناچار به کمک هلیکوپتر از آتش دور شدند.

مرد فلسطینی در حال بازی کردن با نوزادش در ساحل غزه

تصویر هوایی از پرواز هواپیمایی بر فراز کوه آتشفشان بارداربونگا در جنوب ایسلند. این کوه با ۲۰۰۰ متر ارتفاع دومین قله ی بلند ایسلند محسوب می شود.

” سرزمین خون و دریاهای قرمز” اثر پاول کامینز در زیر ساختمان قلعه ی لندن. هرکدام از این ۸۸۸۲۴۶ گل  نمادی از انسانی است که در جنگ جهانی اول جانش را از دست داده.

بخشی از معبدی که در درون سیل فرو رفته است. رودخانه ی تاهی به دلیل باران های شدید طغیان کرد و بخش زیادی از شهر را فرا گرفت. این باران ها در دهه های اخیر بی سابقه بوده و خسارات شدیدی به روستاهای اطراف کشمیر وارد کرده است.

انفجار موشک شرکت هوافضای گالاکتیک طی یک پرواز آزمایشی در ۳۱ اکتبر. این انفجار باعث مرگ یک سرنشین و جراحات شدید نفر دیگر شد. لاشه ی این فضاپیما در جنوب صحرای کالیفرنیا پیدا شد.

گرفتن چترها در مقابل پلیس ضد شورش توسط معترضان در هنگ کنگ.

بسته شدن مسیرها و تونل ها به دلیل اعتراض مردم در هنگ کنگ و وارد شدن ضربه ی شدید به اقتصاد این کشور به مدت یک هفته.

عکس گرفته شده ار نمای نزدیک ماه و تصویری از زمین در فاصله ای دورتر. این عکس توسط کاوشگر چینی ۵تی آی که به دور ماه میگردد ارسال شده است.

مراسم تقدیر از کوین ویکرز که در روز گذشته به تنهایی در مقابل یک مرد مسلح و گروگانگیر مقاومت کرد و سرانجام باعث شد فرد گروگانگیر خودکشی کند.

گهواره ی به جا مانده از کردهای پناهنده

گارد ویژه ی روسیه در حال محافظت از مسلمانانی که در حال اقامه ی نماز عید قربان هستند.

انفجار فضاپیمای ناسا در ویرجینیای آمریکا.

ابرهای طوفانی و برف در دریاچه ی ایری در بوفالوی نیویورک.

تست فرستادن مهمات برای ایستگاه فضایی توسط ناسا و با کمک نیروی دریایی

منبع : theatlantic via 1pezeshk

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*