هرآنچه که در رویداد ویندوز 10 مایکروسافت گذشت

همانطور که در جریان اخبار هستید ، روز گذشته روز ویندوز بود، مایکروسافت چیزهای زیادی را که همگی به ویندوز ۱۰ ارتباط داشتند معرفی کرد، ویندوز ۱۰ نسل بعدی سیستم‌عامل شرکت مایکروسافت است که قرار است به‌خوبی روی هر سه پلتفرم موبایل، تبلت و رایانه‌های رومیزی کار کند؛ اما بزرگ‌ترین سورپرایزی که در همین همایش معرفی شد معرفی ویژگی جدیدی در ویندوز ۱۰ بود. ویژگی واقعیت تکمیل شده که در بستر پلتفرمی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارائه شد تا نرم‌افزار Windows Holographi بتواند عصر جدیدی را در حوزه هولوگرافی برای توسعه‌دهندگان و کاربران ایجاد کنند. نرم‌افزاری که به کمک HoloLens می‌تواند تجربه دلپذیری از واقعیت تکمیل شده را ارائه دهد. در ادامه اما به سایر محصولاتی که در این همایش رونمایی شدند می‌پردازیم ، با گجت نیوز همراه باشید.

۱- ۱٫۷ میلیون کاربر نسخه بتای ویندوز ۱۰ را تست کرده اند

2015-01-21_0905

ویندوز ۱۰ از روز گذشته برای بررسی‌های فنی آماده انتشار شد، اما از مدتی پیش تست‌های این ویندوز توسط کاربران زیادی در سرتاسر جهان انجام شده است. به گفته مایکروسافت این نسخه از ویندوز با مشارکت بیش از ۱٫۷ میلیون کاربر مورد بررسی قرار گرفته است. شاید این عدد در ابتدا قابل توجه باشد، اما با توجه به تعداد کاربران بیش از یک میلیاردی ویندوز در سرتاسر جهان این عدد چندان هم شگفت‌آور نیست.

۲- به‌روزرسانی فقط برای سال اول رایگان است

2015-01-21_0920

کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸٫۱ که در رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ از این دو نسخه استفاده می‌کنند و همچنین کاربران Windows Phone 8.1 می‌توانند به‌صورت رایگان ویندوز خود را به نسخه ۱۰ به‌روز کنند؛ اما به‌روزرسانی‌های ویندوز تفاوت دیگری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد و آن‌هم این است که تنها برای سال اول رایگان است؛ اما نگران نباشید بعد از این یک سال ما شاهد ویندوز ۱۱ هستیم و آن‌هم یک سال به‌روزرسانی رایگان دارد و ماجرا به همین ترتیب ادامه دارد.

۳- نسخه ۱۰ می‌تواند به‌خوبی با نسخه موبایل و دسکتاپ منطبق شود و تماس‌ها و پیام  ها با اسکایپ یکپارچه شده اند

2015-01-21_0943

گوشی‌ها و تبلت هایی که دارای ویندوز ۱۰ هستند تا حد امکان از ساختاری مشابه پیروی خواهند کرد. در نسخه موبایل ما یک ظاهر خلاصه شده و زیبا از نسخه دسکتاپ را خواهیم داشت؛ اما اعلان‌های آن بهینه‌شده است، منوی تنظیمات نیز بهتر شده است و رابط کاربری نیز بسیار بهینه‌تر شده است؛ اما بهترین مسئله روی ویندوز ۱۰ یکپارچگی آن با اسکایپ است که هم روی تماس‌ها و هم روی پیام‌ها اتفاق افتاده است.

4- دستیار صوتی مایکروسافت ،کورتانا با ویندوز 10 به PC آمد

کورتانا ، دستیار صوتی دوست داشتی مایکروسافت که پیش از فقط در ویندوزفون قابل استفاده بود ، اکنون به ویندوز 10 آمده تا تجربه جدیدی را به کاربران PC  ارائه کند.

5- اپ های رایگان آفیس در ویندوز ۱۰٫

2015-01-21_0953

نرم‌افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت در نسخه‌هایی که برای ساختار لمسی به جهت کار روی گوشی و تبلت بهینه‌شده‌اند، در ویندوز ۱۰ به رایگان آماده استفاده هستند.

6- اپلیکیشن های اکس باکس در ویندوز ۱۰ نسبت به نسخه‌های قبلی اجتماعی‌تر شده‌اند

screen-shot-2015-01-21-at-10-15-51-am

مایکروسافت سعی دارد تا دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را در همه پلتفرم‌های خود از جمله ویندوز و اکس باکس توسعه دهد؛ که این کار به‌خوبی در ویندوز ۱۰ نیز انجام شده است.

7- اسپارتان، مرورگر جدید ویندوز با قابلت خواندن PDF و علامت‌گذاری معرفی شد

2015-01-21_1014

اینترنت اکسپلورر عرصه را برای حضور اسپارتان در ویندوز ۱۰ خالی کرده است. یک مرورگر که امیدوار است بتواند با طراحی ساده و پردازش پرسرعت جای خوبی در بین سایر مرورگرها باز کند.

8- بازی‌های اکس باکس وان روی پی سی هایی که ویندوز ۱۰ روی آن‌ها نصب است استریم خواهند شد

screen-shot-2015-01-21-at-1-29-30-pm

استریم شدن بازی‌های روی پی سی و تبلت های بزرگ حتماً تجربه‌ای است که به‌راحتی از کنار آن نمی‌توان گذشت. با این ویژگی جدید می‌توانید بدون سیم در هرجایی از خانه با هر وسیله‌ای بازی کنید. اساس این فناوری مشابه با PS4 Remote Play است اما در چند ویژگی خاص فناوری مایکروسافت بهتر ارائه شده است.

9- ویندوز ۱۰ و سرویس واقعیت تکمیل شده با معرفی  Windows Holographic

2015-01-21_1041

قرار دادن یک موتور مجازی روی ماشین واقعی که مدت‌هاست در گاراژ خود پارک کردید، ایده‌ای است که توسط این فناوری می‌توانید به آن دستیابید.

10- Microsoft HoloLens

2015-01-21_1048

هولوگرافی در ویندوز ۱۰ بسیار برجسته است، مایکروسافت توجه ویژه‌ای به این فناوری در ویندوز ۱۰ داشته است تا جایی که نه‌تنها این شرکت زیرساخت‌های نرم‌افزاری مورد نیاز برای استفاده و توسعه این فناوری را در ویندوز ۱۰ ارائه کرده است بلکه زیرساخت‌های سخت‌افزاری را هم ارائه داده است. Microsoft HoloLens ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید اشیا مجازی خود را روی اشیا حقیقی سوار کنید.

11- سرفیس هاب ، تابلوی هوشمند مایکروسافت

سرفیس هاب یکی دیگر از گجت هایی است که مایکروسافت در کنفرانس دیروز معرفی کرد.این دستگاه از یک صفحه نمایش 84 اینچی به همراه یک قلم بهره می‌برد که از طریق آن می‌توان همانند یک وایت برد اطلاعات را بر روی صفحه نمایش کشید و همان‌ها را در آن مشاهده کرد که از طریق آن می‌توان به اهداف آموزشی و تجاری دست یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مرسی از سایت عالی تون.خسته نباشید

  2. ضمن تشکر از اطلاع رسانی خیلی خوب و سریع شما پیشنهاد میکنم که لینک دانلود جدیدترین نسخه ویندوز 10 را هم قرار دهید چون دانلود از ماکروسافت پروسه طولانی و سختی است
    مرسی