“خبر ويژه” گزارش وضعیت بازار جهانی تلفن‌همراه در سالی که گذشت به روایت گارتنر

 

 
شرکت تحقیقاتی گارتنر سرانجام گزارش سالانه خود  مربوط به وضعیت بازار جهانی  تلفن‌همراه را منتشر کرد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد توضیح داد  که در سال 2011 نیز مانند سال‌های  قبل گوشی‌های هوشمند محبوب‌ترین محصول  در این زمینه بوده‌اند.
 
طبق آمار منتشر  شده از سوی این مرکز تحقیقاتی،  یک‌سوم تلفن‌های همراهی که در سال گذشته  به فروش رسیده‌اند گوشی هوشمند بوده‌اند که البته گارتنر این رقم را برای سال 2012 میلادی 39 درصد پیش‌بینی کرده است.
 
 
این گزارش  در گستره جهانی نیز آمار و ارقامی منتشر کرده که چندان دور از ذهن  نبوده است. شرکت اپل در سالی که گذشت 5 درصد بر سهم خود در بازار جهانی  تلفن‌همراه افزوده و در مقابل 5 درصد از سهم نوکیا در این بازار کاسته  شده است. سامسونگ در این بازار  تقریبا بازار بدون تغییری پیش‌رو داشته  است و مانند سال 2010 حدود 17 درصد بازار را در اختیار گرفته است.
 
دو شرکت ZTE و Huawei در سال 2011 سریع‌ترین رشد در بازار جهانی تلفن‌همراه را داشته‌اند و که این جریان به خاطر فروش بالای محصولات آن‌ها در بازار رو‌به‌رشد چین صورت گرفته است. این دو شرکت درمجموع 7 درصد بازار جهانی تلفن‌همراه را از آن خود کرده‌اند. شرکت تایوانی HTC نیز سال خوبی را پشت‌سر گذاشته و توانسته است سهم خود را از 5/1 به 3/2 درصد برساند.
 
هنوز بیشترین  سهم این بازار در اختیار نوکیا  است و باید دید که این شرکت در سال 2012 میلادی با سیستم‌عامل ویندوزفون  چه خواهد کرد. اولین گوشی‌های ویندوزی  نوکیا موسوم به Lumia 710 و Lumia 800 چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفتند.
 
شرکت‌های  RIM، LG و سونی‌اریکسون سهم قابل ملاحظه‌ای را در بازار سال قبل نداشتند که احتمال می‌رود این وضعیت برای آن‌ها در سال 2012 نیز دنبال شود که برای شرکت RIM تاخیر در عرضه BlackBerry 10 مهم‌ترین عامل در این زمینه محسوب می‌شود. شرکت‌های سونی و LG هم در نظر دارند تا با محصولات جدید خود محبوبیت بیشتری در سال پیش‌رو کسب کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*