اکنون فروش آیفون در چین بیشتر از آمریکا است !

براساس گزارش Financial Times چین تبدیل به بزرگترین بازار فروش آیفون های اپل شده است. در این گزارش آمده در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ از میزان آیفون های به فروش رفته ۳۶ درصد به چین و ۲۴ درصد به امریکا تعلق داشته است. در حالی که در زمان مشابه سال گذشته این عدد ۲۹ درصد برای امریکا و ۲۲ درصد برای چین بوده است.

این درصدها نشان می دهند در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ اپل موفق شده ۲ میلیون آیفون بیشتر از امریکا در چین به فروش برساند. در حالی که این رشد فروش تنها به فروش آیفون مربوط می شود، می توان گفت درآمد کلی اپل از چین، به پیش بینی هایی که تیم کوک از رشد فروش اپل در چین داشته بسیار نزدیک شده است.
فروش آیفون همواره بیش از نیمی از سود کلی اپل را تشکیل می دهد. Ben Bajarin، تحلیلگر استراتژی، اعتقاد دارد از این پس اپل نگاه جدی تری به بازار چین نسبت به بازار امریکا خواهد داشت. این آمار به خوبی نشان می دهند که چگونه میزان فروش در چین می تواند به رشد اپل کمک کند.
فروشگاه های رسمی اپل در چین یکی پس از دیگری و به سرعت افتتاح می شوند. جدیدترین آنها جمعه گذشته افتتاح شده و سه فروشگاه دیگر نیز در هفته های آینده قبل از سال نو چینی افتتاح خواهند شد. اپل همچنین برنامه دارد که Apple Pay را در چین راه اندازی کند. همچنین این احتمال وجود دارد که به زودی با یکه تاز فروشگاه های اینترنتی در چین یعنی Alibaba نیز همکاری خود را آغاز کند.

منبع : businessinsider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*