تماشا کنید : عینک هوشمند RideOn AR واقعیت مجازی را به اسکی بازان هدیه می دهد

تکنولوژی‌های پوشیدنی را امروزه بیشتر و بیشتر در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم و این محدوده، اسکی را نیز دربرگرفته است. عینک‌های اسکی RideOn AR اخیرا وارد کمپین حمایتی ایندیگوگو شده است و دید مجازی از کوهستان و پیست اسکی را در اختیار ورزشکاران این رشته قرار می‌دهد.

با گذاشتن یکی از این عینک‌ها بر روی چشم، کاربر می‌تواند مسیرها، پیام‌ها، گزارشات هواشناسی، راهنمایی‌های مجازی و اطلاعات بیشتر را به صورت نمایشی در جلوی چشمان خود ببیند.چنین اطلاعاتی در پیست‌های اسکی کوهستانی که اغلب دارای شرایط آب‌وهوایی نامساعد بوده و دستان کاربر هم در دستکش قرار داشته و در حال نگه‌داری چوب اسکی است، می‌تواند بسیار مفید و کاربردی واقع شود. تصور کنید بتوانید مسیر مناسب را برای خود انتخاب کرده و یا تنها با حرکات سر و چشم، بتوانید برای دوست خود یک پیغام فوری بفرستید.

عینک‌های هوشمندی مانند این محصول، نوآوری جدیدی نیستند؛ بلکه تا به حال مجموعه‌های Recon، Oakley و Zael همگی دارای محصولات مشابه‌ای در بازار بوده‌اند. اما گروه سازنده‌ی RideOn از منحصربفرد بودن محصول خود سخن گفته‌اند، زیرا این عینک قادر به تشخیص زاویه‌ی بینایی کاربر و روی‌هم‌گذاری یک طرح دقیق است. چنین قابلیتی این محصول را از یک نمایشگر مجازی ساده به تجربه‌ی متفاوت شبیه به تکنولوژی HoloLens مایکروسافت تبدیل می‌کند.

در این عینک یک دوربین باکیفیت هم برای فیلمبرداری از صحنه‌های هیجان‌انگیز اسکی سواری وجود داشته و البته ویژگی‌های برقراری ارتباط با شبکه‌های اجتماعی هم از دیگر قابلیت‌های آن است. پست گذاری بر روی وب نیاز به اتصال به اسمارت‌‌فون دارد، اما می‌توانید از بسیاری از ویژگی‌های RideOn بدون اتصال به گوشی استفاده کنید (مانند ناوبری GPS). بنابر گزارش‌ها، عینک‌های RideOn می‌توانند با یک بار شارژ باتری خود، هشت ساعت دوام آورند.

منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*