رشد 125 درصدی سود سالیانه ال جی

شاید سامسونگ در سال گذشته با مشکلات مالی بسیاری مواجه شده باشد، اما به نظر شرایط برای دیگر کمپانی کره ای بسیار خوب بوده است. ال‌جی امروز گزارش مالی 2014 خود را منتشر کرد. این کمپانی کره ای به دنبال فروش 59.1 میلیون اسمارت فون در سال گذشته، موفق شده سودی 475 میلیون دلاری را از آن خود کند.

ال‌جی در سه ماهه سوم سال گذشته 16.8 میلیون اسمارت فون صادر کرد تا بتواند بهترین سه ماهه پنج سال اخیر خود را تجربه کند. اما در سه ماهه چهارم سال قبل میزان صادرات به 15.5 میلیون کاهش پیدا کرد؛ هر چند کماکان بهترین سه ماهه ال‌جی را در سال 2014 به خود اختصاص داده است. در مجموع میزان فروش اسمارت فون ال‌جی در سال 2014 نسبت به سال پیش از آن 24 درصد رشد پیدا کرده است.

سود خالص 474.81 میلیون دلاری ال‌جی در سال گذشته، رشدی 125 درصدی نسبت به سال پیش از آن محسوب می‌شود و رشد بخش اسمارت فون نیز درآمد کلی 55.91 میلیارد دلاری را برای سال گذشته به ارمغان آورده است.

ال‌جی در سال گذشته اعلام کرد که بخش تولید تلویزیون‌های پلاسمای خود را متوقف می‌کند. این توقف باعث هزینه ای 189.41 میلیون دلاری برای این کمپانی در سه ماهه چهارم سال قبل شده است.

بخش موبایل ال‌جی برای سال 2014 رکورد فروش 14.26 میلیارد دلاری را به ثبت رسانده که 16 درصد نسبت به سال گذشته آن افزایش یافته است. همین بخش در سه ماهه چهارم سال قبل نیز با پنج درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل درآمدی 3.48 میلیارد دلاری را ثبت کرده است.

موفقیت عمده ال‌جی در سال گذشته مدیون پرچمدار مشهور این کمپانی ال‌جی جی 3 و همچنین ارائه محصولات میان رده برای کشورهای در حال توسعه است.

علیرغم ثبت سال مالی بسیار خوب در سال 2014 ال‌جی به دلیل افزایش بازیگران بازار، سال 2015 را “یک سال چالشی” توصیف کرده است. این کمپانی می‌گوید که در سال جدید بر روی بهبود قدرت برند، افزایش بهره وری در تولید و بازارهای کلیدی تمرکز خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*