خبر ویژه : نسخه 5.0 سیستم عامل اندروید به نام (آبنبات پاستیلی)به زودی منتشر می شود

 

باوجود اینکه زمان زیادی از انتشار  آندروید 4.0 (ساندویچ بستنی) و نفوذ تنها یک درصدی آن در گوشی های هوشمند و تبلت ها نمی گذرد، گوگل برای عرضه نسخه آتی سیستم عامل خود در آینده نزدیک دورخیز کرده است. با توجه به اخبار درز کرده از وب سایت خبری – تایوانی DigiTimes شرکت گوگل در تکاپو برای انتشار نسخه 5.0 (آبنبات پاستیلی) در تابستان آینده است. این اطلاعات جزئی حاکی از تمرکز مجدد آندروید بر تبلت ها و ارائه امکانات جدیدی برای این دسته از ابزارهای الکترونیکی است.
قرار است آندروید 5.0 یا Jelly Bean همانند سیستم عامل آینده مایکروسافت – ویندوز 8 – دارای قابلیت بوت دوگانه باشد. بدین ترتیب، آبنبات پاستیلی نه تنها برای تبلت ها بهینه سازی خواهد شد، بلکه قابلیت های سیستم عامل کروم گوگل را نیز به ارث خواهد برد. با ترغیب هر چه بیشتر تولید کنندگان سخت افزاری به استفاده از قابلیت بوت دوگانه، مشتری نهایی می تواند بنا به سلیقه و تمایل شخصی، تبلت خود را با سیستم عامل آندروید 5.0 گوگل یا ویندوز 8 مایکروسافت بالا بیاورد.

گفتنی است سیستم عامل آندروید 3.0 تنها برای تبلت ها و نسخه 4.0 برای هر دوی گوشی های هوشمند و تبلت ها آماده شده بود. این در حالی است که قرار است روایت آتی – 5.0 آندروید آبنبات پاستیلی – اساساً برای تبلت ها و در کنار آن با بهره گیری از قابلیت های سیستم عامل کروم٬ برای نوت بوک ها نیز مناسب باشد. لاجرم گوگل با نیم نگاهی که به بازار نوت‌بوک و نت بوک‌ها دارد قصد ترویج هر چه بیشتر سیستم عامل خویش را دارد.

البته آندروید 5.0 با چالش هایی پیش رو است و شرکای سخت افزاری گوگل با توجه به روند کند پذیرش نسخه 4.0، دید محافظه کارانه‌ای به این نوگل باغچه آندروید دارند. به طوری که هنوز برخی از فروشندگان در حال به روزرسانی خود به آندروید 4.0 هستند و قرار است تا اواخر این ماه میلادی (اواسط اسفند) در کنفرانس جهانی موبایل، از برخی گوشی های هوشمند و تبلت های مجهز به ساندویچ بستنی رونمایی شود.

اگر اطلاعات درز کرده از شرکت تایوانی DigiTimes درست باشد، موجب می شود تا تولید کنندگان سخت افزار به تکاپو و پویایی بیشتری وادار شوند. بخصوص شرکت هایی چون موتورولا که تازه می خواهند در نیمه دوم سال آینده تجهیزات خود را به آندروید 4.0 به روزرسانی نمایند.

از همه اینها گذشته امیدواریم که آندروید 5.0 بصورت طبیعی از زبان شیوای فارسی پشتیبانی کند. تا کلیه کاربران عزیز هموطن نیز بتوانند با کمترین دردسری از این خوراکی خوشمزه لذت کافی و وافی را ببرند.

منبع: BGR

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*