10 خودروي شاسي بلند با بيشترين فضاي بار

اگر شما هم از آن دست راننده‌هایی هستید که فضای بار یا مسافر خودرو برایتان اهمیت زیادی دارد باید بدانید که تنها انتخاب شما برای نیل به این هدف فقط خودروهای crossover یا SUV هستند. بخش عظیمی از این خودروها با طراحی مهندسی و دقیق صورت گرفته توسط خودروسازان آن‌قدر ظرفیت دارند که آدمی را مبهوت کرده و در انتخاب هر یک انسان را به شک می‌اندازد.

البته ظرفیت بالای این خودروها فقط مربوط به اثاثیه نیستند و فضای زیادی نیز برای سرنشینان در نظر گرفته شده است. اگر شما هم دوست دارید بنا به نیاز و علاقه خود خودروهایی با ظرفیت بالا چه برای مسافر و چه اثاثیه داشته باشید بهتر است نگاهی به این 10 خودروی برتر سال 2013 داشته باشید.
این 10 خودرو که همگی تحت مدل کراس اور و SUV نام گذاری و شناخته شده‌اند از آن دست خودروهایی هستند که دارای بیشترین ظرفیت ممکن چه برای مسافر و چه برای اثاثیه هستند. این گالری تصویری که خودروها به ترتیب امتیاز خود از 1 تا 10 شماره گزاری شده‌اند نشان از تعدد خودروهای تولیدی در این سبک را می‌دهد.

رتبه بندی ما بر اساس میزان ظرفیت بار همراه با نحوه چینش بهینه صندلی‌هاست به طوری که در یک فضای یکسان بتوانند بیشترین حجم بار و مسافر را با آرایشی مناسب جا دهند. البته ناگفته نماند رتبه بندی ما تحت اندازه گیری‌های گزارش شده توسط بخش خبرگزاری موسسات خودروسازی است. با توجه به تصاویر موجود نظر شما در مورد این رتبه بندی چیست؟ آیا این رتبه بندی را صحیح می دانید؟

دقت داشته باشید که خودروهایی همچون کادیلاک اسکالاد ESV، شورولت سابربان و GMC یوکان XL دارای یک فضای بار یکسانی هستند چون هر سه خودرو مبتنی بر یک پلتفرم واحد ساخته شده‌اند. جالب است بدانید همین قضیه در مورد خودروهای فورد Expedition و لینکلن Navigator نیز برقرار است. از دیگر نکات قابل توجه می توان به برابری ظرفیت بار خودروی هایبرید Lexus RX 450h و خودروی RX 350 که سوخت مورد استفاده آن بنزینی است اشاره کرد.
1. تویوتا فور رانر (حجم بار: 1336 لیتر)

2. شورولت سابربان (حجم بار: 1297 لیتر)

3. جی ام سی یوکان XL (حجم بار: 1297 لیتر)

4. کادیلاک اسکالاد ESV (حجم بار: 1297 لیتر)

5. مرسدس بنز G-Class (حجم بار: 1280 لیتر)

6. فورد اکسپدیشن (حجم بار: 1206 لیتر)

7. لینکلن ناویگیتور (حجم بار: 1206 لیتر)

8. لندروور LR4 (حجم بار: 1192 لیتر)

9. لکسس RX 350 (حجم بار: 1132 لیتر)

10. لکسس RX 450h (حجم بار: 1132 لیتر)

منبع : edmunds

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*