مهم‌ترین اتفاقات و تحولات دنیای فناوری در سال 2014

technology

با پایان یافتن سال 2013 میلادی توجه علاقمندان به آینده دنیای تکنولوزی در سال میلادی جدید و پیش‌بینی تغییرات و فناوری‌های جدید منعطف شده است. مطمئنا نمی‌توان دقیقا هیجان‌انگیزترین و بهترین اتفاقات پیش‌رو در سال 2014 را پیش‌بینی کرد. اما برخی معتقدند که اتفاقات و فناوری‌های جدید و غیرقابل پیش‌بینی همه‌ی علاقمندان را متعجب خواهند کرد.

همانطور که در سال 2013 نیز افشاگری‌های ادوارد اسنون تحولات زیادی را در دنیای فناوری ایجاد کرد و فعالیت‌های آژانس امنیت ملی ایالات متحده را که در حال جاسوسی از طریق بزرگترین کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری بود، بر همگان آشکار کرد. شاید یکی دیگر از موارد جالب توجه، علاقمند شدن گوگل به روباتیک بود که منجر به خرید 8 کمپانی بزرگ فعال در این حوزه شد. از جمله‌ی برترین‌کمپانی‌هایی که گوگل تصاحب کرد، بوستون داینامیکس بود که روبات‌های خارق‌العاده و جالب توجهی تولید می‌کند.

در ادامه شاهد لیستی از پیش‌بینی‌هایی خواهیم بود که توسط تحلیل‌گر موسسه فارستنر، جی‌پی گاودنر انجام شده است. براساس گزارش وی، موارد ذکر شده پتانسیل بالایی را برای تبدیل شدن به مهم‌ترین اتفاقات و تحولات در دنیای فناوری دارند.
1. وفاداری به برندها از بین خواهد رفت

وفاداری و استفاده‌ی تمام و کمال از محصولات یک کمپانی خاص در سال 2014 پایان خواهد یافت. از نظر گاودنر این تصور که کاربر با خرید و رضایت از یک محصول از کمپانی خاص، به سراغ سایر محصولات آن کمپانی نیز خواهد رفت، یک طرز فکر مرده خواهد بود. به اعتقاد گاودنر وفاداری از طریق اکوسیستم طرز فکر اشتباهی در سال 2014 خواهد بود چراکه هم‌اکنون مایکروسافت، اپل، گوگل و سامسونگ هر یک در حال ساخت و توسعه‌ی اکوسیستم و پلتفرم خود بوده و در تلاش برای سهولت استفاده از اکوسیستم در ورای ابزار‌ها می‌باشند. در سال 2014 کاربران حرفه‌ای سعی بر این خواهند داشت تا ابزار‌های مختلف خود را در اکوسیستم‌های گوناگون استفاده کرده و راه‌هایی را برای استقلال از سیستم‌عامل‌ها بیابند.

سهولت استفاده از یک تلفن‌هوشمند اندرویدی، یک پی‌سی ویندوزی در محل کار، آیپد اپل در منزل و پلی‌استیشن 4 سونی برای سرگرمی در ورای سیستم‌های گوناگون تصوری است که شاید در 2014 محقق شود.

2. دستیارهای هوشمند نقش‌ پررنگ‌تری در زندگی روزمره ایفا خواهند کرد

برای مثال می‌توان سیری را به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های موجود مطرح کرد. هرچند سیری فقط در قالب دستورات صوتی فعال است. با توسعه‌ی هرچه بیشتر این سیستم‌ها و همچنین بالا بردن قابلیت‌های آن‌ها می‌توان به‌راحتی از طریق این سیستم‌‌ها کارهایی همچون خرید، مدیریت تقویم و قرار ملاقات‌ها را انجام داد. شاید بزرگ‌ترین تحول در این زمینه، بهینه کردن روند آموزش این سیستم‌ها در کنار هوشمندسازی هرچه بیشتر آن‌ها است که قادر است با استفاده از امکان داده‌کاوی بین اطلاعات بی‌شمار، تبدیل به بی‌بدیل‌ترین منشی برای افراد شود.

3. استفاده از ژست‌های حرکتی در محصولات 2014 مشهودتر از پیش خواهد شد

مایکروسافت با ارائه‌ی کینکت در ایکس‌باکس نشان داد که استفاده از ژست‌های حرکتی چه پتانسیل بالایی برای افزایش جذابیت بازی‌های رایانه‌ای دارد. Leap Motion‌ نیز این تجربه را برای کاربران پی‌سی‌ها ممکن ساخت. از‌این‌رو انتظار می‌رود در سال 2014 شاهد عرضه‌ی محصولات و سرویس‌های بیشتری مبتنی بر ژست‌های حرکتی باشیم که شاید حوزه‌ی پزشکی و سلامتی عمومی یکی از بهتریم گزینه‌ها برای ظهور چنین محصولاتی باشد.

4. فروشگاه‌ها اختصاصی‌تر خواهند شد

شاید دیگر دوران سردرگمی در فروشگاه‌های بزرگ به‌سر آمده است. مطمئنا در سال 2014 شاهد فروشگاه‌هایی خواهیم بود که قادرند با راهنمایی کاربران از طریق تلفن‌های‌هوشمند به سوی اشیایی که برای خرید آن‌ها وارد فروشگاه شده‌اند، رهنمون کند. این فناوری می‌توان با ارائه‌ی بهترین نمونه‌های ممکن در فروشگاه و پیشنهاد آن به کاربر، شما را در انجام خریدی آسان راهنمایی کند. هدف از این فناوری ترکیب تجربه‌ی خرید آنلاین بصورت فیزیکی است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا موارد دیگری نیز می‌تواند به لیست فوق اضافه شود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع : businessinsider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*