اندروید 11 بتا 1

اندروید 11 بتا 1 سرانجام توسط گوگل منتشر شد

انتشار اندروید 11 بتا 1 نشان می‌دهد به تاریخ عرضه نسخه پایدار و رسمی آن نزدیک‌تر شده‌ایم. سیستم عامل Android 11 قابلیت‌های فراوانی در مقایسه با قبل دارد.

چند روز پیش، گوگل به طور تصادفی آپدیت بتای اندروید ۱۱ را برای چند گوشی پیکسل منتشر کرد. این مرتبه نوبت به انتشار رسمی اندروید 11 بتا 1 برای گوشی های سری Pixel شرکت رسید؛ گوگل پیکسل 2، پیکسل 2 ایکس ال، پیکسل 3، پیکسل 3 ایکس ال، پیکسل 3 ای، پیکسل 3 ای ایکس ال، پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال اولین دریافت‌کنندگان نخستین ورژن بتای سیستم عامل جدید Android به شمار می‌روند.

بر اساس گزارش‌ها، به‌روزرسانی یاد شده دارای 736 مگابایت حجم بوده و شماره ورژن آن RPB1.200504.01 است.

اندروید 11 بتا 1

ویژگی‌های اندروید 11 بتا 1

در ادامه به برخی از ویژگی‌هایی که در نخستین ورژن بتای اندروید 11 گنجانده شده‌اند اشاره خواهیم کرد. در نسخه‌های بعدی، ویژگی‌های دیگری باز هم به این سیستم عامل اضافه می‌شوند.

نوتیفیکیشن گفتگو

اندروید 11 بتا 1

نوار نوتیفیکیشن در سیستم عامل Android 11 گزینه‌ای جدید برای نمایش گفتگوها ارائه می‌کند. وقتی وارد پنل اعلانات می‌شوید، قادر خواهید بود آن را به عنوان یک حباب باز کرده و میانبری به یک گفتگو روی هوم اسکرین ایجاد کنید یا یک یادآور قرار بدهید.

نوتیفیکیشن حبابی

اندروید 11 بتا 1

این گزینه پیشتر از طریق تنظیمات مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید 10 در دسترس قرار می‌گرفت، اما اکنون بخشی از اندروید 11 است. با ورود به تنظیمات، زیر منوی جدیدی به منظور فعال‌سازی نوتیفیکیشن حبابی مشاهده خواهید کرد. این زیر منو در Settings – Application Notification – Notifications – Bubble قرار دارد.

کیبورد اندروید 11 بتا 1

اندروید 11 بتا 1

کیبورد پیش‌فرض اندروید 11 بهتر می‌تواند بسته به اپلیکیشنی که در آن قرار دارید، خانه‌های خالی را پر کند. می‌توان آن را به نوعی مشابه قابلیت پر کردن خودکار قسمت پسورد اطلاعات لاگین وب سایت‌ها توسط مرورگر دانست.

کنترل مدیا

کنترل مدیا به کاربران اجازه می‌دهد راحت‌تر به دستگاه‌های پخش ویدیو و موزیک اکسترنال اتصال پیدا کنند. Android 11 مرکز کنترل مدیا را به نوار نوتیفیکیشن اضافه کرده است. از اینجا می‌توانید خیلی سریع به دستگاه‌های پخش‌کننده خارجی اتصال پیدا کنید. به عنوان نمونه باید به پیکسل بادز اشاره کرد.

حریم خصوصی


اندروید 11 بتا 1 کمک می‌کند به برخی اپلیکیشن‌ها، اجازه استفاده از یک دسترسی خاص را فقط برای یک مرتبه صادر کنید. به عنوان نمونه ممکن است نرم افزاری برای شروع به کار، نیازمند میکروفون، دوربین، موقعیت جغرافیایی یا دسترسی به فایل منیجر باشد، اما تمایلی به دائمی بودن این دسترسی نداشته باشید. اپلیکیشن در دفعات بعدی، برای استفاده از یک دسترسی خاص، باید مجددا درخواست صادر کند.

شکل جدید آیکون‌ها

بعد از دریافت اندروید 11 بتا 1 متوجه تغییر قابل توجه ظاهر رابط کاربری آن به لطف تغییر آیکون‌ها و میانبرهای اپلیکیشن‌ها خواهید شد.

سایر ویژگی‌های اندروید 11 بتا 1

  • رابط پیش نمایش منوی پاور جدید
  • تنظیمات پیشنهادی برای اپلیکیشن‌ لانچر هوم اسکرین
  • جابه‌جا شدن کنترل مدیاها به تنظیمات سریع

اندروید 11 بتا 1

  • فعال‌سازی کنترلرهای مدیا در تنظیمات سریع از طریق تنظیمات توسعه‌دهنده

اندروید 11 بتا 1

  • منوی پاور سفارشی با امکان کنترل دستگاه‌ها و کیف پول

اندروید 11 بتا 1

  • بخش پیشنهاد اپلیکیشن جدید برای داک پیکسل لانچر

اندروید 11 بتا 1

این موارد تنها بخشی از توضیحات و تصاویر مربوط به اندروید 11 بتا 1 محسوب می‌شوند. انتظار داریم نسخه نهایی و پایدار سیستم عامل تازه معرفی شده با قابلیت‌های بیشتری همراه باشد. بعد از هر مرتبه انتشار نسخه جدیدی از اندروید 11 بتا ویژگی‌های تازه آن را ذکر خواهیم کرد.

در حال حاضر به‌روزرسانی یاد شده تنها مختص گوشی های گوگل پیکسل است. احتمالا برخی مدل‌های منتخب سایر گوشی‌سازان نیز به زودی آن را دریافت خواهند کرد. البته قابلیت‌های نام برده در بالا مخصوص اندروید 11 خام بوده و نسخه سفارشی‌ شرکت‌های دیگر، با یک سری تغییر و ویژگی‌های منحصربه‌فرد همراه خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*