باتری های سازه ای برای سبک کردن کوله بار سربازان

 


شركت «بي‌اي‌اي سيستمز» در حال ساخت باتري‌هاي سازه‌اي با قابليت ذخيره برق در بخش‌هاي سازنده دستگاه براي سبك‌تر كردن بار سربازان خط مقدم است.
به گزارش گجت نیوز به نقل از ايسنا،‌ اين باتري‌ها هم براي مصرف نظامي و هم كاربردهاي مصرفي از جمله اجزاي قابل شارژ خودروهاي مسابقه در حال طراحي هستند.
اين فناوري با ادغام مواد شيميايي باتري با مواد كامپوزيتي كه قابل قالب‌گيري در اشكال سه‌بعدي پيچيده براي ساخت يك دستگاه هستند، بدست مي‌آيد. اين سازه قابل اتصال به برق يا شارژ مجدد بوده و مانند باتري‌هاي قديمي به ارائه نيرو براي دستگاه مي‌پردازد.
شركت «بي‌اي‌اي سيستمز» براي ارتش در حال توليد باتري‌هاي سازه به عنوان اجزاي چرخ‌دنده‌هاي الکترونيکي در کوله‌پشتي سربازان بوده كه اكنون با وجود ابزارهاي گوناگون الكتريكي در حدود 76 كيلوگرم وزن دارد. اين رويكرد مي‌تواند نياز به باتري‌هاي قديمي را كه به وزن بار سربازان اضافه مي‌كند، از بين ببرد.
باتري‌هاي سازه همچنين در كنار باتري‌هاي قديمي براي ارائه زمان حركت بيشتر بدون افزودن به وزن دستگاه قابل استفاده‌اند.
اين شركت در حال حاضر در حال بهره‌برداري از ماده شيميايي باتريهاي مبتني بر نيكل براي قدرت‌دهي به باتري‌هاي سازه خود است.
«بي‌اي‌اي» قصد دارد مواد شيميايي ليتيوم يوني و پليمر ليتيوم را براي استفاده در الكترونيك مصرفي با هم تركيب كرده و انرژي مفيد را در كامپوزيت‌هايي مانند فيبر كربن و پلاستيك تقويت شده با شيشه ذخيره كند.
كاربردهاي آينده ممكن است شامل پارچه هم باشد كه امكان استفاده از اين فناوري را در وسايلي همچون چادر يا حتي كوله‌پشتي‌هاي سربازان ممكن مي‌سازد.
«بي‌اي‌اي سيستمز» همچنين اكنون در حال كار با شركت سازنده خودروهاي مسابقه لولا براي استفاده از اين باتري‌هاي سازه جهت تامين نيروي برخي از سيستم‌هاي الكترونيك آن‌برد خودروي B12/69EV است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*