فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند

 

 
این فناوری با تمرکز بر چهره عابرانی که در اطراف ایستگاه تردد می‌کنند، جنسیت آنها را تشخیص می‌دهند و بر مبنای جنسیت هر فرد برای او تبلیغات جداگانه‌ای پخش می‌کنند.
 
اخیراً در شهر لندن از شیوه جدیدی برای پخش تبلیغات در معابر عمومی استفاده می‌شود که در آن از فناوری تشخیص چهره کمک گرفته می‌شود.
این فناوری‌های می‌توانند چهره عابران پیاده‌ای را که در یک محل تردد می‌کنند تشخیص دهند و برای هر فردی، بسته به جنسیت او، تبلیغات متفاوتی پخش کنند.
به گفته وب‌سایت digitaltrends در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس منطقه آکسفورد لندن یک دستگاه رایانه کار گذاشته شده است که مجهز به دوربینی با قابلیت تشخیص چهره است.
این دوربین با تمرکز بر چهره عابرانی که در اطراف ایستگاه تردد می‌کنند، جنسیت آنها را تشخیص می‌دهند و بر مبنای جنسیت هر فرد برای او تبلیغات جداگانه‌ای پخش می‌کنند.
پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور این فناوری‌ها به حدی پیشرفت کنند که علاوه بر جنسیت بتوانند سن،‌ نژاد و حتی چاقی و لاغری افراد را تشخیص دهند و بر مبنای ویژگی‌هایی از این دست، عابران را هدف آگهی‌های تبلیغاتی خود قرار دهند.
اولین آگهی تبلیغاتی که با این روش در منطقه آکسفورد لندن پخش شده بود، مربوط به یک مؤسسه خیریه کمک به کودکان دختر بود.
هر‌گاه زنی از مقابل دوربین این دستگاه تردد می‌کرد، تصویری مربوط به این مؤسسه برایش پخش می‌شد و هر‌گاه دوربین تشخیص می‌داد که مردی در حال عبور از آن نزدیکی است، پیام کوتاهی برای او پخش می‌شد که حاوی آدرس اینترنتی و اطلاعاتی در مورد این مؤسسه خیریه بود.
این مؤسسه که (Plan UK) نام دارد اخیراً کمپین تبلیغاتی برای کمک به آموزش دختران مناطق فقیرنشین برپا کرده است.
این ابتکار تبلیغاتی حدود ۳۰ هزار پوند (۶۰ هزار دلار) خرج روی دست این مؤسسه خیریه گذاشته است، اما انتظار می‌رود اثرگذاری این تبلیغ در چند ماه آینده باعث جمع‌آوری صد‌ها هزار پوند کمک‌های خیریه شود.
گفتنی است این فناوری به ابتکار دو شرکت Clear Channel UK و 3D Exposure طراحی شده است. این دو شرکت می‌کوشند از فناوری‌های تشخیص چهره در صنعت تبلیغات استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی جالب بود

    ولی به عمر ما قد نمیده شاید نسل بعد ما تو ایران اینارو ببینن