بررسي عميق مرسدس بنر e350 4matic 2014

2014 mercedes benz e350 4matic

خودروهای کوپه نسل جدید کلاس E مرسدس، ویژگی‌های مشترکی دارند: طراحی تهاجمی دو در، تایرهای چسبنده با کیفیت مناسب و یک نشان با پرستیژ. E350 کوپه ۲۰۱۴، همه‌ی آن چیزی را که از یک خودروی شخصی لوکس انتظار دارید، در خود دارد: طراحی بدنه زیبا، یک کابین باکیفیت، سیستم صوتی مناسب، صندلی‌های راحت و یک سیستم تعلیق هوشمند.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهارچرخ، ۵ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۶۹۲۵۵ دلار(قیمت پایه: ۵۵۶۲۵ دلار)
  • نوع موتور DOHC 24-valve V6، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی انژکتور مستقیم.
  • گنجایش: ۳۴۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۰۲ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۷۰/۱۳ نیوتن‌متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷۶ متر.
  • طول ماشین: ۴/۷ متر.
  • عرض: ۱/۷۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۹۶ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۵/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۲ ثانیه با سرعت ۱۶۰/۹۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : 2۱4 کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۸۵ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.88g.

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در صد کیلومتر.

 موتور V6 در این خودرو با گنجایش ۳/۵ لیتر، ۲۴ سوپاپ و دو میل‌سوپاپ، بار دیگر ثابت می‌کند که موتورهای احتراق داخلی، هنوز قابلیت پیشرفت دارند. در این موتور انژکتور به صورت مستقیم کار می‌کند و زمان عملکرد سوپاپ‌ها متغیر است و می‌تواند به سقف دور موتور ۷۰۰۰ دور بر دقیقه برسد و برای هر لیتر گنجایش موتور، قدرتی به اندازه ۸۶/۲ اسب‌بخار ایجاد کند.

{photo}92/11/27/2014-mercedes-benz-e350-4matic-1{/photo}

قدرت خروجی در نهایت به ۳۰۲ اسب‌بخار در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۳۷۰/۱۳ نیوتن‌متر در دور موتور ۳۵۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد. البته این خروجی، نسبت به مدل E550 با موتور V8 ۴/۷ لیتری و همچنین E63 AMG با موتور ۵/۵ لیتری V8، اندک به نظر می‌رسد. همین‌طور فراموش نکنیم که مدل E400 با موتور ۳ لیتری V6 دو توربوشارژه خود می‌تواند قدرت ۳۲۸ اسب‌بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن‌متر ایجاد کند. با این‌حال، در کنار سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک مرسدس، موتور V6 می‌تواند به راحتی این کوپه را با وزنی نزدیک به ۲ تن، در مدت ۵/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت برساند و همین‌طور مرز یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۴/۲ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۶۰/۹۳ کیلومتر بر ساعت طی کند. البته همان‌طور که می‌دانید، شتاب E550 حدود یک ثانیه نسبت به این عدد، بهتر است و همین‌طور تیونینگ AMG زمان رسیدن به ۹۶/۵۶ کیلومتر را دو ثانیه کاهش خواهد داد. ولی در عین‌حال، این شتاب‌های بالا، هزینه‌های خود را خواهند داشت.

استفاده از سیستم 4MATIC در E550 کوپه، هزینه‌ای اضافی برابر ۴۰۰۰ دلار خواهد داشت و این مبلغ در E63، ۳۵ هزار دلار است. عملکرد مناسب و آرام موتور V6 در کنار سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک، سواری راحت و لذت‌بخشی را به ارمغان می‌آورد. ولی با این‌حال، رانندگانی که به عملکرد سریع پدال شیفترها در مدل‌های فولکس‌واگن و پورشه با گیربکس‌های دو کلاچه عادت کرده‌اند، با واکنش پدال شیفترها در تغییر سرعت مرسدس‌بنز، احساس راحتی نخواهند کرد.

{photo}92/11/27/2014-mercedes-benz-e350-4matic-2{/photo}

البته حضور پدال شیفترها باعث می‌شود که راننده خیال نکند که با یک سیستم متغیر پیوسته CVT سر و کار دارد. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، EPA برای این کوپه سنگین، مصرف سوخت ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده را تخمین زده است.

در تست این خودرو، مصرف سوخت ۱۰/۷ لیتر مشاهده شده است. دینامیک E350 کوپه نیز به خوبی نیرومحرکه است. سیستم تعلیق مرسدس، کنترل بسیار مناسبی را در رانندگی ایجاد می‌کند و خودرو به راحتی از تمام ناهمواری‌ها گذر می‌کند؛ بدون آن‌که ادعای GT بودن داشته باشد. راحتی یک کابین آلمانی در این خودرو مثال زدنی است. عملکرد E350 با توجه به تایرهای تابستانی فوق‌العاده است. تایرهای ۱۸ اینچی کانتیننتال کانتی‌اسپورت‌کانتکتس در این خودرو با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ 4MATIC مرسدس همراه شده‌اند و شرایط مناسبی را رقم زده‌اند.

پردازنده سیستم فرمان الکتریکی E350 شرایط رانندگی را بررسی می‌کند و بسته به شرایط، نیروی بیشتری را اعمال می‌کند. واکنش فرمان، سریع و دقیق است. همچنین، طراحی چرم و چوب چرخ فرمان، بسیار جالب است و اطمینان مناسبی را برای راننده ایجاد می‌کند. عملکرد ترمزها، شرایط بسیار خوبی دارد. E350 از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند در فاصله ۴۶/۸۵ متری، کاملاً متوقف شود. تایرهای چسبان کانتیننتال در این زمینه، بی‌تأثیر نبوده‌اند.

{photo}92/11/27/2014-mercedes-benz-e350-4matic-3{/photo}

طراحی بیرونی E350 کوپه، یک شخصیت اسپرتی بی‌نظیر دارد؛ ولی مرسدس‌بنز به همین اندازه در داخل کابین، به صورت سنتی و محافظه‌کارانه عمل کرده است. با این‌حال، استفاده از مواد با کیفیت بالا با طرح دو رنگ، ابزار و تجهیزات نام‌آشنا و مجموعه دکمه‌های کنترل در وسط داشبورد، شخصیت یک کابین مرسدس‌بنز را حفظ کرده است.

تیم طراحی کلاس E مرسدس‌بنز هنوز استفاده از عملگرهای لمسی را در این خودروها قبول نکرده‌اند؛ شاید یکی از دلایل‌شان این است که در سرعت بالا، استفاده از ابزار لمسی، کارآیی زیادی نخواهد داشت. اگر به دنبال آسایش و راحتی و فضای مناسب سرنشینان هستید، بهتر است به دنبال سدان این مدل باشید. چیزی که احتمالاً۳۰۰ دلار هم برای شما ارزان‌تر درخواهد آمد. خودرویی که برای این تست استفاده شده، در نهایت، مبلغی در حدود ۷۰ هزار دلار داشت. بزرگترین آپشن، بسته پرمیوم وان ۳۲۷۰ دلاری بود که شامل تجهیزاتی مانند سیستم اطلاعات سرگرمی COMAND، سیستم راهبری، فرمان صوتی، سیستم صوتی هارمن/کاردون و یک دوربین نمای عقب می‌شد.

از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به بسته کمک‌یار راننده ۲۸۰۰ دلاری، بسته روشنایی ۱۵۰۰ دلاری، بسته اسپرت به ارزش ۱۴۹۰ دلار و بسته ۱۲۹۰ دلاری دستیار پارکینگ اشاره کرد. البته استفاده از هر یک از این آپشن‌ها، بستگی به شخص مشتری دارد. حتی اگر هیچ‌کدام از این بسته‌ها را انتخاب نکنید، یک خودروی کوپه زیبا و لوکس خواهید داشت که نیازهای شما را از یک مدل آلمانی، برآورده خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*