آخرين شنيده ها از گلکسي اس 5 : ضد آب ، سنسور اثر انگشت يک پارچه با نمايشگر ، امکانات جديد دوربين و …

از قرار معلوم هرچه به رویداد منتسب به معرفی پرچمدار پر سر و صدای بعدی سامسونگ نزدیک می شویم، همانند آنچه که در گذشته رخ داده است، با حجم شایعات بیشتری پیرامون این محصول مواجه خواهیم بود.در این پست به بررسي برخي شايعات و امکانات جديد منتسب به گلکسي اس 5 مي پردازيم با گجت نيوز همراه باشيد.

گلکسی اس  5 ، مقاوم در برابر آب و ذرات گرد و غبار

قبلا شایعاتی داشته ایم مبنی بر اینکه امکان دارد خود Galaxy S5 یا نسخه ای از آن ویژگی مقاومت در برابر آب و ذرات گرد و غبار را داشته باشد اما این بار رسانه های کره ای به نقل از منابع محلی خود خبر از  Galaxy S5 ضد آب می دهند، اطلاعات بیشتری مبنی بر نوع استاندار استفاده شده در آن که آیا همانند پرچمدار های سونی باید منتظر استاندار های IP57 یا IP58 باشیم یا فقط شاهد عدم نفوذ پذیری آب در آن خواهیم بود، منتشر نشده است.

منابع محلی کره ای در این مورد به رسانه های کره ای گفته اند که کاربران می توانند این گوشی را با آب تمیز کنند در حالی که میتواند مدت زمان کوتاهی از غرق شدن در آب در امان باشد.

به نظر میرسد در اینجا نشانه هایی از استاندارد IP57 باشد که تلفن همراه دارای این استاندارد میتواند به مدت نیم ساعات در عمق یک متر در برابر آب مقاومت کند. اما این با شایعات قبلی در ارتباط با برنامه ریزی سامسونگ برای اختصاص 25% از فروش کل پرچمدار بعدی خود به نسخه ای مقاوم از آن با نام Galaxy S5 Active در تضاد است. فرضیه قابل طرح در اینجا این است که امکان مقاوم بودن نسخه اصلی اس5 در برابر آب تا حدی که شست و شو به آن آسیبی وارد نسازد همراه با ارائه ی نسخه اکتیوی از آن که نسبت به نسخه اکتیو گلکسی اس4 مقاوم تر باشد، وجود دارد.

شایعه وجود سنسور تشخیص اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش باز هم قوت می گیرد

شایعات جدید به اینجا ختم نمی شوند. منابع کره ای رجوعی هم به اسکنر تشخیص اثر انگشت داشته اند که انتظار میرود در اس 5 استفاده شود. آنها شایعات قبلی مبنی بر استفاده از این سنسور در دکمه فیزیکی به جای یکپارچه سازی آن با نمایشگر را تکرار کرده و در مورد نحوه استفاده از آن هم، کشیدن انگشت روی دکمه اصلی این تلفن هوشمند را اعلام کرده اند. منابع همچنین گفته اند در حالی که اپل از یاقوت مصنوعی برای محافظت از سنسور تشخیص اثر انگشت خود استفاده میکند سامسونگ از "پوشش اشعه فرابنفش" استفاده خواهد کرد. توضیحات بیشتری در مورد این پوشش داده نشده است. همچنین به نظر میرسد سامسونگ از منابع موجود در داخل ایالات متحده برای تهیه این سنسور استفاده خواهد کرد اما مونتاژ و بسته بندی آن در کارخانه های محلی خود این شرکت صورت گرفت.

اسکرين شات هاي لو رفته وجود دکمه های on-screen و برخی از مشخصات گوشی را فاش می کند

یکی از مطالب جدید در ارتباط با گلکسي اس 5، انتشار اسکرین شات هایی است که حاوی اطلاعات مختلفی می باشد. در ابتدا در این تصاویر دکمه های on-screen دیده می شود که میتواند نشان دهنده این موضوع باشد که گلکسی اس ۵ اولین اسمارت فون از این سری است که فاقد دکمه های فیزیکی کنترلی می باشد. البته بیشتر شایعات در این زمینه حکایت از آن دارند که دکمه فیزیکی برروی این دستگاه وجود دارد، اما این تصاویر چیز دیگری را نشان میدهند.

اما در مورد دیگر اطلاعات بدست آمده از این اسکرن شات ها، رزولوشن و سایز این دستگاه است که ۵.۲ اینچی ۱۰۸۰P می باشد. این اسکرین شات ها مربوط به نسخه اکسینوس ۵۴۲۰ این اسمارت فون است. ۳ گیگابایت رم، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوی ۲۱۶۰p و سیستم عامل اندروید ۴.۴.۲ از دیگر مشخصاتی است که در این تصویر دیده می شود. البته مثل همیشه احتمال جعلی بودن تصاویر هم وجود دارد.

اطلاعاتی جدید از دوربین و قابلیت Aqua mode برای تصویر برداری در زیر آب

آخرین اطلاعات بدست آمده تایید می کند که دوربین آن ۱۶MP / 2160p است و این دوربین دارای حالات و ویژگی های مختلفی می باشد.

برروی Galaxy S5 و در پایین سمت راست آن، یک دکمه خازنی وجود دارد که احتمالا همان دکمه شاتر دوربین است و Side Touch نامیده می شود. ماکزیمم رزولوشن دوربین ۱۶ مگاپیکسل، ISO آن در محدود ۱۰۰ تا ۸۰۰ و قابلیت فیلمبرداری آن شامل ۲۱۶۰p @ 30fps و ۱۰۸۰p @ 60fps می باشند.

از جمله حالت های جالب بخش دوربین هم می توان به ۳D Tour Shot (تورهای ۳ بعدی تعاملی از محیط اطراف) و ۳D Panorama (پانورامای کروی) اشاره کرد. همچنین با ویژگی انتخاب فوکوس می توان عمق تصویر ثبت شده را تنظیم کرد. دیگر حالتی که ظاهرا برروی بخش دوربین این دستگاه قرار دارد، Aqua mode می باشد که برروی دستگاههای Galaxy Active دیده شده است. این حالت (Aqua mode) مناسب تصویربرداری در زیر آب است و شايعه ضد آب بودن اين گوشي را بيش از پيش به واقعيت نزديک ميکند.

خب … تا زمان معرفي رسمي گلکسي اس 5 سامسونگ چيزي نمانده است و مي بايست تا آن زمان صبر کنيم و ببينيم که شايعات منتشر شده در مورد آخرين پرچم دار سامسونگ تا چه حد واقعيت دارند.

برای دیدن تمامی اخبار و مقالات منتشر شده در مورد گلکسی اس 5 سامسونگ به این صفحه در گجت نیوز مراجعه فرمایید.

منابع : gsmarena | gsmarena | phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*