اپل و عرضه پنهاني يک به روزرساني مهم براي رفع يک مشکل امنيتي بزرگ در iOS

آیفونی در جیب خود دارید!؟ بهتر است همین الان آن را از جیب خود در بیاورید، به تنظیماتش بروید و به روزرسانی را انتخاب کنید، شاید که وصله ی امنیتی مهمی در انتظار شما باشد! اپل، به طور پنهانی نسخه های iOS 7.0.6 و 6.1.6 را عرضه کرده است؛ به روزرسانی کوچکی که نقص امنیتی ناشناخته ی بزرگی که از ابتدای عرضه ی این سیستم عامل تا به امروز iOS را همراهی کرده است را رفع می کند.

 با توجه به متون امنیتی شرکت، نسخه های قبلی iOS از مرحله امنیتی تایید کلید SSL برخوردار نبوده اند که بتواند با ایجاد یک انتقال امن، اتصالات مورد نیاز را با احراز هویت، تامین امنیتی کند. این امر باعث شده بود که "حمله کنندگان با اختیارات بالا" بتوانند به راحتی هر چه تمام تر از این دستگاه استراق اطلاعات کنند.

این راحتی استراق؛ یعنی "جمع آوری" و "دستکاری کردن" در اطلاعات در حین انتقال آن از طریق SSL/TLS. به عبارت بهتر، نسخه های پیشین iOS نمیتوانستند از خود و در نتیجه کاربران خود در مقابل بعضی از حمله های هدف دار(!)، محافظت کنند.

هنوز مشخص نشده که آیا کسی از این ضعف امنیتی، در خارج از کوپرتینو (مقر اپل) هم اطلاع داشته است یا خیر، اما اکنون همگان دانند! معطل نکنید و همین الان این به روزرسانی حیاتی را نصب کنید.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*