9 موضوعی که احتمالا درباره آیپد 3 نمی دانید

 


معمولا در مسابقه حدسیات درباره وسایلی که هنوز نیامده اند، بسیاری از اطلاعاتی که به دستمان می رسد حقیقت ندارد، اما در این مقاله قصد داریم 9 مورد از آنچه که شما درباره آیپد 3 نمی دانید را برایتان بازگو کنیم. با ما همراه شوید.
گاهی گمان های ما درست از آب در می‌آید گاهی هم نه!! ولی در مورد کیندل فایر آمازون آنچه را که حدس زده بودیم درست بود.( البته ما دقیقا قیمت 199 دلار را پیش بینی نکردیم ولی آن را در رده قیمتی دانستیم که برای یک محصول خوش فروش لازم بود و همین اتفاق هم افتاد). متاسفانه در پیش بینی نسل بعد از آیفون 4 بخت با ما یار نبود و نتوانستیم ورود غیر منتظره آیفون 4s را به درستی حدس بزنیم و همچنان در شور و شوق آیفون 5 ماندیم. حال به سراغ پیش بینی هایمان می رویم تا در این هیجان ایجاد شده در این  مسابقات نیمه توهمی، دانسته‌های خود را در برابر شما خوانندگان عزیز به چالش بکشیم.

احتمال دارد با آیپد 2s روبرو شویم نه آیپد3:

اگر قرار باشد اپل به شیوه خود در نام گذاری محصولاتش ادامه دهد (آیفون 3GS در ادامه آیفون3G، آیفون 4s در ادامه آیفون 4)، حالا زمان آن رسیده که در ادامه آیپد 2 دوست داشتنی، آیپد 2S معرفی شود. بی شک معرفی نشدن آیفون 5 بعد از آیفون 4، به اندازه یک دست‌‌انداز بزرگ در شور و اشتیاق ما توقف ایجاد کرد و ممکن است اپل باز هم بخواهد از این دست اندازهای به جا ( البته از نظر خودش) برای احساسات و اشتیاق وصف ناپذیر دوست‌دارانش ایجاد کند. خدا را چه دیدین شاید همین شد!

لازم به ذکر است که فعلا تا آخر مقاله تبلت جدید اپل را با نام آیپد3 خطاب می کنیم.

ممکن است تبلت جدید اپل از 4G/LTE پشتیبانی کند

حالا که کم کم وسایلی که از 4G/LTE پشتیبانی می کنند، در حال فرا گیر شدن هستند، چرا آیپد 3 از این امکانات بی بهره باشد؟ البته کمی به این مورد شک دارم ولی بعید نیست!

شاید آیپد 3 از صفحه نمایش کوچکتر 7 یا 8 اینچی بهره برد

از زمانی که کیندل فایر آمازون با صفحه نمایشی کوچکتر ولی منطقی تر از آیپد پر ادعای اپل اینهمه فروش کرد شاید حالا دیگر در ذهن مهندسان اپل نیز این چنین فکری در حال گشت و گذار باشد. البته من این امر را خیلی دور از انتظار می دانم چون معمولا اپل آنچه را که در ابتدا انتخاب می کند تا پایان بر آن پافشاری می کند حتی اگر بداند منطقی نیست. البته یادمان باشد که منطق اپل با منطق ما کمی متفاوت است. منطق اپل بیشتر از منطق ما و حتی منطق مایکروسافت بیل گیتس، به دور دست ها و آینده نظر دارد.

ممکن است آیپد 3 با قیمت پایین تر، همه را به مراسم شادی دعوت کند

حالا که اپل به معدن استخراج پول دست یافته است شاید بخواهد با کم کردن قیمت آیپد 3 آتشی بر جان کیندل فایر آمازون بیندازد. با توجه به آنچه که در مورد ipod های اپل در خاطرمان هست این پیش بینی ممکن است درست باشد. مثلا شاید اپل اسم تبلت جدیدش را آیپد نانو یا مینی بگذارد. با همه این ها، در این مورد نیز خیلی خوش بین نیستم. تازه با قیمت کنونی دلار و کثرت مشتاقان اپل در کشورهای مختلف، تفاوت آنچنانی در قیمت این وسیله برای ما ایجاد نخواهد شد.

شاید امکان عکس برداری با یک دوربین 8 مگاپیکسلی در آیپد 3 فراهم شود

همانطور که می دانید دوربین آیپد 2 یک تراژدی واقعی بود و بی شک اپل نیز به این نتیجه رسیده و آن را ارتقا خواهد داد. البته من تقریبا مطمئنم که در دوربین آیپد 3 ارتقا انجام خواهد گرفت ولی بعید می دانم این ارتقا باعث شود کیفیت دوربین آیپد 3 با دوربین آیفون 4S برابری کند.

احتمالا آیپد 3 با نمایشگر Retina خواهد آمد:

یکی از بی بروبرگشت ترین گمان های من درباره آیپد 3، وجود نمایشگر با کیفیت رتینا در آن است. البته در این مورد اتفاق نظر بسیاری وجود دارد و به نظر می رسد همگی باور دارند که رزولوشن صفحه نمایش iPad 3 شگفت انگیز خواهد بود.

شاید آیپد 3 با دستیار صوتی هوشمند siri بیاید

دو عامل در این گمان تاثیر دارد: اول ، قدرت سخت افزاری آیپد 3 و دوم زیر ساخت های شبکه ای اپل در حمایت از این برنامه. در مورد سخت افزار که احتمال بسیار زیاد مشکلی وجود نخواهد داشت ولی عامل دوم را مطمئن نیستم. اگر قرار باشد با کسی در این مورد شرط ببندم بی شک وجود Siri را محتمل می دانم لااقل در نسخه آزمایشی.

امکان دارد قلب آیپد3 با پردازنده چند هسته ای به تپش درآید

اگر این وسیله بخواهد از Siri و نرم افزارهای بهتر و دوربین با کیفیت تر بهره برد، به پردازنده‌ای پر قدرت تر احتیاج دارد. جدا از پردازنده، این موارد حافظه RAM بیشتری را نیز می طلبد. اینکه اپل بخواهد از پردازنده 4 هسته ای استفاده کند تا حد زیادی بعید به نظر می رسد ولی در دو هسته ای بودنش هیچ گونه تردیدی جایز نیست.

شاید آیپد 3 نتواند شما را برای خریدنش مجاب کند

فروش همیشه یک چالش بزرگ برای تولید کننده است، مخصوصا زمانی که بخواهد دارندگان محصول قدیمی ترش را برای خرید نسخه جدید مجاب کند. اگر اپل بتواند آیپد جدید را با قیمت مناسب تری به بازار عرضه کند، می تواند مشتریان سابقش را نیز برای خرید آیپد جدید شدیدا وسوسه کند، کاری که البته اپل در آن استاد است. اپل دقیقا بلایی بر سر دوست دارانش می آورد که آن ها برای خرید نسخه جدید از محصولات این شرکت، دیوانه وار بی تابی کنند و ساعت ها در صف های طولانی برای لحظات خوشی که قرار است با این وسیله سپری کنند خیال های عاشقانه ببافند. بی شک اولین جمله ای که از این صف نشینان همیشگی محصولات اپل می شنوید این است که مدام می گویند من عاشق اپل هستم، من عاشق آیپد هستم و ….

راستی شما چه گمان هایی در مورد آیپد جدید دارید؟ چه امکاناتی شما را مجاب می کند زمانی که هنوز آیپد نسل قبل به راحتی با شما حرف می زند، آن را با برادر جدیدش تعویض کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*