معرفی سیستم عامل جدید اپل،شیر کوهی

 


اگر درباره سیستم عامل جدید اپل با نام Mountain Lion (شیر کوهی) پرسشی در ذهن دارید، ممکن است پاسخ خود را در این مقاله بیابید. کارشناسان نشریه MacWorld شانس این را داشتند تا قبل از عرضه عمومی نسخه جدید سیستم عامل مخصوص مک، قدری با نسخه مخصوص توسعه دهندگان این سیستم عامل کار کرده و خصوصیات جدید، کارایی و برنامه های موجود در آن را بررسی کنند. اگر کنجکاو شده اید تا چند ماه زودتر از انتشار نسخه رسمی Mountain Lion با جوانب گوناگون آن آشنا شوید
سیستم عامل Mountain Lion چه زمانی عرضه خواهد شد؟
در حال حاضر تنها نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان OS X موجود است و فقط تولیدکنندگان نرم افزار قادر به بروزرسانی سیستم های خود و تست برنامه هایشان در محیط OS X هستند. شرکت اپل اعلام کرده نسخه نهایی این سیستم عامل را آخر تابستان 2012 عرضه می کند، ولی ممکن است شیر کوهی زودتر از موعد هم به دست کاربران برسد. جالب اینجاست که سیستم عامل های پیشین Lion و Snow Leopard نیز به ترتیب در 29 تیر 90 و 6 شهریور 88 به صورت عمومی عرضه شدند.
چطور می توان Mountain Lion را تهیه کرد؟
روند کار کاملاً مشابه روش دریافت سیستم عامل Lion خواهد بود. یعنی اینکه اپل قصد دارد سیستم عامل جدید OS X خود را از طریق Mac App Store در اختیار کاربران قراردهد. بدین ترتیب شما می بایست به طور آنلاین کپی خود را خریداری و دانلود نمایید.
کاربران می توانند همانند نسخه Lion یک کپی از Mountain Lion را خریداری کرده و آن را بر روی چندین رایانه نصب کنند. پس اگر در خانه تان بیش از یک رایانه مک دارید نیازی نیست که چندین نسخه Mountain Lion را خریداری نمایید.
از این گذشته اگر در خانه به اینترنت پرسرعت یا پهنای باند کافی دسترسی ندارید می توانید به یکی از فروشگاه های مخصوص اپل مراجعه کرده و با اینترنت WiFi موجود در آنجا سیستم عامل خود را دانلود یا بروزرسانی نمایید. ضمنا، می توانید از کارشناسان اپل در نصب سیستم عامل نیز کمک بگیرید.
از سوی دیگر با توجه به گزارش های منتشر شده در وب سایت های مختلف، اپل به هیچ وجه قصد عرضه سیستم عامل جدید خود در فلش های USB را ندارد و تنها راه آپدیت به Mountain Lion رجوع به فروشگاه اپل است.
آیا برای بروزرسانی به Mountain Lion نیازمند سیستم عامل Lion هستیم؟
با توجه به اطلاعاتی که اپل در اختیارمان قرارداده است، شما حداقل نیازمند یک کامپیوتر مک مجهز به سیستم عامل Snow Leopard یا همان OS X 10.6.8 هستید.
Mountain Lion چه نسخه عددی از Mac OS X به حساب می آید؟
با استناد به بسته های بازاریابی شرکت اپل می توان سیستم عامل Mountain Lion را نسخه 10.8.xدانست.
کدامیک از دستگاه های مک قادر به اجرای Mountain Lion هستند؟
اپل هنوز در این رابطه اطلاعیه رسمی منتشر نکرده است، اما در آزمایشاتی که متخصصان با این نسخه آزمایشی صورت دادند، مک های ذیل قادر به بروزرسانی و یا نصب Mountain Lion بودند:

    iMac: 2007 و بعد از آن
    Mac mini: 2009 و بعد از آن
    Mac Pro: 2008 و بعد از آن
    MacBook: اواخر 2007 و بعد از آن
    MacBook Air: اواخر 2007 و بعد از آن
    MacBook Pro: 2007 و بعد از آن
    Xserve: 2009

باید توجه داشته باشید تنها قابلیت اجرای سیستم عامل Lion برای بروزرسانی به Mountain Lion کفایت نمی کند. به خصوص آنکه مدلهای ذیل قادر به اجرای Lion بوده اما توانایی بروزرسانی به نسخه نمایشی Mountain Lion را نداشتند:

    iMac های سال 2006
    Mac mini های اواسط 2007
    Mac Pro های سال 2006 و 2007
    MacBook Air (نسخه اصلی) سال 2008
    MacBook های اوایل 2008 و قبل از آن
    MacBook Pro  در سایز های 15 و 17 اینچی سال 2006
    Xserve های 2006 و 2008

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عالیه از این که به وبلاگم سر زدی ممنوم