رتبه‌ نخست بازار گوشی های هوشمند جهان همچنان در اختیار سامسونگ

سامسونگ سال های زیادی است که رتبه نخست بازار گوشی های هوشمند را در اختیار خود دارد اما از اواسط سال ۲۰۱۴ بود که فروش اسمارت فون های این شرکت با کاهشی چشم گیر مواجه گردید.از مهم ترین دلایل این رکود را می توان عدم استقبال مناسب از پرچم دار ۲۰۱۴ این کمپانی یعنی گلکسی اس ۵ ، ورود آیفون ۶ به میدان و همچنین ظهور شرکت های بزرگ چینی نظیر شیائومی در بازار تلفن های هوشمند دانست.

اما حالا بررسی های موسسه TrendForce نشان می دهد که سامسونگ سال ۲۰۱۵ را به خوبی شروع کرده و همچنان با سهمی ۲۷.۸ درصدی در جایگاه اول فروشندگان اسمارت فون در جهان قرار دارد.اتنظار می رود این روند صعودی با حضور گوشی های جدید این شرکت یعنی گلکسی اس۶ و گلکسی اس۶ اج در بازار شتاب بیشتری به خود بگیرد.

در این آمارگیری، سامسونگ با ۲۷.۸ درصد در رتبه نخست قرار دارد و آیفون با ۱۹.۹ درصد رتبه دوم را کسب کرده است. سامسونگ در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ سهم ۲۴.۷ درصدی به ثبت رسانده بود که حالا با رشدی ۳.۱ درصدی مواجه شده است.لنوو نیز که در سه‌ماهه چهارم سال قبل با ۷.۱ درصد جایگاه سوم را در اختیار داشت، حالا با کاهشی ۱.۱ درصدی به رتبه پنجم سقوط کرده است. سهم هوآوی نیز از ۶.۹ به ۷ درصد رسیده و خود را به جایگاه سوم جدول رسانده است.اما ال‌جی که به‌واسطه جی۳ استقبال بسیار خوبی را در بازار به دست آورده، با رشدی ۰.۹ درصدی در رتبه چهارم جای گرفته است.

TrendForce-reports

اگرچه اپل توانست در سه‌ماهه پایانی سال با فروشی اعجاب آور در بازار اسمارت فون روبرو شود، اما به نظر می‌رسد که امسال و با ورود پرچمداران جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس۶ و گلکسی اس۶ اج این رقابت به جدی‌ترین شکل ممکن ادامه خواهد یافت.

دیروز در خبر ها داشتیم که یکی از مدیران اجرایی سامسونگ در مقر این شرکت در شهر سئول اعلام کرده که سامسونگ قصد دارد ۷۰ میلیون دستگاه از گوشی‌های گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج را به فروش برساند.

سامسونگ تا سه‌ماهه پایانی سال قبل تنها گلکسی اس۵ را برای رقابت داشت، اما استقبال از گلکسی های جدید و به خصوص گلکسی اس۶ اج نشان از تمایل بازار به گوشی‌های با ظاهری متفاوت دارد. طبق گزارش‌ها گلکسی اس۶ اج نیمی از فروش گلکسی های جدید سامسونگ را به خود اختصاص داده؛ این در حالی است که پیشبینی میشد مدل خمیده گلکسی اس۶ تنها ۲۰ یا ۳۰ درصد فروش پرچمداران جدید را به خود اختصاص دهد.

منبع : sammobile

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*