تماشا کنید : روند پیشرفت و نحوه عملکرد پروژه بالون گوگل : اینترنت در آسمان مناطق محروم

درست است که این روزها اینترنت بسیار همه گیر شده و بیشتر مردم جهان در حال استفاده از این شبکه جهانی هستند اما بد نیست بدانید هنوز هم افراد بسیاری بر روی این کره خاکی وجود دارند که امکان دسترسی به اینترنت برای آنها فراهم نیست.به همین جهت گوگل مدتی است در حال کار بر روی پروژه ای موسوم به Loon ( بالون ) می باشد که قرار است اینترنت را به وسیله بالن هایی خاص در مناطقی که به دلایل مختلف امکان دسترسی به اینترنت در آنجا میسر نیست ، در اختیار افراد قرار دهد.حالا تیم Project Loon ویدیویی را منتشر کرده است که در آن نحوه‌ی پرواز بالون، چگونگی ساخت آن و نحوه همکاری شبکه محلی LTE و جنبه های اصلی دیگر از پروژه نشان داده می شوند.

این تیم از موفقیت‌های خود در توسعه‌ی بالون‌ها خبر داده و حالا گوگل می‌تواند یک بالون را تنها در عرضه چند ساعت بسازد و دیگر چندین روز زمان را برای آن صرف نکند. بالون‌های فعلی شرکت گوگل، می‌توانند تا ۱۰۰ روز در آسمان باشند و سرعت عمل گوگل در تولید این بالون‌ها، سبب خواهد شد تا چندین هزار بالون در ابتدای کار به آسمان فرستاده شوند. اینترنتی که قرار است به اشتراک گذاشته شود نیز به کمک شرکت‌های محلی فراهم‌کننده‌ی شبکه‌ی LTE در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

تا این لحظه، دو سال از آغاز این پروژه گذشته و بسیاری از افراد این سوال را می‌پرسند که “آیا این کار انجام خواهد شد؟”. این ویدئو دقیقا در پاسخ به همین موضوع منتشر شده و اینطور که به نظر می‌رسد، این پروژه عملی خواهد بود. این بالون‌ها می‌توانند سیگنال‌های اینترنت را با حرکت معلق خود در هوا، به جاهایی هدایت کنند که امکان رسیدن اینترنت به آن مکان‌ها وجود ندارد.

تیم پروژه Loon هنوز زمان و مکان مشخصی را برای بهره برداری از این پروژه اعلام نکرده است اما یقینا گوگل بالون های خود را بزودی در مناطقی از جهان رها خواهد کرد.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*