PureView 808 نوکیا با دوربین 41 مگاپیکسلی!

 


نوکیا در کنگره موبایل بارسلونا چند تلفن هوشمند ویندوزی را معرفی کرد. اما آنچه در غرفه نوکیا از همه بیشتر جلب توجه می کند، گوشی PureView 808 است. دوربین این تلفن مجهز به سنسور کاملا جدیدی است که تصاویر 41 مگاپیکسلی خلق می کند. حتما حدس زده اید که این تلفن عکس 41 مگاپیکسلی نمی گیرد ولی در عوض با ساخت 7 پیکسل مجاور هر پیکسل از تصویر، کیفیت عکس ها را به شکل خارق العاده افزایش می دهد. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.
PureView 808 با ساخت پیکسل های مجاور هر پیکسل، یک تصویر بسیار بزرگ و با کیفیت 41 مگاپیکسلی خلق می کند. نوکیا در MWC پوسترهای بزرگی از عکس های گرفته شده با این موبایل را به نمایش گذاشته که در آنها اثری از نویز و تاری تصویر مشاهده نمی شود.
طراحی ظاهری و ابعاد PureView 808 بسیار جذاب است. این تلفن کمتر از یک سانتی متر ضخامت دارد و نمایشگر 4 اینچی آن نیز دارای رزولوشن 640×360 پیکسل است. از مهمترین مشخصات فنی PureView 808 می توان به حافظه RAM با ظرفیت 512MB، پردازنده 1.3GHz تک هسته ای و سیستم عامل Symbian Belle اشاره کرد.
شاید بدترین موضوع در مورد این گوشی سیستم عامل آن باشد که با وجود سیستم های پیشرفته ای چون اندروید، ویندوز فون، آی او اس و غیره به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. اما به هر حال PureView 808 امکان اشتراک گذاری سریع عکس ها را در فیس بوک و فلیکر می دهد و کاربران به راحتی و به سرعت می تواند تصاویر گرفته شده را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

دوربین PureView 808 محصول همکاری مشترک نوکیا و کارل زایس است و قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p می باشد.

اگر سیستم عامل سیمبین را فاکتو بگیریم PureView 808 گزینه بسیار خوبی برای علاقمندان به عکاسی است. خبر خوب دیگر اینکه، نوکیا قصد دارد از فناوری بکار رفته در PureView 808 در دیگر ابزارهای هوشمند خود نیز استفاده کند. پس ممکن است به زودی شاهد تلفن های ویندوزی PureView نیز باشیم.

گالري عکس(لطفا جهت نمايش عکس ها در سايز بزرگ کليک کنيد)

 

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*