جنگ دوربين ها : مقايسه عکس هاي گرفته شده با 3 اسمارت فون Galaxy S5، HTC One M8 و Sony Xperia Z2 در فضاهای تاریک

htc one m8 and galaxy s5 xperia z2

بازار پرچم‌داران جدید دنیای گوشی این روزها به شدت داغ شده و نبرد بر سر جنبه‌های مختلف و مهم، کاملاً فشرده و جدی است. یکی از نکات مهم در انتخاب گوشی، کیفیت عکاسی است. چیزی که شاید چند سال پیش چندان مهم نبود و کیفیت عکس‌ها بسیار پایین به نظر می‌آمد. این روزها با یک گوشی، ممکن است بتوان عکس‌هایی در حد دوربین‌های کامپکت و حتی دوربین‌های نیمه حرفه‌ای گرفت. امکانات و حالات عکاسی هم در حال پیشرفت است. در این مطلب می‌خواهیم کیفیت عکاسی در نور کم سه گوشی جالب به نام‌های Galaxy S5، HTC One M8 و Sony Xperia Z2 را با هم مقایسه کنیم. بیایید با هم ببینیم کدام یک بهتر است.

قبل از شروع به معرفی شرکت‌کنندگان مسابقه می‌پردازیم

  • گلکسی اس 5 با حسگری ایزوسل که برخلاف گلکسی اس‌های قبلی محصول سونی نیست و سامسونگ با تغییرات اساسی آن را تولید کرده.
  • اچ‌تی‌سی با حسگر فوق‌العاده‌ای به نام اولتراپیکسل که پیکسل‌های کمتر یعنی 4 مگاپیکسل و اندازه‌ی بیشتر دارد.این گوشی در فضای تاریک بر خلاف فضای روشن عملکرد خوبی دارد.
  • سونی هم با حسگر 2.3/1 اینچی خود که بزرگ‌تر از حسگرهای متداول 3.2/1 اینچی بازار است و طبیعتاً انتظار کیفیت بالاتری از آن می‌رود شرکت‌کننده‌ی آخر است.

اندازه‌ی اصلی برخی تصاویر بیش از 10 مگابایت است که نمایش مستقیم آنها در این صفحه غیرممکن است؛ بنابراین پیش‌نمایشی از عکس‌ها در سایز نرمال و با حجم کمتر پیش روی شما قرار گرفته است. اما در صورتی که به مقایسه‌ی دقیق عکس‌ها و بررسی سرعت شاتر و ISO علاقه دارید، بهتر است به وب سایت منبع مراجعه کرده و تصاویر اصلی را دانلود و مقایسه کنید.

تصاویر را یک به یک مقایسه کنید : 

در هر ردیف اولین تصویر( از راست به چپ ) گلکسی اس 5 است ، دومین تصویر به اچ‌تی‌سی مربوط می‌شود و اکسپریا Z2 در آخر صف قرار دارد.

به نظر شما کدام گوشی از نظر نویز، حفظ جزئیات و خذف لرزش‌های احتمالی بهتر عمل کرده و در کل دوربين کدام اسمارت فون را قدرتمندتر ميدانيد ؟
لطفا در راي گيري زير شرکت کرده و به اسمارت فون مورد نظر خود راي دهيد.

منبع : xperiablog

 

Xperia Z2 in low-light shootout against HTC One M8 and Galaxy S5
Building_Z2HTC announced its new flagship the HTC One (M8) earlier this week. Whilst some expected a higher resolution camera, HTC stuck with its Ultrapixel camera with 2.0 micron pixel size and 1/3″ sensor size. If you wanted to see some real world results against the other Android flagships including the Xperia Z2 and Samsung Galaxy S5 then check out the samples below. All pictures were taken in low light conditions and the full samples are available by clicking on each image.
Picture samples: Samsung Galaxy S5 (left) vs HTC One M8 (middle) vs Sony Xperia Z2 (right)

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*