رونمایی از 5 فناوری جدید در كنگره جهاني موبايل بارسلونا

 

 

گرایش اصلی در این کنگره تلاش برای یافتن راه‌های درآمدزایی از ترافیک سیل آسای اینترنت خواهد بود
در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۲ در حدود ۶۰ هزار بازدیدکننده و هزار و ۴۰۰ غرفه‌دار شرکت خواهند داشت، اما رویدادهای اصلی در پشت صحنه اتفاق می‌افتند.
مدیران اجرایی در این کنگره با یکدیگر ملاقات و مذاکره می‌کنند و قراردادهای چند میلیارد دلاری بسته می‌شود. گرایش اصلی در این کنگره تلاش برای یافتن راه‌های درآمدزایی از ترافیک سیل آسای اینترنت خواهد بود که به واسطه آغاز انفجاری فروش تلفن‌های هوشمند در کشورهای مختلفی از قبیل بریتانیا ایجاد شده است.
در میان بسیاری از نوآوری‌هایی که قرار است در این کنگره به نمایش گذاشته شوند، پنج فناوری به نظر بیشتر مورد توجه قرار خواهند داشت:
ویندوز هشت: مایکروسافت در روز ۲۹ فوریه نسخه آزمایشی ویندوز هشت خود را عرضه خواهد کرد. این نرم‌افزاری است که مایکروسافت به عنوان برگ برنده در رقابت با اپل و گوگل در مبارزه‌ای برای کنترل رایانه‌های آینده رو خواهد کرد.
این نسخه که بازطراحی بنیادین نسخه سه ساله ویندوز هفت به شمار می‌رود، به عنوان یکی از مهم‌ترین رونمایی‌های نرم‌افزاری مایکروسافت از سال ۱۹۸۵ شناخته می‌شود. ویندوز هشت با سیستم‌های لمسی سازگار بوده و شکل ظاهری آن با الهام از سیستم عامل "ویندوز فون" مایکروسافت طراحی شده است.
خودروهای متصل: اپراتورهای شبکه‌های موبایل اکنون فراتر از تلفن‌های همراه و به دیگر محصولات می‌اندیشند.
رایانه‌های درون خودرو که در گذشته به برندهای گرانقیمتی از قبیل "آئودی" و BMW اختصاص داشت، مسیر خود را به درون خودروهای دیگری نیز باز کرده‌اند. فورد، تویوتا، جنرال موتورز و ولوو از جمله تولید کنندگانی هستند که در حال تجهیز خودروهای خود به نرم‌افزارهایی هستند که می‌توانند اختلالات موتور را گزارش کنند، نسبت به اختلال در عملکرد خودرو واکنش نشان داده و با استفاده از ایستگاه‌های اینترنتی خودرو را به مسیرهای کم ترافیک هدایت کند.
در این کنگره دو شرکت ولوو و اریکسون خودروی الکتریکی را به نمایش خواهند گذاشت که مجهز به اتصال اینترنتی موبایل خواهد بود. راننده این خودرو می‌تواند خودروی خود را در هر نقطه‌ای شارژی کند، اما فناوری انرژی‌سنج خودرو با سنجش میزان برق گرفته شده از نقاط مختلف، قبض مربوط به برق را برای مالک خودرو ارسال خواهد کرد.
ارسال پیامک‌های اینترنتی: ارسال پیامک از طریق برنامه‌های جانبی گوشی‌های هوشمند طرفداران بیشتری دارد زیرا هزینه آنها کمتر خواهد بود. این خدمات به عنوان "خدمات فوق برتر" شناخته می‌شوند زیرا از اینترنت برای میان‌بر زدن در شبکه موبایل استفاده می‌شود. اپراتورهای موبایل به همین دلیل از ارائه دادن چنین خدماتی خودداری می‌کرده‌اند تا سودی که از ارسال پیامک‌های متنی و صوتی در شبکه به دست می‌آوردند را از بین نبرند.
امسال پنج اپراتور بزرگ اروپایی این روند را تغییر خواهند داد و "خدمات فوق برتر" که از پیش در گوشی‌های موبایل قرار داده شده‌اند را رونمایی خواهند کرد. اما این خدمات در حال حاضر از تماس‌های صوتی پشتیبانی نکرده و تنها پیامک‌ها را پوشش خواهد داد و این نشان می‌دهد اپراتورها هنوز تا استقبال کامل از شبکه اینترنت راه زیادی در پیش دارند.
گوشی‌های ضد آب: شرکت ژاپنی فوجیتسو قصد دارد در کنگره امسال با طرحی عملی حضور پر رنگ خود را در بازار متراکم تلفن‌های هوشمند در اروپا به نمایش بگذارد: گوشی‌های هوشمند ضد آب.
استفاده از این ابزار در حال حاضر در ژاپن رواج پیدا کرده است اما در اروپا آسیب‌های ناشی از ورود آب به گوشی‌های تلفن هوشمند یکی از رایج‌ترین دلایل دریافت بیمه به شمار می‌رود.
بر اساس گزارش گاردین، موتورولا در حال حاضر برای گوشی‌های خود از پوششی به نام "آریدیون" استفاده می‌کند، پوششی نانویی که با سطح داخلی و خارجی تجهیزات پیوند خورده، ضدخض و غیرقابل نفوذ است. فوجیتسو به جای استفاده از چنین پوششی از مهر و مومی ویژه بر روی باتری‌های خود استفاده می‌کند که می‌تواند از نفوذ آب تا عمق ۱.۵ متری جلوگیری کند.
لباس‌های هوشمند برای نوزادان: پدر و مادرها معمولا از طریق حس بویایی و با تاخیر متوجه می‌شوند که باید لباس نوزاد خود را تعویض کنند اما اکنون فناوری جدیدی پیامی مبنی بر نیاز به تعویض لباس نوزادان را برای پدرها و مادرها در قالب پیامک یا ایمیل ارسال می‌کند.
این فناوری در واقع نوعی لباس نوزاد با برند Exmobaby است که می‌تواند نشانه‌های حیاتی نوزاد را خوانده و آنها را بر روی موبایل، رایانه‌ها یا تبلت‌ها ارسال کند. حسگرهای این لباس در زیر پارچه مخفی شده‌اند تا امکان دسترسی به آنها وجود نداشته باشد. این حسگر پوشیدنی قابل شستشو بوده و می‌تواند رطوبت، حرکت، حرارت پوست و ضربان قلب را ردیابی کند.این لباس‌های حسگر از طریق رادیوی دیجیتال کم مصرفی به اینترنت وصل می‌شود و قابل شارژ است.
 این لباس می‌تواند اطلاعاتی که با استفاده از ارتباطات بی‌سیم و ارزیابی وضعیت نوزاد به صورت روزانه و یا در هنگام شب که کنترل بر روی نوزادان دشوارتر خواهد شد، به دست آورده است را به رایانه‌ها، موبایل‌ها یا تبلت‌های خانواده‌ها ارسال کند. پیام‌های دریافت شده اطلاعاتی هستند که در زمان حقیقی و به واسطه ایجاد تغییر در وضعیت یا نشانه‌های حیاتی نوزاد به ثبت رسیده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*