داستان کمپانی نوکیا و تولد ۱۵۰ سالگی این کمپانی دوست داشتنی!! + ویدئو

بسیاری از ما موبایل ها را با نام نوکیا شناخته ایم و حالا شاید نام این کمپانی، جدا از هر گونه بحث فنی، برایمان نوستالژیک است. اگرچه نوکیا باید شاخه ی موبایل خود را به مایکروسافت واگذار کند؛ اما همچنان در بخش های نقشه و شبکه باقی خواهد ماند و البته که امروز، تولد ۱۵۰ سالگی خود را جشن می گیرد!

بله درست است، از سال تاسیس نوکیا، یعنی سال ۱۸۶۵، در فنلاند و در کنار رودخانه ی Nokianvirta  صد و پنجاه سال می گذرد! این شرکت با ساخت کاغذی که به روسیه، انگلیس و فرانسه فروخته می شد، آغاز به کار کرد. پس از آن به ساخت پلاستیک روی آورد (هنوز بعضی از لاستیک های ماشین با نام نوکیا وجود دارند) و پس از جنگ جهانی دوم؛ نوکیا مهم ترین سرمایه گذاری خود را با خرید Finnish Cable Works انجام داد.

در اواخر دهه ی شصت، سه کمپانی به گروه نوکیا پیوستند و این کمپانی شروع به ساخت دستگاه های الکترونیکی کرد که این صنعت را  تا امروز ادامه داده است.

به مناسبت این تاریخ طولانی و ارزشمند، شرکت نوکیا، ویدئوی زیبایی در مورد تاریخچه ی این شرکت اصیل در اینترنت قرار داده که می توانید در زیر مشاهده کنید. در چند ماه گذشته، نوکیا با مایکروسافت قراردادی امضا کرد که بر اساس آن تا اواخر سال ۲۰۱۶، نوکیا حق ندارد برند خود را در گوشی ها استفاده کند. اما بر خلاف این گفته های رسمی؛ شایعات حاکی از آن است که نوکیا پس از انقضای این قرارداد به دنیای گوشی ها بازخواهد گشت.

نظر شما در مورد این کمپانی دوست داشتنی چیست؟ آیا باز هم نوکیا با قدرت به دنیای موبایل برمی گردد؟

درباره این نویسنده

ناهید سادات ریاحی ، زاده ی اردیبهشت ۶۹ و دانشجوی دکترای شیمی کوانتوم محاسباتی در دانشگاه شهید بهشتی است. او علاقمند به دنیای کوانتوم، تکنولوژی، فوتبال و موسیقی (رپ/راک) بوده و علاوه بر سردبیری دیپ لوک، به طراحی وب و نویسندگی در گجت نیوز، بیگ تم و ماهنامه جیبی GSM مشغول است. ( لینکدایناینستاگرام )

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با سلام
    وبسایت خیلی جالبی دارین خانم ریاحی
    Ctrl+D
    🙂