پرفروش‌ترین بازی‌های رایانه‌ای جهان

 

 

بازی‌های کامپیوتری از سالها پیش به عنوان یکی از مطرح ترین انواع سرگرمی‌های عرضه شده در جهان شناخته اند و همیشه بازار فروش خوبی برای خود کسب کرده اند.
نام های زیادی در دنیا بازی های کامپوتری مطرح شده است اما کدام بازی های کامپیوتری پرفروش ترین ها در جهان بودند؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید این مطلب را تا به انتها دنبال کنید.


Half – Life


در این بازی که به سبک تیراندازی اول شخص است شما کنترل دکتر " گوردون فریمن" را به عهده می گیرید و باید راه خود را به بیرون یک مرکز سری که آزمایشی در آنجا با شکست رو به رو شده پیدا کنید. این بازی یکی از بهترین بازی های اکشن اول شخص است که تا کنون به بازار آمده و در سال 1998 ، 50 جایزه مربوط به بازی ها را تصاحب کند. این بازی که توسط شرکت " Valve Corporation " طراحی و ساخته شده است در 19 نوامبر 1998 به بازار عرضه شده و توانست 9 میلیون و 300 هزار نسخه فروشه داشته باشد.


StarCraft


یک بازی استراتژی که شما می توانید فرماندهی یکی از 3 نژاد متفاوتی را که برای برتری مبارزه می کنند به عهده بگیرید. این بازی به خاطر داشتن کیفیت مناسب و داستانی جالب یکی از بهترین و پرطرفدارترین بازی های کامپیوتری در دنیا تبدیل شده است . این بازی توسط شرکت " Blizzard Entertainment" طراحی و ساخته شد و به تاریخ 13 ژوئن سال 2000 میلادی منتشر شد. این بازی 11 میلیون نسخه فروش داشت.


Half- Life 2


این بازی نیز ادامه سری موفق " Half-Life " بود که توانست 39 جایزه مربوط به بازی های کامپوتری سال را تصاحب کند. این بازی توسط شرکت " Valve Corporation " طراحی و ساخته شده و به تاریخ 16 نوامبر سال 2004 میلادی منتشر شد. این بازی 12 میلیون نسخه فروش داشت.


Sims 2


دومین بازی از مجموعه سری معروف " Sims 2 " که توسط شرکت " Maxis " طراحی و ساخته شد و توانست در 10 روز اول 1 میلیون نسخه فروش داشته باشد.این بازی که در 14 سپتامبر سال 2004 میلادی منتشر شد توانست در کل 14 میلیون نسخه فروش داشته باشد.


Sims


اما پرفروشترین بازی کامپیوتری تمام دوران اولین نسخه از بازی " Sims " است . ای بازی که داستان آن بر اساس کنترل یک انسان در طول مراحل زندگی این شخص بوده است با استقبال فراوانی رو به رو شد. این مجموعه موفق توسط شرکت " Maxis " طراحی و ساخت شده است. کل بازی های مجموعه " Sims " توانست به فروش 100 نسخه ای برسد. اولین نسخه این بازی با فروش 16 میلیون نسخه عنوان پرفروش ترین بازی تمام دوران را به خود اختصاص داد. این بازی در 4 فوریه سال 2000 به بازار ارائه شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*