سامسونگ ساعت هوشمند جدید خود را با صفحه نمایش گرد به جنگ اپل واچ می فرستند

سامسونگ را می توان به عنوان یکی از کمپانی های پیشتاز در تولید و عرضه ساعت های هوشمند دانست.هرچند که اندکی پس از سامسونگ شرکت های زیادی ساعت های هوشمند خود را وارد میدان کردند و رقابت بالا گرفت اما با ورود ساعت هوشمند کمپانی اپل موسوم به اپل واچ این رقابت اکنون به اوج خود رسید است.حالا سامسونگ می خواهد ساعت جدید خود را با صفحه نمایش گرد و ویژگی های جالب به جنگ اپل واچ بفرستند.

یکی از ویژگی های خاص اپل واچ، پیچ دیجیتالی کناری آن است که کاربر را قادر می سازد کارهای زیادی را با آن انجام دهد.ظاهرا سامسونگ از ایده اپل خوشش آمده و یک روش هوشمندانه دیگر را برای عملکردی مشابه، تدارک دیده است.

Orbis12

چندی پیش سامسونگ SDK ساعت آینده خود را که سیستم عامل Tizen OS خواهد داشت، منتشر کرد تا توسعه دهندگان، اپلیکیشن های مختلفی را قبل از عرضه این ساعت دایره ای شکل سامسونگ آماده کنند. از طریق همین SDK ویژگی Rotating Bezel سامسونگ Gear A لو رفت.

Orbis13

اپل واچ به ادعای اپل دارای اینترفیسی انقلابی است؛ یک پیچ چرخان. سامسونگ نیز قصد دارد در ساعت جدیدش یک رابط کاربری کاملا جدید معرفی کند؛ یک حاشیه دور صفحه نمایش چرخان که سامسونگ نام آن را Rotating Bezel گذاشته است.

Orbis10

با چرخاندن حاشیه دور صفحه نمایش می‌توان بین لیست‌ها رفت و آمد کرد، بر روی تصاویر زوم کرد، حجم صدا را کنترل کرد، آیتم‌هایی را انتخاب کرد، شماره وارد کرد و…؛ ویژگی‌هایی که به نظر مشابه با عملکرد پیچ چرخان اپل واچ است. استفاده از این پیچ‌های چرخان، نیاز به لمس صفحه نمایش‌های کوچک ساعت‌های هوشمند را از بین خواهد برد.

Orbis99

در کنار این ویژگی کار آمد، برخی از مشخصات سخت افزاری ساعت Gear A هم لو رفته است. این ساعت از شبکه موبایلی ۲G پشتیبانی می کند. همچنین مجموعه ای از سنسور ها شامل شتاب سنج، فشار سنج، ژیروسکوپ و سنسور ضربان قلب در Gear A وجود دارد. صفحه نمایش دستگاه نیز ۱.۱۸ اینچی است و رزولوشن ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل دارد که این رزولوشن باعث می شود تراکم پیکسلی ساعت جدید سامسونگ، ۳۰۵ پیکسل در هر اینچ باشد. تراکم پیکسلی ۳۰۵ پیکسل در هر اینچ، بیشترین تراکم پیکسلی در میان ساعت های سامسونگ بوده است.این ساعت همچنین می تواند با بلوتوث به هدست بی سیم متصل شود و تماس ها را به آن منتقل کند.

Orbis6

از سوی دیگر ساعت‌های مجهز به Android Wear از طریق صفحه نمایش لمسی و یک دکمه کنترل می‌شوند و تا امروز کارخانه‌های تولیدکننده ساعت‌های هوشمند اینترفیس اختصاصی خود را برای آن‌ها در نظر نگرفته‌اند. سامسونگ پیش‌تر با معرفی Gear Live به جمع تولیدکنندگان ساعت‌های اندرویدی اضافه شده بود، اما استفاده از تایزن اختصاصی‌اش سبب شده تا دست این شرکت برای نوآوری و در عین حال افزایش اکوسیستم نرم افزاری خود بازترباشد.

انتظار می رود این ساعت هوشمند در نمایشگاه IFA 2015 در شهر برلین، در کنار گلکسی نوت ۵ از طرف سامسونگ معرفی شود.

 

منبع : sammobile

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*