موزیلا در حال آزمایش مرورگر فایرفاکس برای iOS است

موزیلا فایرفاکس یکی از محبوب ترین مرورگر های وب حال حاظر جهان می باشد که تا کنون کاربران آیفون و آیپد اپل از آن محروم بوده اند.حالا کمپانی موزیلا آزمایش نسخه iOS موزولا را آغاز کرده تا پس از گذراندن مراحل تست نسخه نهایی آن را برای این سیستم عامل منتشر نماید.

سال‌ها بود که فایرفاکس از iOS دوری می‌کرد، چون اپل به مرورگرهای iOS طرف سوم اجازه نمی‌داد از موتور رندر خودشان استفاده کنند و آن‌ها را مجبور می‌کرد از WebKit و موتور Nitro JavaScript استفاده کنند. در دسامبر گذشته، مدیران اجرایی فایرفاکس اعلام کردند که فایرفاکس می‌خواهد نسخه‌ای از مرورگر خود را برای آیفون و آیپد ارائه کند و به نظر می‌رسد بلندپروازی‌های این شرکت سرانجام به نتیجه رسیده باشد.

نسخه‌ی بتای فایرفاکس برای iOS تنها با iOS 8 و نسخه‌های بالاتر کار می‌کند. گرچه فایرفاکس از موتور رندر خودش استفاده نخواهد کرد، اما به نظر می‌رسد این موضوع جلوی این شرکت را برای آوردن تجربه و احساس مرورگر محبوب خود به آیفون و آیپد را نگرفته است.

مرورگر فایرفاکس که زمانی روی کامپیوتر محبوب‌ترین مرورگرها بود، در سال‌های گذشته رفته‌رفته بازارش را به گوگل کروم واگذار کرده است. بنا به گزارش StatCounter سهم بازار فایرفاکس از کامپیوترهای خانگی در حال حاضر ۱۸ درصد است. گوگل کروم که ۵۳ درصد از سهم بازار مرورگرهای خانگی را در اختیار دارد، تقریباً سه برابر فایرفاکس محبوبیت دارد. در مورد مرورگرهای موبایلی این اوضاع بدتر هم هست: فایرفاکس تنها یک درصد از مرورگرهای موبایل را در اختیار دارد.

منبع : techcrunch

درباره آیدا صالحی

آیدا صالحی در رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر تحصیل کرده و عاشق تکنولوژی و مباحث علمی است.طراحی وب سایت ، برنامه نویسی و ترجمه متون انگلیسی هم از دیگر فعالیت های او می باشد.وی به عنوان نویسنده در وب سایت گجت نیوز مشغول فعالیت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*