iOS 9 دارای نسخه ای برای گجت های قدیمی اپل می باشد

اپل به رسم گذشته ، در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC امسال هم از نسخه جدید سیستم عامل iOS رونمایی خواهد کرد.علاوه بر تمام ویژگی هایی که تا امروز به iOS 9 نسبت داده شده به نظر می رسد این نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل دارای یک نسخه مخصوص گجت های قدیمی تر همچون iPhone 4S و iPad Mini خواهد بود تا با سخت افزار های آنها هماهنگی بیشتری داشته باشد.

البته این نسخه که Core Version نام دارد ، تمامی امکانات نسخه نهم iOS را طبیعتا در بر ندارد اما اپل سعی کرده است که با حذف برخی امکانات از آن، این سیستم‌عامل را مناسب سخت‌افزارهای قدیمی کند. اپل البته مطمئنا تا قبل از تست نهایی این نسخه از سیستم‌عامل، آن را به صورت رسمی ارائه نمی‌کند.

در iOS 9 به جز مورد گفته شده، خصوصیت امنیتی جدیدی به نام Rootless در نظر گرفته شده که در طی آن امکان استفاده از فایل انکریپشن iCloud برای اپلیکیشن‌های شرکت اپل فراهم شده و فرایند جیل‌بریک کردن دستگاه نیز بسیار سخت‌تر از گذشته خواهد بود. تغییر ظاهر و شسته، رفته کردن ظاهر سیستم‌عامل از دیگر کارهای صورت پذیرفته در iOS 9 است که طبق گفته‌های اپل از آخرین نسخه Mac OS X‌ الهام گرفته شده است. تا رونمایی از نسخه جدید iOS تنها چند روز دیگر وقت باقی است.

منبع : ۹to5mac

درباره آیدا صالحی

آیدا صالحی در رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر تحصیل کرده و عاشق تکنولوژی و مباحث علمی است.طراحی وب سایت ، برنامه نویسی و ترجمه متون انگلیسی هم از دیگر فعالیت های او می باشد.وی به عنوان نویسنده در وب سایت گجت نیوز مشغول فعالیت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*