۳ مورد از مهمترین ویژگی های استاندارد جدید USB Type-C

استاندارد USB Type-C که نخستین بار در دسامبر سال گذشته میلادی معرفی شد نوعی جدیدی از پورت USB را معرفی می‌کند که ابعادی شبیه به پورت USB 2.0 Micro-B دارد اما درست مانند کابل لایتنینگ اپل به گونه‌ای طراحی شده است که فرقی ندارد کدام قسمت آن بالا قرار گرفته باشد.در واقع این نوع پورت USB به گونه ای طراحی شده که از هر طرف می توان آن را وارد درگاه کرد و نیازی نیست از یک طرف خاص وارد شود.این استاندارد جدید برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها و همچنین گوشی‌های هوشمند بسیار باریک ایده‌آل خواهد بود. به لطف این استاندارد می‌توان داده‌ها را با سرعتی معادل ۱۰ گیگابیت بر ثانیه (برابر با استاندارد USB 3.1) منتقل نمود و جریان برق خروجی آن هم تا ۱۰۰ وات خواهد بود.در ادامه شما را با ۳ مورد از مهمترین ویژگی های این تکنولوژی جدید آشنا خواهیم کرد.

وصل کردن یواس‌بی تایپ سی آسان‌تر است

بدون شک شما هم هنگام وصل کردن فلش یو‌اس‌بی به کامپیوتر و لپ‌تاپ دچار دردسر شده‌اید و پس از چند بار پشت و رو کردن فلش، سرانجام جهت درست را یافته‌اید. خبر خوب این‌که هر دو جهت یو‌اس‌بی تایپ سی یک‌سان است و دیگر لازم نیست برای یافتن جهت درست، فلش یا کابل یواس‌بی را برگردانید. به عبارت دیگر یواس‌بی تایپ سی «این طرف یا آن طرف» ندارد و موقع وصل کردن آن هم خراش‌های کمتری به اطراف درگاه یو‌اس‌بی دستگاهِ شما وارد می‌شود.

سرعت بالای انتقال اطلاعات و مصرف بهینه انرژی

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم ، کابل‌های USB 3.1 Type-C می‌توانند با سرعت حداکثر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه اطلاعات منتقل کنند. این مقدار دو برابر سرعت انتقال اطلاعات از طریقUSB 3.0 است. افزون بر این، این کابل‌ها می‌توانند برق ۲۰ ولت و ۵ آمپر ارائه کنند که در مقایسه با برق ۵ ولت و ۱٫۸ آمپر نسل قبلی، قابل توجه است. معنای این موضوع این است که با استفاده از این کابل‌ها، زمان کمتری برای شارژ شدن دستگاه‌هایی که با یواس‌بی شارژ می‌شوند، لازم است.

مبدل‌های یواس‌بی محبوب می‌شوند

یواس‌بی تایپ سی هنوز همه جا در دسترس نیستند. به همین دلیل احتمالا به دانگل‌هایی نیاز خواهید داشت که برخی درگاه‌ها و اتصال‌ها را به هم تبدیل کند. مثلا وقتی بخواهید فلش یواس‌بی قدیمی‌تان را به لپ‌تاپ جدیدتان وصل کنید، نیاز به یک مبدّل یواس‌بی خواهید داشت.

منبع : Cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*