هرآنچه که از کنفرانس توسعه دهندگان گوگل ، Google I/O 2015 انتظار داریم

همانطور که می دانید ، گوگل کنفرانس توسعه دهندگان خود یا Google I/O 2015 را پنج شنبه همین هفته در شهر سانفرانسیسکو آمریکا برگزار خواهد کرد در این مطلب نگاهی داریم به آنچه انتظار داریم در این رویداد رخ دهد.

سال گذشته گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I/O از نسخه جدید سیستم عامل اندروید یا همان اندروید L رونمایی کرد.گوگل همچنین از سرویس‌های جدیدی نظیر اندروید ویئر ( سیستم عامل اندروید برای ساعت‌های هوشمند، اندروید آتو‌ ( سیستم عامل اندروید برای ماشین‌ها ) هم رونمایی به عمل آورد.اما امسال باید منتظر چه چیزهایی در این کنفرانس باشیم ؟ در ادامه به بررسی هرآنچه که از کنفرانس توسعه دهندگان گوگل ، Google I/O 2015 انتظار داریم ، خواهیم پرداخت.با گجت نیوز همراه باشید.

معرفی ساعت‌های هوشمند جدید

google-io-2015-1

بدون شک این کنفرانس بهترین موقعی خواهد بود که کمپانی‌های مختلف از جدیدترین ساعت هوشمند خود مبتنی بر سیستم عامل اندروید ویئر رونمایی کند. از طرفی دیگر می‌توان شاهد ساعت‌های هوشمند جدیدی نظیر نسخه‌ی دوم ساعت  Moto 360 یا ساعت هوشمند سامسونگ باشیم. همچنین گفته شده ممکن است گوگل پشتیبانی از iOS را برای سیستم عامل اندروید ویئر در این رویداد اعلام کند.

پروژه‌ی Brillo گوگل و اینترنت اشیاء

google-io-2015-2

گوگل در حال تهیه‌ی سیستم عاملی است تا بتواند دستگاه‌هایی که رم‌های کمی نظیر ۳۲ یا ۶۴ مگابایتی را با خود حمل می‌کنند را نیز پشتیبانی کند. برای مثال به زودی مانیتور‌های یخچال‌ها یا کوچک‌ترین دستگاه‌های موجود با رم پایین می‌توانند سیستم عامل منحصر به فرد خود را داشته باشند. احتمالا این رویداد فرصتی بسیار مناسب برای معرفی این سیستم عامل باشد. خوبی این رویداد این است که فعلا اطلاعاتی در مورد این سیستم عامل نداریم پس گوگل می‌تواند حسابی ما را سوپرایز کند.

سرویس اندروید تی وی

google-io-2015-3

Android TV می‌تواند یکی دیگر از معرفی‌های گوگل در این کنفرانس باشد. همانند دیگر پیش بینی‌های ما از این سرویس نیز اطلاعات زیادی در دسترس نیست. شاید اپل در این رویداد بتواند ما را قانع کند تا از این سرویس در پذیرایی خانه‌های خود استفاده کنیم. اندروید تی وی احتمالا شامل یک بسته‌ای خواهد بود که سرویس‌های اینترنتی مختلفی را بر روی تلوزیون به نمایش می‌گذارد.

اندروید M

google-io-2015-4

گوگل بدون شک در این رویداد یک سیستم عامل جامع و کامل را برای گوشی‌های هوشمند معرفی نمی‌کند چرا که قصد خراب کردن اندروید لالی پاپ را ندارد. همانند پارسال که این کمپانی به آرامی از اندروید L رونمایی کرد امسال نیز گوگل مسیر آرامی را در پیش گرفته و اندروید M را معرفی می‌کند تا شاید در آینده خبر‌های بیشتری از نسخه‌ی جدید سیستم عامل اندروید بشنویم. اندروید لالی پاپ تمرکز خود را برای ارائه‌ی هر چه بهتر رابط کاربری و سرعت بیشتری این سیستم عامل گذاشت. شاید اندروید M بیشتر به مسائل امنیتی این سیستم عامل بپردازد.

اندروید آتو

google-io-2015-5

اولین ماشین‌های هوشمند نیز در چند ماه آینده با سیستم عامل  Android Auto وارد بازار خواهند شد. هم اکنون توسعه دهندگان نیز در حال ارائه‌ی اپلیکیشن‌های مختلف برای این سیستم عامل هستند. گوگل در این کنفرانس فرصت مناسبی را پیدا می‌کند تا به ما بیشتر در مورد این سیستم عامل و برنامه‌های آن مخصوصا گوگل کروم صحبت کند. تصویر کنید که شما در خانه‌ی خود مشغول کار هستید و آدرس خانه‌ی خود را بر روی ماشین دوستتان می‌فرستید تا او به راحتی آدرس خانه‌ی شما را پیدا کند‍!

نکسوس جدید؟

google-io-2015-6

به نظر نمی‌رسد گوگل نکسوس جدیدی را در رویداد امسال معرفی کند. درست است که شایعاتی در مورد نکسوس بعدی گوگل و سازنده‌ی آن از جمله ال جی و هوآوی به گوش می‌رسد اما هنوز زمان معرفی نکسوس بعدی از راه نرسیده است. به یاد داشته باشید که گوگل حدود ۵ ماه بعد از معرفی اندروید L از نکسوس بعدی خود رونمایی کرد!

عینک هوشمند گوگل

google-io-2015-7

شاید این عینک نیز جایی را در رویداد گوگل نداشته باشد. گوگل سال گذشته به طور رسمی تولید گوگل گلس را متوقف کرد تا بتواند تمرکز بیشتری را برای دوباره ساختن آن داشته باشد. آن‌ها حتی از پدر آیپاد نیز کمک گرفته‌اند تا بهترین محصول ممکن را ارائه دهند. گفته می‌شود اپل کار خود را از ماه ژانویه یعنی ۵ ماه پیش شروع کرده پس زمان بسیار کمی را داشته تا بتواند این محصول را برای این رویداد آماده کند. نهایتا می‌توان گفت که فعلا منتظر این محصول نباشید!

سرویس تصویری گوگل

google-io-2015-8

گوگل قصد دارد تا تصاویر کاربران را از گوگل+ حذف کند و برنامه‌ای جدا را برای به اشتراک گذاشتن تصاویر منتشر کند. احتمالا شاهد برنامه‌ای به اسم Google Photos در این رویداد خواهیم بود. این برنامه می‌تواند در زمینه‌های مختلفی به کمک کاربر بیاید و بک آپ گرفتن عکس‌ها را بسیار راحت‌تر کند. احتمالا Google Photos مختص دیدن تصاویر نخواهد بود و امکان ویرایش عکس‌ها نیز در این برنامه وجود خواهد داشت. حال سوال اصلی این جا پیش می‌آید که آیا این برنامه‌ می‌تواند به اندازه‌ی برنامه‌ی مخصوص ویرایش عکس اپل برای سیستم عامل iOS مفید واقع شود یا خیر؟

منبع : technobuffalo

درباره آیدا صالحی

آیدا صالحی در رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر تحصیل کرده و عاشق تکنولوژی و مباحث علمی است.طراحی وب سایت ، برنامه نویسی و ترجمه متون انگلیسی هم از دیگر فعالیت های او می باشد.وی به عنوان نویسنده در وب سایت گجت نیوز مشغول فعالیت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گوگل همیشه اوله….کارش هم عالیه!