Google Photos ، سرویس رایگان گوگل برای آپلود و مدیریت تصاویر

نرم افزار یا سرویس Google Photos که تاکنون جزئی از شبکه Google Plus بود حالا به‌ صورت برنامه‌ای مجزا عرضه شده است.این نرم افزار فضای ذخیره سازی تصاویر تا رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل و ویدئوها را تا ۱۰۸۰p بطور کاملا رایگان به کاربران ارائه می کند.گوگل در روز اول کنفرانس I/O ویژگی های Google Photos را معرفی کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.با این برنامه جالب می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های شخصی خود را بدون هیچ محدودیتی در Google Photos آپلود کنید تا در صورت گم شدن یا شکستن گوشی، فیلم‌ها و عکس‌هایتان از بین نروند.

اپلیکیشن Google Photos به‌مرورزمان چهره‌های داخل عکس‌ها را تشخیص می‌دهد و می‌تواند عکس‌ها را بر اساس زمان، مکان و افراد درون عکس مرتب کند و بدون اینکه دخالت شخص برای عکس‌ها برچسب (Tag) بگذارد.

گوگل در برنامه تصاویر جدیدش بر روی اشتراک تصاویر نیز تمرکز خاصی داشته است. کاربران می‌توانند تصاویر را به صورت گروهی برای دیگر کاربران ارسال کنند، بدون اینکه فرد گیرنده برنامه Photos را داشته باشد. در این حالت کاربر گیرنده تصاویر را به صورت Web Gallery در اکانت گوگل خود دریافت خواهد کرد. این قابلیت اگرچه استثنایی نیست، اما خیال شما را برای ارسال آسوده تصاویر و مشاهده آن توسط گیرنده راحت خواهد کرد.

Google Photos حتی بر اساس زمان و مکان عکس‌ها به شما پیشنهاد می‌دهد که عکس‌های ترکیبی Collage درست کنید و به‌طور خودکار از تصاویر جدید، فیلم درست می‌کند.

عدم استقبال گسترده از شبکه اجتماعی گوگل پلاس باعث شد تا گوگل به فکر جداسازی سرویس تصاویر از شبکه اجتماعی خود بیفتد. در نتیجه حالا دیگر کاربران نیازی به ثبت نام در شبکه اجتماعی جدیدی نداشته و می توانند از تمام امکانات Google Photos استفاده کنند.
برنامه Photos برای اندروید، iOS و مرورگرهای اینترنتی در دسترس خواهد بود.

گوگل این برنامه را برای سیستم عامل اندروید و iOS منتشر کرده و همچنین امکان استفاده از آن در مروگرهای اینترنتی هم میسر شده است.

در ویدیوی زیر نحوه عملکرد نسخه iOS نرم افزار Google Photos را مشاهده خواهید کرد :

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*