طراحي صفحه کليد مجازي با دستبند و google glass

virtual-keyboard

چند سالي است که شرکت هاي مختلف اقدام به توليد و يا معرفي انواع مختلف و جالب از صفحه کليد مجاري مي کنند . اين بار تيمي از دانشگاه Mälardalen  دستبند جديدي را طراحي کرده که از مکانيزم متفاوتي بهره مي برد . در ادامه گجت نيوز همراه باشيد .

در این سیستم یک جفت دستبند و یک عینک مانند عینک گوگل کنار هم می‌آیند تا صفحه کلیدی مجازی خلق کنند.
دستبندهایی که در دست قرار می‌گیرند دارای سنسورهایی هستند که می‌توانند نحوه قرارگیری و پوزیشن انگشتان دست را در هر حالی ثبت کنند. این سنسورها به شکل بی‌سیم به دستگاهی چون عینک گوگل که صفحه‌نمایشی را جلوی دید کاربر قرار می‌دهند، متصل است. به محض تکان دادن یکی از انگشتان دست بر روی مثلا یک میز، دکمه مربوط به آن در صفحه‌کلید نشان داده‌شده توسط عینک گوگل فعال می‌شود.از این دستبندها می‌شود حتی برای حرکت نمایشگر ماوس و همین‌طور تشخیص حرکت یا Gesture Control استفاده کرد و از این طریق راه را برای انجام بازی‌های کامپیوتری نیز باز می‌کند.طبق اظهارات محققان این پروژه، برتری این صفحه‌نمایش در فضاهای کوچک‌تر و مکان‌هایی که دارای ارگونومیک مناسبی جهت قرارگیری صفحه‌کلید نیستند مشخص می‌شود.

virtual-keyboard

همچنین بر خلاف صفحه‌کلیدهای مجازی دیگر نیازی به دستگاهی جدا برای پرتوافکنی نخواهد بود.این تیم در حال حاضر مشغول پیدا کردن یک شریک تجاری است تا این فناوری را به تولید انبوه برساند که احتمال می‌رود حدود یک سال به درازا بکشد.

منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*